Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALIKSET ' 05 viikonloppuun! ***

28.10.2006 |

Ja aloitetaas viikonloppupino, kun loppuviikon pino oli niin pitkä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamu on alkanut " ihanasti" jo klo 5.45... Jotenkin sitä toivoisi, että viikonloppuna saisi vähän nukkua (arkisin kello soi tuohon samaan aikaan), mutta maalisneiti päätti toisin...

Ensinnäkin Jollalle ja perheelle suloisenlämpöiset onnittelut pikkuprinssistä! Tuulian onnitteluruno on kyllä ihana, muistan, kun sain saman runon ystäväni lähettämässä kortissa, kun Nuutti oli syntynyt. Itkin vuolaasti joka kerta, kun korttia luin... Vähän hormonihuuruissa, siis ;-)

Täälläkin on haikeutta ilmassa, kun maalisneiti kasvaa ja vaatteita pakataan pois. Meille kun nämä kaksi taitavat riittää. Vauvakuume on kyllä välillä kova, välillä ei sitten yhtään... Aina kun järjellä ajattelee, toteaa, että juu, tämä riittää, mutta sitten taas miettii, että jospa kuitenkin...

Joulusta sen verran, että minäkin olen kova jouluihminen. Juuri tässä mietin, että milloinkahan sitä kehtaa laittaa ulos ja ikkunoihin vähän valoja... Nuutti haluaa kovasti askarrella joulukoristeita (näki Tiimarin mainoslehden), joten pääsemme sitten varmaan askarteluhommiin, kivaa! Joulua vietämme minun vanhempieni luona, veljeni perheineen ja sisareni miehineen (ja yhteensä 5 koiraa...) tulevat myös, eli meillä on ihan vauhdikas joulu... Lahjoja en ole ehtinyt paljon vielä miettiä, mutta yleensä meilläkin on pyritty toivomaan ja ostamaan ihan tarpeellista käyttötavaraa ja sitten jotain pientä kivaa... Meillä mies ei ollut aikaisemmin yhtään innostunut joulusta, koki sen lähinnä ikävänä hössötyksenä, mutta sen jälkeen, kun alkoi seurustella minun kanssani, kelkka kääntyi aika lailla ja nyt mies on melkein yhtä innokas lahjojen ostaja ja joulusta nautiskelija kuin minäkin ;-)

Mitäs vielä... Lapulle pahoittelut matkan peruuntumisesta, todella kurja säkä! Toivottavasti keksitte kuitenkin jotain kivaa tekemistä miehen kanssa. Ja Pippandii: Lelulehti on meilläkin kovassa käytössä - riemunkiljahdus vain pääsi, kun Nuutti huomasi, että on tullut uusi lehti... Edellistä onkin luettu koko vuosi.

Me olemme tänään menossa kaverin häihin. Lapset menevät anopille yökylään, me menemme miehen kanssa hotelliin, eli ehkä huomenna aamulla saan nukkua vähän pitempään ;-)

Nyt toivottelen hyvää viikonloppua kaikille! Lähden pakkaamaan kasseja, jotta pääsemme aamupäivästä vielä lähtemään!

Terhi&murut

Vierailija
2/9 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu perhe on untenmailla ja mun pitäisi lukea tiistain tenttiin. En jaksa. Varsinkin kun on epävarmaa pystynkö edes osallistumaan siihen. Töissä on ihan julmetun kamala viikko ja todennäköisesti mun pitää olla tiistaina koko ilta töissä. Meillä kun noita deadlinejä ei pysty siirtämään; messut alkaa vaikka osasto ei olisi valmis..

Mies menee illalla kaverin kolmekymppisille ja me vietetään lauantai-iltaa siis Kaisan kanssa kaksin. Jotain hyvää on haettava kaupasta.. Ja kun tyttö menee unille, niin kai niihin tenttiprujuihin on vaan tartuttava. Olis se juhlakutsu ollut minullekin, mutta päätin jäädä kotiin, jottei tarvi hankkia lapsenvahtia ja ennen kaikkea huomisaamun herääminen on aikaslailla miellyttävämpää, kun ei ole hillunut puolta yötä. Ikä teettää.. Juhlin siis silloin, kun mies on kotona lapsen kanssa tai Kaisan saa yökylään..

Eipä tänne mitään erikoista kuulu. Tuulta uhmaten oltiin aamulla ulkoilemassa ja iltapäivällä Kaisan kummit tulevat kylään. Ennen kuin hekin lähtevät sinne kolmekymppisille, siis. Huomenna mennään uimaan, mies tulee mukaan jos kykenee :)

Taidan mennä samalla lukemaan vanhat pinot, niitäkään en ole viime aikoina ehtinyt kuin silmäillä. Miten mulla voi olla koko ajan näin kiire?? Kiireestä huolimatta olo tosin on kovin tasapainoinen ja hyvä!! Tämä on vissiin niitä ruuhkavuosia sitten :)

kua ja Kaisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä, omituista!! Mä istun täällä kotona yksin ihanassa hiljaisuudessa. Vietiin lapset mummilaan hetki sitten ja mies jäi vielä ulos pihatöihin. Odotellaan, että sauna lämpiää ja saunaolut kylmenee.

Ei tosiaan päästy reissuun, mutta ei se edes harmita enää niin kovin. Varsinkin, kun naapurin( joka on meille myös ystävä) isä kuoli viime yönä ja todella muistui mieleen mikä tässä elämässä on tärkeää. Aamulla puoli kahdeksan istuttiin naapurin kanssa keittiönpöydän äärellä murheellisena. Tuntuu vaan kauhean pahalta toisen puolesta, kun tämän vuoden aikana häneltä on mennyt jo äiti ja nyt sitten isä, eikä sisaruksia ole.

Kohta mennään siis saunaan ja sitten suunnistetaan kaupungille syömään. Ei kyllä olla varattu pyötää mistään, että toivottavasti ei vaan mäkkärille tms. päädytä!!!

Tartee varmaan käydä laittamassa kylppäriin vähän kynttilöitä meidän iloksi. Olisi jääkaapissa pullo kuohuvaakin, mutta sitten taitaa mennä jo liian lässyksi. Eli kuohutetaan vaan kaljaa.

Terhille myös oikein mukavaa iltaa miehen kanssa ja muillekin tietty. Täälläkin on suunnitelmana nukkua aamulla pitkään. Jotta en nyt ihan oman navan jutuilla teillä kyllästytä, niin lopetan ajoissa.

T. lappu ilman lapsosia

Vierailija
4/9 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa meni just nukkumaan ja mä lykkään väistämätöntä.. Sitä ennen muutama sananen vielä viime päivien aiheisiin.

Kaisa käy kylvyssä kerran-pari viikossa ja lauantaisin saunotaan porukalla. Muuten pesut hoituu aamuin illoin lavuaarissa. Suihkusta Kaisa ei tykkää, joten meillä täytetään aina amme ja mä sitten suihkuttelen siinä sivussa itsekseni.

Telkkarista Kaisa ei perusta. Jaksaa katsella sadasosasekunnin eläimiä tai vauvoja, mikään muu ei kiinnosta. Ei anna myöskään muiden katsoa, vaan menee seisomaan telkkarin eteen, koittaa kiivetä sen päälle tai tekee muuten kiellettyjä asioita. Niinpä meillä tv on tosi harvoin edes auki Kaisan ollessa hereillä, paitsi mies tuijottaa kyllä teksti-tv:tä kaikenaikaa.

Isänpäivä vietetään taas kerran siskon perheen kanssa. Olemme olleet kaikki äitien- ja isänpäivät Kaisan syntymän jälkeen joko heillä tai meillä ilman että sitä on mitenkään päätetty. Aina ne vaan on osuneet sellaiseksi viikonlopuksi, että on jotenkin päädytty samaan paikkaan.

Lahja-asioita en ole vielä miettinyt, mutta kortti sormiväreiltiin tänään. Samalla tehtiin kortti papalle ja vaarillekin.

Joulusta pidän minäkin kovasti. Mieli tekisi kaivaa kyntteliköt ja muut hörhellykset jo esiin, mutta joudun vielä hetken malttamaan. Me ollaan vietetty aina joulut meidän vanhempiemme luona, ja niin kauan kuin asutaan " kaukana kotoa" tullaan viettämään jatkossakin. Aatto ollaan mun perheen kanssa ja joulupäivä miehen perheen kanssa.

Viime vuonna aloin kaivata joulua myös omassa kodissa, mutta en usko sen ihan lähiaikoina toteutuvan. Niinpä päätin, että vastaisuudessa me juhlistamme pikkujoulua täällä kotona. Hankin pikkuisen kuusen ja leivotaan pipareita, askarrellaan joulukortteja ja pohditaan joululahjoja. Silloin otetaan myös kaikki joulurekvisiitta esille. Tehdään siitä se oma perinne..

Lahjoja me ostetaan kummipojalle, mun siskolle, äidille ja isälle sekä jotain pientä miehen vanhemmille ja mun mummulle ja Kaisan kummeille. Ja toisillemme kans. Miehen suvussa ollaan luovuttu lahjojen hankkimisesta muuten, paitsi lastenlapsille miehen vanhemmat ostavat jotain järkevää (ainakin heidän mielestään, me muut voimme olla järkevyydestä sitten montaa mieltä..).

En ole vielä miettinyt ostetammeko itse Kaisalle tänäkään vuonna mitään. Nähtäväksi jää.

Painonvartijat ja imetys - täysimetyksestä pitää lisätä 10 pistettä ja osittaisesta 5 pistettä. Niin ainakin vuosi sitten syksyllä, jolloin minäkin niitä pisteitä usemman kilon verran laskeskelin. Appelsiinin pisteettömyys johtuu " hyvästä tahdosta" eikä siitä, että siinä olisi yhtään vähempää energiaa kuin mandariineissakaan. Hedelmät ovat terveellisiä, joten niiden syömiseen kannustetaan. Appelsiini on valittu ykköskannustimeksi ja tehty siitä pisteetön. Hedelmät kun harvoin lienevät kenenkään ylipainon syy..

Tuulialle (ja muille) painon kanssa kamppailuun toivotan kärsivällisyyttä. Täysimetyksen aikana laihduttamista ei juuri suositella ja tärkeää on muistaa, että liian vähän syöminen laihduttaa yhtä huonosti kuin liikaa syöminen!!

Terveisin kua ja Kaisa

Vierailija
5/9 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelisena luinkin Lapun ja TEL:in iltasuunnitelmista, saunaa, häitä ja ulos syömään. Ei täällä vaan. Näpsän kanssa ollaan kaksin ja juuri suljin tenttikirjan. Lukemista ois vielä ihan sikana ( pari kirjaa, lakipykäliä, muistiinpanoja yms yms...) ja tentti ens keskiviikkona. Voi räkä tätä koulunkäyntiä!! Mutta jos edes jotain hyvää niin onhan tuo ELÄMÄNI VIIMEINEN TENTTI!!! (jos siis pääsen läpi enkä erehdy enää hakemaan mihinkään kouluihin tästä nykyisestä päästyäni...)

Ois niin ihanaa päästä miehen kanssa kaksin johonkin. Ollaan viimeks vartavasten lähetty kahestaan johonkin toukokuun lopussa kun käytiin Rossossa syömässä. Niin siis jos ei lasketa kesällä jotakin että käytiin autolla kahdestaan jossakin pikaseen tms. Tuota hoitoapua kun ei oikeen ole kun isovanhemmatkin asuu niin kaukana. Marraskuussa on tiedossa yksi viikonloppu millon ois mahiksia, mutta sekin vielä sovittu vain alustavasti josko veljeni vaimoineen pääsee Näpsää hoitelemaan. Ja kun tuo mies tekee vielä tuota ihanaa (lue prkleen ärsyttävää vuorotyötä) niin eihän sitä paljon jää viikonloppuja minnekkän kahestaan päästää edes. Tulipas purkausta;)

Mutta muuten tässä rullaa ihan kivasti. Neitokainen viihtyy päiväkodissa ja on niin ihana kullanmuru. Ja erittäin helppo tapaus vielä, uhmaa ei siis vielä ole (kop kop) ja muutenkin tyttö on niin reipas ja iloinen. Nytkään en edes muista millonkahan Näpsä on viimeksi edes itkenyt. Ei moneen päivään kai. Päivisin koitan keskittyä kouluun ja työnhakujuttuihin ja illalla sitten nautin tytön seurasta. Ja kunnes lastenhuoneesssa hiljenee klo.20-20.30 niin onkin taas kouluhommien aika... Kyllä nuo lapset irrottaa arhesta niin tehokkaasti että kaikki stressi unohtuu kun kotiin pääsee ja näkee iloisen tytön:)

Noniin lauantai-illan ratoksi menen laittamaan pyykit kuivamaan (ihanaa vai mitä?), käyn suihkussa ja sitten menen sohvalle sipsipussin kans. Tenttikirja homehtukoot keittiön pöydällä huomiseen!!!!

AIniin JOLLALLE HURJASTI ONNEA PIKKUISESTA POJASTA!!!! :)

-miuqu ja uinuva nti näpsä-

Vierailija
6/9 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin se vain on, että huomenna on töihin taas palattava. Voihan perskeles! Onneksi aikalailla pehmeä pudotus kylläkin, kun vasta klo. 11 alkaa ensimmäinen tunti. Paitsi että aamu alkaa tod.näk. jo viiden jälkeen, kuten tänäkin aamuna...

Eli siis joo, meillä nämä aamuyön (tai jonkunhan mielestä tuo on jo ihan aamua...) jatkuvat edelleen. Tänä aamuna alkoi huuto 5.15 (tätä talviaikaa, että tietty kesäajan mukaan olin tyttö nukkunut jo ihan hyvästi). Hain hänet meidän sänkyyn, ja siinä bylsäsi jokun puoli tuntiatyöntäen milloin jalkojaan, milloin peffaansa mun naama vasten. Sitten jossain vaiheessa hän kyllä nukahti (minä en) ja kuorsasi meidän välissämme, kunnes miehen herätyskello soi 8.30.

Nuiden jatkounien vuoksi Helmi onkin ollut kuin toinen tyttö. Mikäli muistatte vielä, kun viime viikolla kirjoittelin, että hän on aivan kauhea riiviö. Eli ilmeisestikin unet jostain syystä vain kertakaikkiaan loppuvat liian lyhyeen, ja sitten tyttö on kuin persiisen amuuttu, kun on väsy ja v***ttaa. Mutta mutta, mitenkähän tässä nyt käy, kun mä lähden taas toihin ja jodun herätä aamulla kuudelta? Että herääkö Helmi kanssa? Ja kiva mulle, kun saisin nukkua peräti kuuteen, niin tää yks alkaa konsertoinnin jo viideltä. Hmmm...

Ruokakin Helmille maistuu taas entiseen tapaan. Tosin ei tuo koskaan ole mikään suursyömäri ollutkaan. Tosi hyvän neste-ja kalsiumlähteen olen löytänyt välipalaksi, nimittäin sen Valion Kidius juotavan jogurttijuoman. Helmi tykkää niistä ja vetäseeki kerralla koko tetran tyhjäksi. Hyvä niin, koska maidon ja veden juonti on muuten melko köyhissä kantimissa. Kai tuo kuitenkin kaikkea tarpeeksi saa, kun vielä ei ainkaan pahempia puutostiloja ole ilmestynyt.

Mekin oltiin eilen ulkona tuulta uhmaamassa. Ei kylläkään pitempään kuin tunti, kun Helmillä alkoi näpit jäätyä ja kiukkuhan siitä oli seurauksena. Eilen sillä oli sellaset Motionwearin välikausihanskat, joissa on päällä tuulenkestävä kangas ja sisällä flanellivuori. Tietty olivat sitten liian ohuet. Siitä viisastuneena laitoin tänään hänelle ihan talvirukkaset, joissa oli paksu teddyvuori. Kuitenkin oli nakit taas aivan kalikat, kun kotiin tultiin. Ei tosin valittanut sormien kylmyyyttä tänään kuten eilen. Toppahaalarikin oli tänään ekaa kertaa päällä. En vaan raaski vielä käyttä sitä uutta Remua, vaan laitoin siskonpojan vanhan sinisen (iik!) ReimaTecin, joka tosin on ollut pojan jälkeen vissiin kahdella muullakin lapsella. Siis aika kulunut (ei vedenpitävä enää polvista tai peffasta) ja varmaan vähän toplinkikin kärsinyt. Mutta ihan lämmin tällasessa nollakelissä. Alle pari kerrosta kollarii ym. Ihan näytti tyttökin viihtyvän. Äitillä vaan tuppas tulemaan kylmä, kun ei tuolla puistossa kauhesti muuta tekemistä ole, kuin seisoskella ja vahtia, ettei eräs tule pää edellä liukumäestä alas.

Vai että joulusta oli puhetta. Lahjajuttuja taisinkin jo viime viestiin laittaa. Joulua vietämme joka toinen vuosi mun vanhempien kanssa ja joka toinen miehen äidin ja siskojen perheiden kanssa. Tänä vuonna mennään mun vanhemmille, minne tulee myös mun mummoni. Siskokin saapuu Suomeen poikansa kanssa, mutta he menevät toiseen mummolaan aatoksi. Toivottavasti kuitenkin näemme heidät. Ei tosin olla kuin aatosta Tapaninpäivään joulun vietossa. Miehen työvuorojen vuoksi. Eipä tuo minunkaan joululomani ole viikkoa pitempi. Heti 2.1. pittää mennä töihin.

Mäkin olen periaatteessa jouluihminen. Tekis mieli nytkin ostaa jouluvalot ym, mutta mies on niin pahasti kaikenmaailman valosarjoja vastaan, ettän ole vielä tähän päivään mennessä saanut ostetuksi. Ehkä täksi jouluksi!

G: Millaset rukkaset teidän taaperoilla on? Tai vielä kovemmilla pakkasilla talvella? Pärjäättekö yksillä rukkasilla, vai laitetaanko alle lapset tms.? Mietin nääs, et pitäskö tehdä itse tai ostaa esim. Ruskovillan lapaset, kun tuntuu olevan aika herkkä palelluttamaan näppinsä tuo meidän likka. Vai oisko teillä suositella jotain takuuvarmasti lämmintä merkkiä/mallia. Ongelmana kun vielä on sekin, etteä peukut tahtoo aina karata pois sieltä, missä niiden kuuluisi olla. Sitten kiukutaan, kun ei saa mistään otetta.

Mitäs muuta? Voi tätä huonoa muistia! Ei kai sitten kummempaa.

lehtovi ja Hemulsson

Vierailija
7/9 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan herätty ihan väärällä jalalla!! No, juu millos olenkaan käynyt viimeeksi kirjoittelemassa. Olikos perjantaina..Silloin iltapäivällä päästiinkin ulkoilemaan ja illalla olin siellä teatterissa katsomassa joulumusikaalia. Miehen eno siinä esiintyi ja hyvä pätkä oli. Minä kyllä nautin ja sain pienen irti oton tähän kotimaailmaa.

Eilen sitten satoi ensilumi maahan ja liekkö jääkin. Jäi myös kaikki lehdet haravoimatta, kun odotin että koivusta tippuisi lehet.Nyt ne kyllä tuulen voimasta tippuikin, mutta tuli tuo lumi..Lehdet siis odottaa keväällä haravointia;)

Mimmi oli vain iltapäivän mummolassa ja tuli yöksi kotiin. Annettiin valvoa klo 22 asti, että jos nukkuisi aamulla pidempään. Meillä aamu alkoi klo 6.15. Olin luvannut miehelle, että minä nousen lasten kanssa ja hän saa nukkua pitkään. No, Moona tietysti söi viime yönä sitten 6x 7h aikana. Aamulla katottiin titi-nallea, kengurumeininkiä..syötiin sohvalla suklaata, sipsejä aamupalaksi..(oli meillä myös leipää, kaakaoo, porkkanaa)..Oltiin siis retkellä. =) ja kello meni turkasen hitaasti.

PITÄSKÖ miun aloittaa vellit, jos Moona alkais nukkuu paremmin? Kun taas toissa yönä söi vain kerran..että ei voi tietää??!! Mitä mieltä?? Mimmihän tässä vaiheessa sai korviketta ja velliä, ,kun maito ei riittänyt. Nyt kuitenkin ihan eri tilanne..

Mies lupasi että saan nukkua päikkärit ja kuinka ollakaan nekin meni poskelleen. Koirat haukkui pihalla ties mitä ja en saanut nukuttua. Teki mieli viedä hurtat aitan taakse ja antaa " niskalaukaus" . Loppuisi sekin räksytys!! Tiiättekö ku väsyttää ja pinna meinaa palaa ihan totaallisesti!!! Mimmikin sitten nukkui vain tunnin unet ja ei hänkään ole millään parhaimmalla tuulella!!!

Mies kiukkuaa, kun me naiset kiukutellaan..ihme oravanpyörä=)

No, mutta jouluun..Me kovasti ootellaan joulua myös. Vielä ei olla mietitty missä ollaan ja milloin. Kuitenkin pitäs olla mummolassa, pappalassa ja mummilassa--siinä sitten joulut lennetään paikasta toiseen. Yöt kutienkin kotona. Joskus mekin sitten ollaan vaan omineen, mutta vielä ei ole sen aika. Joululahjat on mietitty, kunhan vain olis tuota rahaa. Meillä on ollut tässä nyt rahat tosi tiukassa ja sen vuoksi myös tänään on pinnaa tiukannut.(toinen auto pitää katsastaa, ostaa talvirenkaat yms yms.) Millokohan tuo talous olisi niin hyvässä jamassa, että ei tarvisi joka senttiä miettiä mihin laittaa ja riittääkö rahat..)

Käytiin tänään tuolla mökillä katsomassa joulukuusi valmiiksi..Ihanaa se kuusen tuoksu =)

Eipä tässä siis kummempaa, Kualle kiitos pv-tiedoista!!

Niin, niistä rukkasista..Kertokaas minkälaisia teil on? Meilläkin sellaset välikausirukkaset, mutta liian kylmät ja ei ne peukut meilläkään siellä kolosessaan pysy!!

Mut joo, heipat vaan!!

Jo vähän paremman tuulinen tuulia =)

Vierailija
8/9 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noiden isompien lasten kanssa katsomassa " Autot" elokuvaa. Oli paikoin hauska, välillä hiukan pitkäveteinen. Lapset kuitenkin tykkäsivät!

Telkkaria meiän maaliskuinen katsoo ohimennen muiden katsoessa. Ei jaksa kovin kauaa keskittyä, paitsi Himpulat on IN!

Rukkasista: Meiän neitihän ei hanskoja käytä :o) Tänään laiton ulos välikausirukkaset ja alle tumput. Riisui ne tunnin ulkoilun aikana VAIN kaksi kertaa... Isommilla olen tykästynyt Jonathanin rukkasiin, joten eiköhän pikkuneidillekin sellaset hankita. Kovilla pakkasilla olen kyllä laittanut tumput alle. Onko Jonathan-merkki nykyään tuo Motion Wear? Vai olenko ihan hakoteillä...

Huomenna on edessä sellainen päivä, että HUHHUH. aamu alkaa esikoisen opettajan tapaamisella. Jatkuu keskimmäisen päiväkotipalaverilla. Sitten on sen toissaviikkoisen näyttöni arviointikeskustelu. Iltapäivällä vielä keskimmäisen hammaslääkäri. Jos olen täysjärkinen vielä illalla niin on ihme;) Maalisneiti jää taas kerran vaille huomioita. Tarkoitan siis, että kun on niin pieni vielä ei ole mitään opetapaamisia tms. Ehtiihän noita sitten. Öö tajuskohan kukaan mitä ajan takaa.

Eilinen myrsky oli meillä aika hurja. Pihalla meillä on sellanen puutarhakatos, metallirunko ja kangaskatto. Tuuli sitten otti sen mukaansa. Entinenhän siitä tuli kun runko vääntyi mutkalle useammasta kohtaa. Koivuista putoili oksia, yksi tosi iso. Meikäkäisen käsivarren paksuinen ja pari metriä vähintään pitkä. Onni onnettomuudessa ettei ollu KETÄÄN eikä mitään alla. Hyvä puoli on että lehdet tulivat puista alas, joten eiku haravoimaan ennenkuin lumi tulee......

Öitä!!

Vierailija
9/9 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan niin hankalassa asennossa, sohvaperuna kun olen. Jotain ylimääräistä nappulaa painoin ja kaikki hävisi kuin tuhka tuuleen.

Niin, sengille piti kirjoittamani, että ei meillä enää haravoida. Vaikka en ennättänyt kuin puolet pihasta haravoida. Puolet sitten keväällä. Lunta on sen verran paljon, että mies veti isompaa poikaa pulkassa kun mentiin kävelylle. Ja kun ei ole vielä hiekotettukaan niin pääsee.

Voimia muutenkin huomiseen, sengi. Kiirettä pitää. :)

Minulla hieman helpompi viikko siinä mielessä, että mies on iltavuorossa ja hoitaa lapset aamuisin hoitoon. Ei tartte olla jo puoli seiskan jälkeen pyörän selässä. Edelleenkin vien lapset riksalla hoitoon. Nuo nastarenkaat ovat kyllä pelastus. On tosi hyvä ajaa pyörällä.

Lapun ja Terhin viikonloput tosiaan kuulostivat kivoilta. ja varmasti olivatkin. Lappuko se on menossa perheineen Leville jouluksi, oliko näin? Me myös! Tänään oikeastaan varmistui. Meidän poppoo, mun vanhemmat, veli ja sisko miehensä kanssa. Minä en tosiaan ole vielä silloin (lähestyvän leikkauksen takia) hiihto- tai laskettelukunnossa, mutta toiv. voin jo hommailla lasten kanssa jotain pihalla. Me olemme siellä joulunpyhät, muut ehket jäävät hieman pidemmäksi aikaa. Mies kiirehtii sitten jo töihin.

Jepulis. Nyt mie meen. Nukkumaan. Meillä ei muuten aamuvirkku jätkä herännyt kuin vasta kuudelta, siis uutta aikaa! Kerrankin nukkui siten miten äitinsä toivoi! Ja nyt illalla oli jo seiskan jälkeen ihan puhki, mutta sinnillä mentiin melkein kasiin. Huomenna sitten taas ajoissa ylös, uskon mä.

Öitä!

P