Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Jos olisitte minä, vaihtaisitteko työpaikkaa?

Vierailija
28.10.2006 |

Olen töissä valtion virastossa. Minulla on pitkä määräaikainen työsopimus, virka mitä käytännössä teen tulee auki keväällä. Työ on ihan kivaa, tahti on leppoisa, kiireestä ei tietoa ja viihdyn ihan ok. Kaikki työkaverini ovat tosi vanhoja ja en ole oikein ystävystynyt kenenkään kanssa. Kuljen yksin syömässä, kahvilla jne. Kaikilla on omat työhuoneet ja kenekään perään ei valvota. Työ on joustavaa jne. Haastetta ei työstä saa sillä tehtvät ovat helppoja. Lisäksi suoriudun niistä vanhoja työkavereita nopeammin joten minulle jää paljon aikaa netissä surffailuun ym ylimääräisen. Olen myöskin kielitaitoinen mitä arvostettiin kun minut palkattiiin. En kuitenkaan saa käyttää kielitaitoani, ruotsia ja englantia saa puhua hyvä jos kerran viikossa.

Hain kansainvälisestä isosta yrityksestä jonkun tasoisen johtajan sihteerin paikkaa ja sain sen. Työ tulisi olemaan sellaista perinteistä sihteerin työtä; kokousjärjestelyjä, kalenterin ylläpitoa, lentojen ym. varauksia. Todella vaihtelevalta kuulosti työ. Tuleva pomoni oli mukava mutta varsin jäykkä johtaja.

Nyt miten vaihtaako työtä vai ei. Puntarissa on valtion virka ja yksityinen. Järki käskee jäämään valtiolle, mutta jotenkin kaipaan takaisin yksityiselle kiireiseen ja aikaansaavaan ympäristöön. Mitä tekisitte? Palkka on tietysti yksityisella kovempi, se ei ole ratkaiseva tekiä! Yksityisellä työkaverit olisi enemmän tai vähemmän " pukumiehiä" nyt harmaita keski-ikäisiä " virastotanttoja" ...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia mitä itse olen miettinyt tulee teiltäkin. Yksityisellä vakkari on aivan yhtä varma kun määräaikainen. Se ei sinäänsä tuo mitään varmuutta. Olen kuitenkin ehtivä ja eloisa ihminen ja haasteiden puute ahdistaa minua valtavasti. Uudessa työssä saisi niin paljon haasteita, olen näet synnynnäinen organisoija.

Sitäkin olen miettinyt miten kauan jaksan tuollaista helppoa työtä. Olen keksinyt kaksi vastausta; joko olen ahdistunut ja etsin hyvinkin pian uutta työtä, muuten en jaksa kovinkaan pitkään. Toinen vaihtoehto on että narisen muutaman vuoden tyytymättömyyttä, alistun ja unohdan kokonaan työnvaihtohaaveet. Tällähetkellä oma työhuone, hiljaisuus ja rauhallisuus ahdistaa!

Vierailija
2/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Työmatka pysyy suunnilleen samana, nyt siirtyisin kaupungin keskustaan laitakaupungilta

+ Palkka suurenee joitakin satasia

- Liukuvatyöaika säilyy, joskin joudun ottamaan työ kännykän eli olemaan " aina" tavoitettavissa

- työpäivät pitenee valtion työajasta 15 min, se pidentää lasten hoitopäivää

+ Ei enää ahdistavia työkavereita

+ Enemmän töitä ja vastuuta

- Raskaampi työ

Tosi vaikealta ratkaisulta tämä tuntuu vaikkakin uusi työpaikka olisi uraa ajatellen huomattavasti parempi! Unelmani oli päästä valtion virastoon töihin ja viihtyä siellä eläkeikään saakka. Virasto oli kuitenkin niin iso pettymys enkä enää ymmärrä mitä mahtavaa ajatuksessa oli. Ehkä se pitkä mutta kapea leipä. Niinkuin varmaan huomaatte, olen huono ottamaan riskejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit jossain vaiheessa että nykyinen työ ei anna haasteita. Kauanko uskot jaksavasi työtä jonka " hoidat vasemmalla kädellä" ?

Noissa monissa isommissa kansainvälisissä firmoissa sihteereitten / assareitten työnkuvat on muuten todella laajoja. Sen lisäksi mitä olet jo kertonut varmasti tulet myös hoitamaan esimiehesi tietotekniset ongelmat (eli soittelemaan helppariin kun esimies ei ehdi) jne. (itse olen ollut helpparin päässä vastailemassa ja usein ne puhelut tuli just assarilta) Eli kaikki käytännön hommat kaatuvat sinulle ja niissä usein sitä haastetta onkin saada kaikki sujumaan. Mieti sopiiko tämä sinun tyyliisi tehdä töitä.

Vierailija
4/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen paljon itsekkin miettinyt että jos nyt jään, olen niinkuin työkaverini. Huomaan 20 vuoden kuluttua istuvani siellä samassa työhuoneessa tekemässä niitä samoja töitä. Uskon että valtiolle jäädään juuri työn helppouden takia. Se painaa minullakin kovasti. Uusi työ olisi aivan unelma kivaa. Valtiolla taas työ on kevyttä ja helppoa. Se ei pahemmin stressaa. Sekin jotenkin pelottaa että yksityisellä, huononajan tullet, sihteeri on aivan arvoton. Valtiolla taas ei irtisanomisen pelkoa ole. Äh, kait se on otettava riski ja katsottava mihin elämä johtaa!

Vierailija
5/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaditaanko sihteeriltä ylitöitä?

Onko työmatka pitempi tai viekö enemmän aikaa?

Lasten hoitopäivät tai iltapäivät yms.?

Olisiko lisärahasta sittenkin aika paljon iloa?

Vierailija
6/6 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin työtön kuin töissä paikassa, missä en viihdy. Menen vaikka uudelleen opiskelemaan toiseen ammattiin kuin jämähdän yhteen paikkaan, missä en koe elämäniloa. Palkkakin saa pienetä: kunhan vain viihdyn työssäni.

P.S. Kirjoitan tämän omasta kokemuksesta ja olen jo lähes nelikymppinen. Yllä olevan mukaisesti olen juuri tekemässä.