Minne menisit lokakuussa 4-5 päivän kaupunkilomalle?
Ja kerro mikä sinua kohteessa viehättää?
Pitäisi keksiä vaihteeksi joku uusi matkakohde...
Kommentit (347)
Kesälomaa mulla on jäljellä vielä pari viikkoa; lähempänä joulua matkustan sitten ehkä jonnekin.
Tulevana viikonloppuna minulla on lento Nottinghamiin; viikon työmatka taas edessä. Lokakuussa mulla on työmatka Ranskaan (Grenoble), jossa olen myöskin viikon verran.
Bukarestissa olen käynyt useamman kerran työmatkalla; tykkään kaupungista. Barcelona, Lontoo, Lissabon, Istanbul; onhan niitä ......
Niin tylsiä ehdotuksia! Eikö av-mammat matkaile kuin kliseisimmissä turistirysissä?
Ehdottomasti Dubliniin! Kaupunki on sopivan kaunis, sopivan kokoinen, ostosmahdollisuuksia ja kulttuuria riittää. Lentokentältä pääsee bussilla puolessa tunnissa keskustaan eli paljon helpommin kuin monessa suurkaupungissa. Koko Irlannin luonto on upea. Historian ystävälle on romanttisia linnoja, raunioita ja muita nähtävyyksiä.
Keskustassa on helppo kulkea kävellen, mutta bussitkin ovat edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsiä ehdotuksia! Eikö av-mammat matkaile kuin kliseisimmissä turistirysissä?
Hoh hoijaa! Kaikki historialliset Euroopan kaupungit ovat turistirysiä.
Lissabon on ihana!
Ranskan Rivieralle lähtisin myös, mutten välttisti Nizzaan. Lokakuussa on ollut ihan uimakelit vielä.
Barcaan nope. Madrid jeps.
Roomaan juu tai Ateenaan.
Itse lähden Poznaniin 😆.
Granada on upea, samoin Sevilla ja upea Valencia. Lissabon ja Porto ovat näkemisen arvoisia.Italiassa on paljon kivoja kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Gdanskiin Puolaan.Kaikki on kaunista ja halpaa .Ihanat ruoat.Kauniita kohteita katsella. Lähden sinne kk päästä.
Totta, mutta 2-3 yötä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Krakova - tunnelma, historia, kirkot, linna
Basel - boheemi kaupunki, upeat taidemuseot
Bilbao ja San Sebastian Baskimaalla - etenkin jälkimmäinen - ihanin kaupunki Euroopassa, upea ruokakulttuuri
No millä tuonne Bilbaoon tai San Sebastianiin pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gdanskiin Puolaan.Kaikki on kaunista ja halpaa .Ihanat ruoat.Kauniita kohteita katsella. Lähden sinne kk päästä.
Totta, mutta 2-3 yötä riittää.
Gdanskissa saa pitkänkin ajan kulumaan, varsinkin jos vähän laajentaa reissua lähikaupunkeihin/alueihin, mikä on helppoa lähijunien ja bussien avulla. Noin 50km päässä on mm. Stutthofin keskitysleiri, samaisen etäisyyden päässä Malborkin ritarilinna, Sopot ja Gdynia ovat kivenheiton päässä jne. Tosin en ehkä lokakuussa lähtisi, kelit voivat olla lähes yhtä viileät kuin Suomessa. Syyskuussa lähtisin, siellä on vielä loppukesää.
Santo Domingo
Ponta Delgada
Mindelo
Santo Antonio
Rooma. Paljon nähtävää ja lokakuussa yleensä vielä lämmintä. Toisena München. Tykästyin kaupunkiin, kun vietin siellä neljä päivää viime vuodenvaihteessa. Sielläkin monenlaista näkemisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Lissabon on ihana!
Ranskan Rivieralle lähtisin myös, mutten välttisti Nizzaan. Lokakuussa on ollut ihan uimakelit vielä.
Barcaan nope. Madrid jeps.
Roomaan juu tai Ateenaan.Itse lähden Poznaniin 😆.
Minäkin olen menossa Poznaniin lokakuussa. Juoksemaan maratonin ja sen jälkeen sitten lomaillen. Wroclaw lisäksi, kun viikko Poznanissa olisi varmaan liian pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krakova - tunnelma, historia, kirkot, linna
Basel - boheemi kaupunki, upeat taidemuseot
Bilbao ja San Sebastian Baskimaalla - etenkin jälkimmäinen - ihanin kaupunki Euroopassa, upea ruokakulttuuri
No millä tuonne Bilbaoon tai San Sebastianiin pääsee?
San Sebastianiin...Madridin tai Barcelonan kautta
.
Lyhyellä lomalla tärkeätä on, että lento on suora. Lyhyellä lomalla ei ole järkevää käyttää aikaa pitkiin siirtymiin. Silloin se matkakohde on jokin merkittävä kaupunki Euroopassa. Pidemmällä lomalla voi seikkailla vaikka missä korpikylissä.
Oulu ois minun valinta!. Asuinalue Rajakylä ja siellä pub kulkuri...
Olisin ehdottanut Bukarestia, mutta sinne ei enää tehdäkään lokakuussa suoria lentoja. Käyn harvoin samoissa paikoissa, mutta siellä on kävellen niin paljon nähtävää, että olen käynyt kolme kertaa. Ceaușescun aikaiset kolossaaliset rakennukset, paljon puistoja ja vaikka mitä. Helppo liikkua metrolla. Olen kerran ollut siellä lokakuussa niin, että lämpötila oli +30 C. Pari muuta kertaa oli leppeän lämmintä, ulkoiluun sopiva sää.
Roomassa on paljon nähtävää, mutta jostain syystä en kiintynyt siihen monen muun tavoin.
Lontooseen menisin uudelleen, siellä on ihan kaikkea ja paljon katseltavaa - ja hyvää ruokaa. Monien ehdottama Krakovakin on kiva, mutta aika suosittu talviajan kaupunkilomakohde (turisteja -> taskuvarkaita ja muita lieveilmiöitä). Prahakin on ihan kiva, mutta kärsii samasta kuin Krakova.
Joku oli ehdottanut Alicantea. Sitä minäkin ehdottaisin. Ok lentoaika ja kenttä lähellä (ei mene siirtymiseen aikaa hukkaan). Ihana ranta, paljon edullista nähtävää ja koettavaa ihan kävelemällä kaupungin alueella ja lisäksi voi mennä tramilla edullisesti rannikkoa pitkin maisemia ihaillen Benidormiin asti - vaikka ihan kahvilla käymään. :) Hyvää ruokaa ja edullisia, hyvätasoisiakin majoituspaikkoja. KOhtalaisen hyvä sää, uskoisin (kävimme itse keväällä).