Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asiallista (ja asiallisen hintaista) pukeutumisneuvontaa?

Vierailija
06.09.2022 |

Sain nyt toisen huomautuksen siitä että mun business casual työpaikkalookki ei ole ihan kondiksessa... Ekan varoituksen jälkeen etsin netistä eri tyyliohjeita ja ostin niiden mukaan suorat tummat housut, siistin paidan ja neuleen.

Ei kuulemma riitä, mutta kysyessä ei anneta mitään ohjeistusta, käsketään vain noudattamaan business casual tyyliä.

Olen ylipainoinen, lihoin sairauden takia sen verran että mitkään mun vanhoista vaatteista ei sovi enää. Olen vähän hukassa pukeutumistyylini kanssa, vaatteet ja muoti ei ole oikein koskaan kiinnostanut minua. Mulla ei ole hirveitä summia rahaa laittaa vaatteisiin eikä stailauspalveluun.

Mun kehotyyppi on vähän outo. Sellainen muhkurainen epätasaläski, näkee ihan selvästi että olen lihonut lyhyessä ajassa todella laihasta todella lihavaksi. En siis näytä sellaiselta sympaattisen pullealta niinkuin monet ylipainoiset näyttävät, vaan epätasaiselta muhkuralta. :( Mulla on esim. aika laihat kädet ja käsivarret, mutta lihava maha ja reidet.

Saan varmaan potkut jos en korjaa tilannetta, eli olen epätoivoinen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilevat alusvaatteet, oikean kokoiset alusvaatteet ja tietenkin muidenkin vaatteiden tulee olla just eikä melkein oikean kokoisia, laadukkaat materiaalit ja oikeat mittasuhteet. Näillä pääsee jo aika pitkälle. Sitten hiukset siististi, siistit rillit, jos niitä tarvitsee, fiksu siisti meikki ja hyvät asuun sopivat hoidetut kengät.

Näiden lisäksi vielä ryhti suoraksi, vakaa katse muiden silmiin, pieni hymy ja rautainen ammattitaito. Jos et kelpaa, niin hae muualle töihin.

Vierailija
22/24 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen näyttää nuhjuiselta koska hiuksille ei välitetä tehdä mitään. Värjää hiukset ellei sinulla ole luonnostaan nätti ja siisti väri (tummat, blondit yms). Suomalaisten luonnollinen hiirenharmaa/punertava vaaleanruskea/maantie hiusväri on valitettavasti sen verran ruma että värjäyshommiin joutuu 90% naisista.

Hiukset myös pitäisi laittaa kiinni. Etuprofiili voi näyttää siistiltä, mutta suurin osa ihmisistä näkee sinut sivulta tai takaa. Hiukset auki monen sivuprofiili on ihan lättänä.

Mites miehet? Miehillä on ihan samat hiiruligeenit hiuksissa, miksi heidän ei tarvitse värjätä hiuksiaan sinun mieliksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele työkaverien pukeutumista. Pidä myös hiukset ja kengät siistinä.

Työkavereilla on yleensä farkut, lenkkarit ja peruspaita tms. mutta nuo näyttävät hyvältä heidän päällään koska ovat hoikkia. :/

Tuo on syrjintää, ota yhteys työsuojeluun.

Vierailija
24/24 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jäät tuollaiseen työpaikkaan? Sinusta tulee jotenkin sellainen nössö kuva ja ajattelen sinun olevan sellainen luimisteleva pullea nainen, jonka maha tursuu liikaa muiden silmille ja joka ei tykkää edes itsestään. En myöskään oikein tiedä minkälainen sinun ammattitaitosi ja ammattiylpeytesi on, jos et vaihda työpaikkaa, vaan annat muiden haastatella sinulle toistamiseen.