Olen edelleen katkera, ettei Euroviisuihin lähetetty Bessiä
Suomi olisi voittanut, jos olisimme lähettäneet Bessin viisuihin.
Kommentit (11)
Jezebel olo aika tasapaksu. Kyllä Bess oli parempi.
Etukäteen oli varma, että Rasmuksen fanit äänestää sen voittoon UMK:ssa, vaikka Rasmuksen biisi oli surkea ja vasta kolmanneksi parhain UMK:ssa. Bess ja Cyan Kicks olisi olleet paremmat vaihtoehdot Euroviisuihin, mutta valitettavaa, että osalle nimi on tärkeämpää kuin itse musiikki.
Itsekin pidin ja pidän paljon Bessin kappaleesta, mutta täytyy muistaa, että radiossa soi ennen kisaa ja sen jälkeen studioversio. Minusta UMK-finaalissa kävi valitettavan selväksi, että kokemus ja ääni ei ihan riitä livevetoon satojen miljoonien katsojien edessä suorassa lähetyksessä. Se vaatii kokemusta. Voi toki olla, että ääni ei ollut tuolloin juuri jännityksen takia parhaimmillaan, ja nyt soi keikoilla puhtaasti, mutta that is the point.
Bess ei olis yhtään sen enempää tuonu voittoa ...
Turha vänistä mokomasta, varsinkaan näin monen kuukauden jälkeen viisuista ...
Joo, ei Bess olisi voittanut, mutta Euroviisuihin olisi mielestäni silti aina kivempi lähettää sellaisia, joilla ei vielä ole ollut mitään suurta menestystä eikä yleisöllä ole heistä ennakkokäsitystä.
Voittaja oli päätetty etukäteen niin aivan sama kuka sinne lähetettiin. Muuten olen kyllä samaa mieltä. Kappale on paljon parempi kuin rasmuksen biisi.
Bessin kipale oli taattua euroviisutavaraa.
Pisteitä olisi ropissut enemmän kuin Rasmukselle.
Mutta ei tietysti voittoa.
Bess voi hakea uudestaan jos siltä tuntuu. Vaikkei musiikillisia lahjoja olekaan.
Samaa mieltä. Bess olisi ollut raikas, tätä päivää edustava laulaja, eikä tunkkainen tuulahdus 90-luvulta. Toki Ukraina olisi voittanut, mutta Bessillä olisi ollut hyvät mahikset päästä kärkikahinoihin.
No ei varmasti olisi voittanut, koska Ukraina olisi voittanut joka tapauksessa. Eikä se Bessin viisu mikään ihmeellinen ollut, tuskin olisi pärjännyt paremmin kuin Jezebelkään.
Enemmän harmittaa vuoden 2021 viisuissa Norjan ja KEiiNOn puolesta, he olisivat pärjänneet todella hyvin. Tai sitten Nightwishin puolesta vuonna 2000.