Sisarukseni rassaa hermoja toistuu UUDESTAAN ja uudestaan
Muutama esimerkki.
Mennään johonkin, minä en löydä perille ja kysyn neuvoa sisarukselta. Vastaus on luokkaa "no täällä missä on tämä blaablaablaa" eli toisin sanoen vastaa kuin tietäisin missä paikka on, vaikka juuri kysyin 😑
OLETTAA AINA JA IKUISESTI ASIOITA!!!! Tämä toistuu toistumistaan. Jos en sano jotain prikulleen näin ja noin, hän vain OLETTAA, että asia on näin ja noin, EI VAIVAUDU KYSYMÄÄN yhtään mitään, olettaa vain.
Sitten tiuskii, kun käy ilmi että minä odotin asian varmistusta ja hän vain OLETTI omiaan.
Jos hän hakee minut autolla johonkin, on aina etuajassa ja hermoilee jatkuvasti. 😑 Täysin mahdotonta olla sopuisasti tekemisissä, kun hänen elämäntyylinsä on loputonta olettamista eikä hän IKINÄ kysy, että tiedätkö tämän, tiedätkö tuon, osaatko reitin sinne, osaatko reitin tänne.
En kyllä kestäisi hetkeäkään, jos sisarus olisi kaverini. Olisin 99 % varmuudella heivannut hänet jo pois elämästäni.
Kommentit (5)
En ajatellut heivata sisarustani, sanoin vain, että kaverina en kestäisi häntä. En voi sietää sitä, että kaikki vain oletetaan ja pidetään itsestäänselvyytenä, että näin asia on, koska minä nyt oletan niin😑 käy hermoille edes asian miettiminen. Joka ikinen asia täytyy erikseen varmistella moneen kertaan, koska muuten hommat menevät takuuvarmasti päin v...
En käsitä sitä ainaista takakireyttä ja hermoilua. En näe sisarusta kirjaimellisesti ikinä rentona. Aina hirveä kiire joka paikkaan, missään ei saa kestää hetkeäkään, mihinkään ei jakseta ajaa jne.
Kun taas minä olen sellainen, että voin ajaa yhden päivän aikana sinne sun tänne, käyn välillä ehkä kotona, sitten lähden taas. Ylipäätään olen yleensä rento enkä jatkuvasti tuli p...n alla. Sisarukseni on totaalisen vastakohta minusta ja se käy hermoon.
Kuulostaa rasittavalta. Onko hän kenties hyvin hemmoteltu? Omassa elämässäni monet hemmotellut juurikin olettavat asioita, ja varsinkin että muut tekevät asiat heidän puolestaan. Esim. yhdelle kaverille se, että häntä autetaan tarkoittaa sitä, että asia tehdään kokonaan hänen puolestaan.
Eivät osaa asettua toisen asemaan ollenkaan?
Mutta jos heidän otse pitää tehdä jotain toisen eteen niin sitten kärttyillään ja hermoillaan, että kun omaa kallista aikaa kuluu ihan turhaan.
Ota etäisyyttä, vaikka yritätkin pitää hänestä - kommunikointi sakkaa. Miksi kestät sitä vaan? Ota vaikka äidin tai jonkun kaverin kyyti, jos joskus on. En ymmärtänyt oikein myös mikä se varmistusjuttu oli, mutta eipä se mitään. Tajusin että haluat ystävällisiä ja asiallisia vastauksia kysyessä, esim. häneltä. Minulla on tiuskiva äiti ja hänellä on tiuskiva puolisisko, tiedän mitä tarkoitat - tilanne on mahdoton.
Otsikossa OLI ajatusviiva, ei ole näköjään enää!
Ap