Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Multa kysyttiin työhaastattelussa laittomia kysymyksiä

Vierailija
05.09.2022 |

Oltiin jo käyty viralliset asia käpi kuten koulutus, kokemus, motivaatio jne. Sitten haastattelija halusi kuulla mitä puuhaan vapaa-ajalla jne, joten oliko tuo enää osa työhaastattelua? Tuolloin kysyi ohimennen onko puolisoa tai lapsia. Eikös nuo ole laittomia kysymyksiä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaava esimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tosiaan sanottiin, että minua ei valita tehtävään, koska minulla on pienet lapset ja toinen hakija on lapseton. No, hän oli töissä siellä 4 kk ja vaihtoi työpaikkaa.

Mutta nyt kysymys rekrytoijille. Onko vanhemmuus teistä jotenkin huonoa ihmisessä? Itse näen lapset ja vanhemmuuden hyvänä asiana, jos puhutaan 30-40 v ihmisestä. Tulevat toimeen ihmisten kanssa jne. Mutta mitä te rekrytoijat ajattelette?

Perheellisyys on hyvä asia. Se tuo yleensä ryhtiä elämään. Harvemmin pitävät kankkusrokulia, vaikka joskus sairasta lastaan jäisivätkin kotiin hoitamaan.

Kyllä mutta sen kankkusrokulin pitäjän voi vaihtaa, mutta sairasta lasta hoitamaan jäänyttä ei. Syyt ei tietenkään ole verrattavissa mutta vaikutus pienessä firmassa yhtä paha jos joku ei ilmesty aamulla töihin.

Millä senkin todistat, mistä kenenkin oksentelu johtuu?

Vierailija
42/45 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa että keskustelen kyllä mieluusti työtehtävii. Liittyvistä asioista.

Tai sitten voit sanoa, että myös sulla on kysymyksiä ja kysellä esim suosikki seksiasentoja ja sen sellaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaava esimies kirjoitti:

Koska ei saa kysyä, en koskaan kutsu haastatteluun nuoria naisia.

Olen palkkaava esimies ja tiimin parhaat myyjät ja asiantuntijat ovat naisia.

Enemmän mulle tässä jää, kun sä palkkaat niitä hedelmättömiä kalapuikkoviiksiä, joiden tiedot ovat vanhentuneet tai joita vaivaa muuten miesten tyypilliset ongelmat, kuten paljon puhetta mutta vähän tekoja.

Miehetkin voivat jäädä tosin isyyslomalle. Olet paska työssäsi :)

Vierailija
44/45 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriudu heti!!!

Vierailija
45/45 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että onhan lapsilla isätkin. Siis me olemme ainakin miehen kanssa jakaneet lasten sairaspoissaoloja. Ja kun molemmilla on joustava työaika ja etätyömahdollisuus, ei poissaoloja ole tullut välttämättä kummallekaan, vaikka lapset ovat olleet kipeitä, kun toinen on hoitanut lapsia aamun ja toinen illan. Lisäksi vielä mummut ja vaarit hätäapuna.

T. Se jota ei valittu työhön lasten vuoksi