Paljonko teidän perheen bruttovuositulot yhteensä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun täällä tuntuu kaikki olevan joko superrikkaita tai sitten tuilla eläviä
Kommentit (60)
Noin 40 000. Kaksi noin 25-vuotiasta, joista toinen käy töissä ja toisen tulot tulee opintotuesta. Ei lapsia. Melkein kaikki menee mitä tulee.
Yhdellä hengellä (yksinyrittäjä) 45 000 - 50 000 silloin kun ei ole ulkopuolelta tulevia suuria vastoinkäymisiä.
ELY-keskukseen kuuluvasta palvelusta ehdotettiin yrityksestäni luopumista kannattamattomuuden vuoksi. Harmittaa kun jäi kysymättä, paljonko pitäisi ansaita. Tuskin pärjäisin näinkään hyvin ainakaan saman alan palkkatyössä. Epäselväksi jäi sekin, mitä he ehdottaisivat tilalle. Sen sijaan sain ohjeita, joita on mahdoton noudattaa.
Yksi lyhyt puhelu, mutta miksi asiaan kunnolla perehtymättä edes yritetään neuvoa.
Ehkä jotain 320 000? Melko tasaisesti jakautuu.
Siinä 240 000. Kaksi palkansaajaa.
Bruttotulot n. 70 000. Taloudessa yksi aikuinen ja yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te yli 45 000€ yksin bruttona tienaavat teette työksenne?
Freelance-kääntäjä. Ansiot riippuvat tehdyn työn määrästä, joten niitä voi ns. säädellä, mutta helpolla tuo 45 000 ylittyy.
Noin 100 000 euroa, minä teen 80 % työaikaa, mies täyttä.
It-alalla, 1 aikuinen, 1 lapsi. Bruttotulot reilu 60 000€/v
Vierailija kirjoitti:
Ansiotyö on projektipäällikkönä sote-järjestössä, mutta siitä brutto on alle 50 000 (44 500 e näin äkkiseltään laskien). Loput tulot (noin 8000) tulevat muista tehtävistä.
131000e josta tienaan nykyään enää viidenneksen
113 000 ja hilut päälle. Koostuu noin 60/40 miehen ja minun tuloista.
Vaimon kanssa yhteensä noin 28000€ ja ilman tukia pärjätään loistavasti kahden teini-ikäisen pojan kanssa. Toki kuukauden tai kahden etelän loma vie suuren osan säästöistä joka vuosi, mutta onneksi on oma asunto siellä.
Aika paljon valehtelijoita tässä ketjussa : )
Olisiko noin 55000 kaksi aikuista ja kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä valtiolla erityisasiantuntija (FT koulutus ja pitkä työura, nyt koronan vuoksi s lomalla jos joku ihmettelee työaikaan palstailun), mies toimitusjohtaja, yht 200 000 e
1 aikuinen ja 4 lasta. Brutto vuodessa 32k. Koen tienaavani ihan hyvin.
24000. Pelkkiä tulonsiirtoja. Minä, aikuinen lapsi ja alaikäinen lapsi.