Hoikka yli 40v nainen!
Miten liikut ja miten ja mitä syöt päivän aikana? Ja miten muutenkin ylläpidät hoikkuuttasi, mitat? Itsellä tuntuu että kilot alkoivat kertyä heti kun vilkaisenkin jotain herkkua.
Kommentit (40)
Pidän sokerin ja huonot jauhot minimissä, en napostele välipaloja, hyötyliikun.
Minä en valitettavasti myöskään ole sellainen joka voisi syödä mitä vaan ja pysyä hoikkana, vaan mun on aina, siis ihan aina, pitänyt tehdä paljon töitä sen eteen. Liikunta on mun henkireikä, nautin siitä, se on mun omaa aikaa. Treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa ja pyöräilen työmatkat. Satunnaisesti muutakin, ja periaatteella kaikkea voi kokeilla.
Ruoka on sitten se osa-alue joka vaatii jatkuvaa panostusta ja kieltäytymistä. Jos haluan olla kunnossa, mun on syötävä tosi puhtaasti ja laskea makroja. Yhtään jos siitä tinkii, se näkyy vyötäröllä saman tien. Ja valitettavasti nimenomaan vyötäröllä.
Jos jaksan panostaa, painan 56-58 ja vyötärö on 64 senttiä. Jos en, paino nousee 60-62 kiloon ja vyötäröä en viitsi edes mitata. Pituutta 171 ja ikää 46.
Treenaan kahvakuulalla 2-3krt viikossa. Pyöräilen puolet vuodesta reilu 100km viikossa.
Liikun töissä.
Syön paljon, mutta terveellisesti. Myös herkuttelen.
N46 171cm/58kg
Olen hoikka 60v. Tämä on geeneissä. Jumppaan kotona, kävelen. Eipä muuta. Syön terveellisesti. Ei mitään makeita juttuja. Perustan ruokavaliolle muodostavat kala, vihannekset, marjat, hedelmät, pähkinät, ruisleipä, rahka, ruokaöljyt.
Syön mitä sattuu ja miten sattuu. Nukun hyvin, kävelen, joogaan. Kasvissyöjä lähes 30v, en tiedä vaikuttaako. Tupakoin.
Päästeletkö ap pahanhajuisia pieruja ja sinut tunnetaan nimellä tuhnuperse?
Ei tässä yhteiskunnass ole suotavaa olla hoikka ......
eikä ylipainoinen ..on tässä ongelmat ja varsinkin muilla ihmisillä ...joka asiaan pitää puuttua mutta ei omiin.
Olen aina ollut hoikka, en päästä painoa nousemaan yli 3-4 kg vaan heti korjausliike. Syön herkkuja mutta en joka päivä. Annoskokoja tarkkailen arjessa että syön vaan nälkääni. Ruokailujen väliin tulee luonnollisesti pitkä paussi, taidan olla luontainen pätkäpaastoaja.
T.44v
Työskentelen myös sirkuksessa 2 kiloisena hippiäisenä. T: edellinen
Vierailija kirjoitti:
Päästeletkö ap pahanhajuisia pieruja ja sinut tunnetaan nimellä tuhnuperse?
Eikääää, kuka sä oot, mistä tunnet mut??!!
Ap
En juo tippaakaan alkkomaholia. Muun muassa. En Ole korvannu viinan huumehilla, sillä tosin pääsee ihan laihaksi.
Treenaa jonkun verran, en ylensyö. Syön paljon kanaa, kasviksia, kalaa. En syö makeutettuja jogurtteja/rahkoja, irtokarkkeja. En juo energisjuomaa. Joskus juon limua, syön suklaata, pullaa.
Syön harvoin pastaa ja pizza. En syö juuri koskaan ruokaa tai jälkkäriä missä kermaa. Syön normisti Max 2 palaa leipää/päivä.
Hoikka ja yli 40 v. nainen = 404 / ei ole olemassakaan!
Toi on tärkeä että heti korjausliike jos paino nousee.
Lenkkeilen päivittäin,kuntosali 3krt vk.
Syön säännöllisesti, herkkuja kyllä päivittäin
Olen 43-vuotias. Syön vähän mitä sattuu kiitos vauvan ja hänen energisen siskonsa niin välillä otan lennosta jotain. Tässä esim.tämän päivän ruuat.
Aamulla kahvi, muutama rypäle ja vehnäkorppu
Lounaalla kasvissosekeitto
Välipala kahvia, vehnäkorppu ja 2kaurakeksiä
Päivällinen mikrohamppari
Illalla makaroonisalaatyi mihin pilkoin kasviksia, kalkkunaa ja juustoa.
Paino n.60kg ja pituutta 170cm
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ja yli 40 v. nainen = 404 / ei ole olemassakaan!
On sellaisiakin, muutamasta oikein viehättävästä on havaintoja. Ei tosin asu meillä. Meillä asunut yksilö päätti kasvattaa itsestään siiderivalaan.
Hyötyliikuntaa (kävelyä aina kun voi, hissin unohdan eli portaiden nousua ja alas juoksua jne). Autoa ei ole, joten ruokatavarat kulkee kävellen matkassa ja matkat taittuvat muutoinkin kävellen tai polkupyörällä. Pitkiä kävelylenkkejä 2-3 krt / vko. Ennen kävin salilla 3 krt/vko, mutta lisäsi vain omaa massaa, nyt lähinnä vain ulkona jumppapuistossa jumppailen satunnaisesti lenkkien ohessa. Perusruokaa syön välttäen valkoisia jauhoja ja sokeria. Paljon vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, rahkaa jne. Tosin välillä herkuttelen suklaalla ja nautin viiniä. Elämässä pitää nautintojakin olla. Periaatteeni on, että mistään en kieltäydy, kohtuus kaikessa. Liikunta on kaiken avain.
Paino siinä 56-58 kg / 168 cm. Vyötärö 62 cm. N40.
Syön ihan mitä huvittaa ja herkkuja menee joka päivä, paljon. Muutamaan kuukauteen en ole liikkunut ollenkaan. Hoikkana pysyn.
Eli en tee asian eteen mitään, niin vain on
Minulla ja tyttärellä on yhteinen hevonen. Paino pysyy itsestään alhaalla. Ratsastan muutaman kerran viikossa ja putsaan niinä päivinä karsinan. Teen usein viikonloppuisin 20 hevosen aamutallit.
Tallilla ei tule syötyä, kuin kylmiä välipaloja. Joskus voi mennä puoli päivää, etten ehdi syödä mitään tai on eväät unohtunut, niin nappaan pahimpaan nälkään hevosten porkkanasäkistä.
En tiedä tarkkoja mittoja enkä omista vaakaa, mutta mulla menee vielä samat farkut jalkaan kuin 23 vuotiaana ennen ensimmäistä raskautta. Taidan painaa n. 58kg ja olen 171cm pitkä, 48 vuotta.
Olen pätkäpaastoillut luonnostani jo pitkään. Juon aamulla kahvin maidolla (ihan melkein mikä vaan maito käy), mutta varsinaisesti syön ekan kerran vasta kello 11-13. Juon melko paljon vettä sitruunalla tai paljon yrttiteetä päivän mittaan. Välttelen jonkin verran hiilihydraatteja, eli sokereita. Muuten syön oikeastaan kaikkea, vaikka lihaa ehkä vain muutamia kertoja viikossa, ja silloin sen pitää olla luomua. Lämpimän aterian syön seitsemän aikoihin, enkä sen jälkeen yleensä enää syö. Mutta toisinaan juon lasin tai pari viiniä, tai jonkun erityisoluen tai viskiä.
Kuljen arkisin kaikkialle pyörällä, teen minulle räätälöidyn lihasharjoittelun 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi kävelen runsaasti koiran kanssa.
Luulen kyllä, että geeneillä on paljon merkitystä sekä sillä, etten koskaan ole ollut edes pullea ja, että olen aina syönyt aika terveellisesti enkä pelkää nälkää enkä toisaalta suhtaudu neuroottisesti ruokaan, osaan nauttia hyvästä suklaasta ja sipseistä tai juustoista yms.
Onko täällä hoikkia?
T. Pirjo 125kg.