Vanhenpainlomalla ja 3+ vuotias muksu
Olisiko joku tietäväinen lukemassa..
Eli kun on vanhenpainlomalla kotona ja lisäksi 3+ vuotias myös kotosalla, niin saako tuosta 3+ vuotiaasta MITÄÄN rahaa kelalta?
Vein perjantaina kodinhoito anomukset kelaan ja samalla miehen palkkatodistuksen (joka menee sen 4 henkisen tulorajan alle) ja kysäisin tiskiltä, että saanko edes tuon 50 e jonka olin papereista lukevinani? Tiskillä ei tiedetty joten jätin soittopyynnön ihmiselle joka päättää näistä tuista.
Juteltuani puhelimessa hän sanoi, että en tule saamaan tuota 50e:kaan, vaan todennäköisesti en mitään... (vanhenpainlomalla kelan avustus on minulla tuo minimi 15 e/pv).
Jäin vähän suu auki, että onko näin, että ei todellakaan MITÄÄN?
Sanoi tekevänsä päätöksen lähipäivinä, mutta kyselenpä nyt täältä jos joku samassa tilanteessa muksujen kanssa kotona ja sattuisi tietämään...
Kuulostaa vaan niin epäoikeuden mukaiselta, kun samaan aikaan naapurin yksinhuoltaja 3+ vuotiaan kanssa tuossa kertoili, että muksu ilmaiseksi päivähoidossa 5 päivää viikossa ja äiti kotona työttömänä ja saa työkkäristä enemmän päivärahaa kuin minä...ei oikein tahdo ymmärtää miten sitten kahden muksun kanssa kotona oleva ja muksunsa kotona hoitava saa vähemmän tukia...?
Kiitos jos joku osaa sanoa...ei malta odottaa päätöstä...
Kommentit (3)
Ja sisaruksenkin saisi viedä kunnalle kalliiseen päiväkotihoitoon, mutta jos äiti haluaa hoitaa lapset itse niin siitä ei saa minkäänlaista korvausta..
Minä sain isommasta lapsesta 169 euroa kuussa. Eli jos olete pienituloisia niin voit saada lisäosaa.
Vanhempainlomalla et käsittääkseni saa mitään tukea yli 3-v. lapsesta, mutta sitten kun siirryt kotihoidontuelle, saat yli 3-v. lapsesta sen reilu 50e.