Mokasin matematiikan kokeessa :(
Olen nyt kahdeksannella luokalla ja käsittelimme matematiikassa prosentti laskuja yms.
Noh, ennen koetta (oli tänään) tuntui siltä että osaan aihealueen hyvin ja tunnillakin osasin laskea tehtäviä. Tuntui kerrankin siltä että osaan edes jotain.
Sitten kun aloin tehdä koetta, menin täysin lukkoon ja paniikkiin. En muistanut melkein MITÄÄN kokeessa. En edes saanut tehtyä kaikkia tehtäviä, ja yritin vain hutaista jotain, koska aikaa ei ollut todellakaan paljoa ja suurinosa tehtävistä olisi jäänyt tyhjiksi.
Nyt on niin huono oma tunto, että miten tästä edes selviää :( tuntuu että olin ainut, joka mokasi. En ymmärrä miksi menin noin lukkoon vaikka aiemmin muistin asiat. Häpeän että epäonnistuin ja vieläpä aiemmin helpolta tuntuneet tehtävät tuntuivat niin vaikeilta. :/
En ole matematiikassa huono, mutta aina kokeissa jotenkin epäonnistun ja niistä ne numerot katsotaan. Olin harjoitellutkin useamman päivän ennen koetta, mutta ei. Hävettää niin paljon ja pelkään, että todistukseen tulisi huono numero sen takia, etten onnistu kokeissa... Stressaa ihan järjettömästi.
Kommentit (5)
Laita tämä sama viesti (vähän lyhyemmin) matikan opelle ja erityisopelle. Saat ehkä tehdä seuraavan kokeen pienryhmässä tai saat vaikka lisäaikaa.
Tuota sattuu joskus kaikille. Pyydä uusimismahdollisuutta.
Kannattaa jutella matematiikan opettajalle. Ehkä hän antaa sinun uusia kokeen, kun kerrot miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Tuota sattuu joskus kaikille. Pyydä uusimismahdollisuutta.
Olen aiemmin pyytänytkin, mutta koetta ei kuulema saa uusia, jos ei ole saanut suoraan 4 tai on onnistunut edes jossakin tehtävässä. Typerää :(
Ap
Kysy opolta tai koulun psykologilta, miten hän voisi auttaa siihen, että sinua koetilanne stressaa ja jännität sitä liikaa. Tuo on ihan mahdollinen asia ja sille voi tehdä jotain.