Kysymys teille, jotka ette kestä nähdä verta
Miten hoidatte kuukupin tyhjennyksen tai siteen ja tamppoonin vaihdon? Oletteko pyörtyneet monta kertaa?
Kommentit (15)
Luulet että kirurgit puklailee leikellessään ihmisiä?
Minä en kestä nähdä muiden verta. Ja ällöttää kai se verikokeessakin, mutta pyörryn lähinnä kivusta siellä.
Runsaisiin menkkoihin olen kyllä tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen ihminen olemassa joka tykkää katsoa sitä? Koska voi kai joku katsoa, mutta tuskin pitää siitä, voi tulla vähän ällötystä /oksuttava tunne tai sitten yrittää olla ajattelematta. Ellei ole 100% vampyyri.
Ei mulla kyllä ainakaan herätä enää mitään tunteita tyhjentää kuppia. Ekalla kerralla oli hieman outo fiilis kun sitä nestettä oli niin paljon, mutta ei se oksettanut eikä ällöttänyt.
En edes pelkää verta, mutta kuukuppi on ajatuksena ällöttävä. Varmasti aikamoinen tulehdus riski kun tuollainen törkysanko kulkee sisuksissa koko päivän...
Mä käytän kertakäyttöisiä ja en meinannut pois opetella.
Ei mullakaan kiinnosta hyllytellä vessassa lavuaarissa kuukuppia. Veren näkeminen ei tee pahaa. Siivoan sitä töissä pois.
Ohis,
En ole _ikinä_ kammonnut verta, mutta joku (alkukantainen?) paha olo tuli joku aika sitten ihanmpuskista verikokeessa.
Koskaan ikinä ennen ei ole tullut, mutta nyt erinäisistä syistä putkiloita otettiin monta (yleensä 1-2 otettu, nyt 8 putkiloa) ja se veren 'suihkeen' ääni ja putkilo putkilon jälkeen koriin pöydälle... Tuli paha olo/alkoi heikottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen ihminen olemassa joka tykkää katsoa sitä? Koska voi kai joku katsoa, mutta tuskin pitää siitä, voi tulla vähän ällötystä /oksuttava tunne tai sitten yrittää olla ajattelematta. Ellei ole 100% vampyyri.
En alunperinkään tarkoittanut, että joku nauttisi katsoa verta. Tai, no joilla on sellaiset fantasiat ja saavat kiksejä.
Ihmettelen vain, kun kuulin ihan ohi mennen, kun eräs meidän luokan tyttö, joka sanoi tyttö kaveri porukalleen ettei kestä veren näkemistä tai pyörtyy samantien.
En kehtaisi mennä häneltä kysymään miten hoidat kuukautiset, kun en häntä tunne.
Vierailija kirjoitti:
En edes pelkää verta, mutta kuukuppi on ajatuksena ällöttävä. Varmasti aikamoinen tulehdus riski kun tuollainen törkysanko kulkee sisuksissa koko päivän...
Joltakin taisi jäädä peruskoulu kesken...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen törkysanko? Selitä.
(Mä saan kertakäyttöisistä kuukautissuojista iho-oireita. Kylläpä elämä helpotti, kun ostin kuukupin 15 vuotta sitten.)
Saako ne veret hyvin pestyä pois pitkien tekokynsien alta, kun kupin on pessyt?
Vierailija kirjoitti:
Se kertakäyttöinen siellä sisuksissa muhii, kun silikonisessa kupissa veri ei jää mitenkään muhimaan vaan kerääntyy kuppiin. Ja vaihtoväli mielellään alle 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Esim. tamponeissa on huomattavasti enemmän terveysriskejä kuin kupeissa...
Kuukautisveren näkeminen ei tee pahaa. Se on erilaista kuin oikea veri.
Samaa mieltä kuin edellinen. Pyörryn herkästi verta nähdessäni - tai lähinnä se on ajatus kivusta, joka saa pyörtymään - mutta kuukautisveri ei vaikuta samoin.