Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten olette oppineet vauvan vaunujen, turvakaukalon, rattaiden ym. käytön?

Vierailija
06.09.2022 |

Siis en vaan osaa! En saa vaunuja kasaan, turvakaukaloa en saa telakkaan jne. Tai saan pitkän taistelun ja turhautumisen jälkeen kädet verillä, ellei mies ole kotona. En pysty vaan hahmottamaan asioita. Muka helposti naps vaan... Näytetty moooonta kertaa enkä silti osaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun synnäriltäkin lähdettiin keväällä mies laittoi vauvan lämpöpussissa kaukaloon ja laittoi autoon. Minä en olisi tuosta selvinnyt mitenkään. Ap

Vierailija
2/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nyt rakettitiedettä ole. Tai ainakaan aiemmin ei ollut, ja tekniikassa on tapana tulla käyttöä helpottavia muutoksia, ei niitä vaikeuttavia. Voisin siis kuvitella rattaiden, turvakaukaloiden jne olevan nykyään helpompia käyttää kuin esim. vuonna 2004 kun oman lapseni sain..

Vierailija
4/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut telakoita vielä omilla lapsilla. Kun istuin vaihtui, piti aina uudestaan opetella miten vyöt asennetaan oikein.

Kannattaa ihan ajan kanssa ilman vauvaa harjoitella.

Vierailija
5/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se X-sukupolven uusavuttomuus on. Et varmaan osaa vaihtaa lamppua kattoon etkä sytyttää puulämmitteistä saunaa.

Vierailija
6/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se X-sukupolven uusavuttomuus on. Et varmaan osaa vaihtaa lamppua kattoon etkä sytyttää puulämmitteistä saunaa.

X-sukupolveen kuuluvien lapset ovat pääsääntöisesti ylittäneet jo turvaistuin- ja lastenvaunuiän. Aika harvalla 1964-1979 syntyneellä enää on pikkulapsia.

Vierailija
7/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla täytyy olla joku häiriö. Osaatko paljon muutakaan?

Vierailija
8/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin telakkaan? Turvavyöhön turvakaukalo ja -istuin on ennen kiinnitetty. Entä miksi ihmeessä vaunut pitää purkaa niin, että niitä pitää yhtenään kasata?

Vierailija
9/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin telakkaan? Turvavyöhön turvakaukalo ja -istuin on ennen kiinnitetty. Entä miksi ihmeessä vaunut pitää purkaa niin, että niitä pitää yhtenään kasata?

Tervetuloa nykyaikaan.

Autoissa on nykyään telakka joka on isofixeillä autossa kiinni, tähän telakkaan kiinnitetään turvakaukalo.

Vaunuja todennäköisesti myös laitetaan kasaan ja kootaan uusiksi ihan autoon laitettaessa.

Vierailija
10/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puoli vuotta jo vauva niin aika onnetonta ettei tuo edelleenkään ap:lta suju.

Otat vaikka reenin että teet homman 20 kertaa putkeen niin eiköhän se ala sujua.

Lisäksi yksi tärkein kriteeri Vaunuja ostettaessa ainakin itselle oli juuri se kasauksen yms toimintojen näppäryys.

Vierailija
11/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistoa, toistoa, toistoa. Pakosti oppii jossain vaiheessa, jos ei luovuta aina kun ahdistaa

Vierailija
12/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa nykyaikaan.

Autoissa on nykyään telakka joka on isofixeillä autossa kiinni, tähän telakkaan kiinnitetään turvakaukalo.

Vaunuja todennäköisesti myös laitetaan kasaan ja kootaan uusiksi ihan autoon laitettaessa.

No eihän tuo telakka mikään pakollinen ole. Meillä on se toisessa autossa, mutta useammin tulee vauvan kanssa lähdettyä tuolla autolla missä kiinnitetään vain turvavöillä.

Vierailija
13/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun synnäriltäkin lähdettiin keväällä mies laittoi vauvan lämpöpussissa kaukaloon ja laittoi autoon. Minä en olisi tuosta selvinnyt mitenkään.

Ja menit sitten vielä lisääntymään. Voi laps parkaa

Vierailija
14/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin vauva, ei silloin ollut mistään turvakaukaloista tietoakaan.

Vierailija
15/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan vaihtaa lampun ja lämmittää puusaunan. Ap

Vierailija
16/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla täytyy olla joku häiriö. Osaatko paljon muutakaan?

Osaan vaikka mitä ja yliopistokin käyty. Olen vaan ihan onneton tällaisissa. Ap

Vierailija
17/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on että turvaistuimia autoon ei osata valita, niitä ei viitsitä asentaa ja varsinkaan lasta niihin kiinnittää oikein.

Tuhannen euron testivoittaja ei näillä ehdoilla auta yhtään ;-( 

Vierailija
18/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakaukalo asetetaan telakkaan autossa. Ei turvavöillä. Ja tarkoitin sitä, että jos otetaan vaunut autoon, niin ei kai niitä kokonaisena sinne takaluukkuun viskata, vaan ne pitää saada kokoon! Ap

Vierailija
19/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun synnäriltäkin lähdettiin keväällä mies laittoi vauvan lämpöpussissa kaukaloon ja laittoi autoon. Minä en olisi tuosta selvinnyt mitenkään.

Ja menit sitten vielä lisääntymään. Voi laps parkaa

Tätä olen välillä miettinyt. Ihan tuskanhiki nousee niistä tilanteista, jos täytyy autolla mennä yksin jonnekin vauvan kanssa ja pahimmassa tapauksessa ottaa vielä vaunutkin mukaan... Ap

Vierailija
20/32 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla oli aluksi ihan samanlaista. Ei tuohon auta muu kuin aika ja harjoittelu. Toivottavasti miehesi on avulias eikä nälvi sinua. Kyllä se siitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän