Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativassa asiantuntijatyössä olevan ystäväni katse lasittui, posket alkoi punoittaa ja ääni väristä, kun tuli palkoista puhe ja

Vierailija
05.09.2022 |

kerroin ihan kasuaalisti tienaavani 3-vuoro perustason työssä saman verran kuin hän siinä "paremmassa" päivätyössään.

Aika jännä ilmiö, kun kuitenkin väittää ettei raha merkkaa hänelle mitään mutta kuitenkin siitä palkastaan usein tykkää mainita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ottaa päähän, että koko nuoruus on hoettu miten opiskelemalla ahkerasti ja pitkälle saat hyvän elämän. Ja kaiken vaivan jälkeen jokainen alemmin koulutettu on stressittömämmässä työssä ja tienaa rutkasti enemmän.

Vierailija
2/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuorotyössä palkka on helposti 30% korkeampi kuin peruspalkka päivätöissä. Haluaisikohan asiantuntija tehdä työnsä yöllä ja viikonloppuisin vai mistä mahtaa kateellisuus johtua?

Itse tein aikoinaan 12 vuotta keskeytymätöntä 3-vuorotyötä, jossa lisäksi päivystettiin joka neljäs viikko ja tehtiin ylitöitä. Palkan piti nousta päivätöissä reilusti yli 1000€, että pääsi samaan kuukausiansioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että en jaksa hakea vaativampia ja stressaavampia töitä, vaikka siitä paremmin maksettaisiin. Oma asiantuntijatehtävä ja 5000€/kk riittää hyvin.

Vierailija
4/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä harmitti, kun ei tarvitse miettiä lapselle vuorohoitopaikkaa.

Vierailija
5/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, kyllä minullakin posket punoittaa aina kun puhutaan rahasta!

Vierailija
6/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaat saman verran kolmivuorotyössä kuin hän päivätyössä? Taidatte molemmat olla hieman puupäitä. Ystäväsi, jos ei tajua, että saat lisiä ja sinä, jos teet "ystävästäsi" tällaisen aloituksen. Olen itse päivätyössä ja takuulla moni tienaa lisineen enemmän helpommassa työssä. Itse vaan arvostan nykyään niin paljon liukumia, etätyötä ja vapaita viikonloppuja, etten vuorotyöhön enää lähde.

Vierailija
7/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin varmaan alkoi...

Sullakin varmaan katse lasittuu ja ties mitä kun prostitioitu kertoo tienaavansa 16 tunnissa nettona saman kuin sinä 160 tunnissa bruttona...

Vierailija
8/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuorotyö yövuorossa ei välttämättä ole stressitön, jos muutaman hengen porukalla pyöritetään kerrostalon kokoista tehdasta, jossa vaikkapa pölyräjähdysvaara tai tulipalon riski on koko ajan läsnä. Lisäksi tuotantotavoitteet ja laatutavoitteet on pilvissä ja tuotantobreikin osuessa omalle vuorollesi rassaat koneita keskellä yötä pikkuporukalla, että linjat saadaan käyntiin. En kaipaa takaisin noihin hommiin, duunari on palkkansa ansainnut. 

Vierailija
9/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuorotyö tuppaa käymään pidemmän päälle terveydelle haitalliseksi, kaiken muun sen aiheuttaman hankaluuden lisäksi (aina töissä kun muut vapaalla jne). Ei kukaan kadehdi semmoista, jos saa saman rahan päivätöissä.

Vierailija
10/10 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia että joillakin aloilla riviporukka tienaa vuorotyössä ja urakkapalkalla enemmän kuin keskijohto tai työnjohto tai asiantuntijatehtäviä tekevät. Teknologian aloilla ja metallissa sekä puunjalostuksessa on kovat ylityökorvaukset. Keskijohdolla yleensä kokonaispalkka eikä lisiä makseta koska keskijohto tekee töitä usein vain päivävuorossa arkisin. Olin itse tiiminvetäjänä laaduntarkkailussa ja kokoojana teknologian alalla ja tein päivätöitä arkisin 4200 euron kk-palkalla. Tiimini jäsenet tekivät 2-vuorotyötä ja varsinkin 20-30 v alalla olleet tienasivat säännönmukaisesti sellaiset 300-500 euroa kk enemmän kuin mä. Mut mulla oli tietysti aina illat ja viikonloput vapaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi