Miksi ensimmäinen tilaus uudesta verkkokaupasta tulee nopeasti?
Vaikkapa lamppu ja vielä sydämiä käyntikortissa, asiakas mainitaan etunimeltä. Verkkokauppias haluaa miellyttää uutta asiakasta? Mutta seuraavassa tilauksessa kestää, ellei ole jokin hyvä kaupan vakiokäytäntö (ei puhuta ruuhka-ajasta). Tai pieni tilaus kestää ja "suurempi" (hieman kalliimpi) lähtee kauppiaalta nopeasti. Ovatko asiakkaat epätasa-arvoisessa asemassa tietämättään? Onko tuotteen lähetys hankalaa. En sano että minulle on nyt käynyt niin, mietin aiempia kokemuksia, pohdintaa. Kiinnostaa asia.
Kommentit (4)
Oletko holhouksen alainen? Tulee niin vähä-älyistä tekstiä, että ihmetyttää, että onko sinulla ihan oikeus tilata mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko holhouksen alainen? Tulee niin vähä-älyistä tekstiä, että ihmetyttää, että onko sinulla ihan oikeus tilata mistään mitään.
Haluatko että teen rikosilmoituksen. Haukutko useinkin ihmisiä palstalla yhtä rumasti. Jos joku asia ei kosketa tai kiinnosta sinua mitenkään, voitko olla vastaamatta. Jos oma älysi ei leikkaa, joku toinen tajuaa mistä tässä puhutaan.
Onhan se periaattessa ihan mahdollista, että tilausjärjestelmä noteeraisi uuden asiakkaan ja nostaisi tämän etusijalle.
Tilausajankohtakin varmasti vaikuttaa, loppuviikosta tilattu ehditään käsitellä nopeammin, kuin viikonloppuna tai maanantaiaamusta tehty tilaus.
Tai onko asiakkaissa "uutuudenviehätys" ensin ja sitten myöhemmin että taasko se tilaa, vaikka tilauksen pitäisi olla hyvä asia. Paketeista on kuitenkin jotain vaivaa. Toisaalta voi olla usea paketoimassa.