Olen asunut nyt kolme vuotta Usassa. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia koronarajoituksia alueellasi oli vai oliko mitään? Oliko ikävä mahdollisesti muualla asuvia ystäviä ja sukulaisia?
Niin mäkin asuin. Mulla helppo elämö. En ole tarvinnut terveydenhuoltoa muuta kun lapsille. Ei ollut ikävä ketään. Nautin hyvästä ruuasta ja tilavasta asunnosta. Kun palasin Suomeen otti vähän päähän idiootit, jotka jotenkin luuli että pitäisi olla äimistynyt jotenkin kun täällä pääsee ensiapuun jos henhenvaara ja saa lääkkeet alle satasella. Hei pösilöt. Ei sellaisista oikeuksista tarvitse olla kiitollinen mitkä kuuluu sulle kun olet maan kansalainen herran jestas.
Terveydenhuolto toimii paitsi joskus olen itse valinnut yksityisen. Ei siinäkään mitään vikaa paisi tuli valittua kamala epäpätevä ämmä joten olisin toivonut rahoilleni asiantuntevampaa ja asiallisempaa tasoa. Yksityisellähän on parasta se että voi itse valita henkilön ei ole pakko ottaa sitä Maijaa tai Abdullahia mitä tarjotaan.
Teinin terveysongelmat jouduin työntämään sossulle, mutta sieltä työnsivät terveydenhuoltoon eli vöhön turhaa pallottelua. No en siitäkään maksanut itse. Sääli vähän lapsen kannalta tietenkin, mutta siis ei oma vika. Yritin ensin terveydenhuollon kautta, mutta kunta päätti tehdä kalleimman kautta. Lapsi siitä kärsi valitettavasti, en minä.
Sanoisin että terv. huolto ei riipu niinkään järestelmön toimivuudesta, mutta saatat saada huonoa palvelua lapsellesi jos saat ne muutama mätämunan "ammattilaisen" joilla sekä asiantuntemus, että asiallisuus hukassa. Saattavat tehdä jopa rikoksia ammattinsa lomassa.
Tunnetko nyt itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi kuin kotisuomessa asuvat?
Millä ihmeen supervoimalla jaksat amerikkalaisten seuraa päivästä toiseen?
Olen itse ollut töissä jenkkifirmassa ja yksi urani huippuhetkiä oli häipyä niiden aivottomien käkättimien seurasta eri töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia koronarajoituksia alueellasi oli vai oliko mitään? Oliko ikävä mahdollisesti muualla asuvia ystäviä ja sukulaisia?
Niin mäkin asuin. Mulla helppo elämö. En ole tarvinnut terveydenhuoltoa muuta kun lapsille. Ei ollut ikävä ketään. Nautin hyvästä ruuasta ja tilavasta asunnosta. Kun palasin Suomeen otti vähän päähän idiootit, jotka jotenkin luuli että pitäisi olla äimistynyt jotenkin kun täällä pääsee ensiapuun jos henhenvaara ja saa lääkkeet alle satasella. Hei pösilöt. Ei sellaisista oikeuksista tarvitse olla kiitollinen mitkä kuuluu sulle kun olet maan kansalainen herran jestas.
Terveydenhuolto toimii paitsi joskus olen itse valinnut yksityisen. Ei siinäkään mitään vikaa paisi tuli valittua kamala epäpätevä ämmä joten olisin toivonut rahoilleni asiantuntevampaa ja asiallisempaa tasoa. Yksityisellähän on parasta se että voi itse valita henkilön ei ole pakko ottaa sitä Maijaa tai Abdullahia mitä tarjotaan.
Teinin terveysongelmat jouduin työntämään sossulle, mutta sieltä työnsivät terveydenhuoltoon eli vöhön turhaa pallottelua. No en siitäkään maksanut itse. Sääli vähän lapsen kannalta tietenkin, mutta siis ei oma vika. Yritin ensin terveydenhuollon kautta, mutta kunta päätti tehdä kalleimman kautta. Lapsi siitä kärsi valitettavasti, en minä.
Sanoisin että terv. huolto ei riipu niinkään järestelmön toimivuudesta, mutta saatat saada huonoa palvelua lapsellesi jos saat ne muutama mätämunan "ammattilaisen" joilla sekä asiantuntemus, että asiallisuus hukassa. Saattavat tehdä jopa rikoksia ammattinsa lomassa.
Hei nyt kiinnostaa enemmän. Kerrotko lisää lapsesi pompottelusta. Aika törkeältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut töissä jenkkifirmassa ja yksi urani huippuhetkiä oli häipyä niiden aivottomien käkättimien seurasta eri töihin.
Just niin. Typerää tekopositiivisuutta/hymyjä ja small talkia. Tekopyhyyttä ja tapakristillisyyttä.
Huumeongelma on aika paha kaikissa suurkaupungeissa. Asutteko aidatulla ja vartioidulla alueella?
Jenkeissä eivät pienet lapset voi liikkua vapaasti ilman jatkuvaa vartiointia. Mahtaa olla rasittavaa?
Ihan turvallisesti asumme, kuten aiemmin kerroin niin täällä vähän rikollisuutta. Seuraan paikallisia uutisia. En käy kirkossa sunnuntaisin.Joskus ollaan käyty tutustumassa läheiseen seurakuntaan. t.ap
Varmaan oli jännää. Tai ainakin itselläni oli silloin yli 30 v. sitten kun siellä kävin. Nauratti tekopyhyys. Se on muuten maa, missä sellanen perusfiksu tuntee itsensä superälykkääksi. Seikkailua hain ja seikkailua sain.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä eivät pienet lapset voi liikkua vapaasti ilman jatkuvaa vartiointia. Mahtaa olla rasittavaa?
Ei ne kaksivuotiaat taida liikkua yksin Suomessakaan.
Onko se meiniki siellä niin polarisoitunutta kuin mediaa seuraamalla syntyy vaikutelma? Onko siellä jengi ihan että Trumpilta varastettiin presidenttiys?
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan mistään Pop Tartsteista. t.ap
Poptartsit on populaarikulttuuria. Kannattaa tutustua ympäröivään kulttuuriin kun kerran siellä asut. Ettei aina vaan odottele sitä ruisleipälähetystä Suomesta ;)
Mä asun Tesomalla. Luulen että mun vastauksista saa enemmän irti kun sun juristiläpästä, joka ei kerro yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut töissä jenkkifirmassa ja yksi urani huippuhetkiä oli häipyä niiden aivottomien käkättimien seurasta eri töihin.Just niin. Typerää tekopositiivisuutta/hymyjä ja small talkia. Tekopyhyyttä ja tapakristillisyyttä.
Onneksi suomessa 80% kansasta jotka kuuluu kirkkoon on hartaita kristittyjä. Sunnuntaisin kaikki kirkot täynnä?
Kyllä lapsemme syntyi täällä. t.ap