Minne menisit lokakuussa 4-5 päivän kaupunkilomalle?
Ja kerro mikä sinua kohteessa viehättää?
Pitäisi keksiä vaihteeksi joku uusi matkakohde...
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä keski-Euroopan vaihtoehto on Wien. Sopivan lentomatkan päässä. Hyvää ruokaa, älyttömän hyviä kakkukahviloita, mielettömät nähtävyydet. Jos ottaa hotellin historiallisesta keskustasta, pääsee suurimpaan osaan tärppikohteista kävellen.
Wienissä voi maistella aitoa Sacher-kaakkua. Lipitsan (väärin kirj.) hevoset on ihania.
Apfelstrudelia, Kaiserschmarrenia, Esterhazytortea... olisinpa Wienissä.
Roma Amor kirjoitti:
Firenze ja aito Daavid patsas.
Firenze on ihana, mutta sinne ei valitettavasti mene suoria lentoja eli pompun kautta joutuu ottamaan lennot (jos sillä on merkitystä ap:n tapauksessa).
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina
Kööpenhaminan ulkopuolella on mielenkiintoinen ja kaunis paikka, Karen Blixsenin kotimuseo, helppo mennä junalla Kööpenhaminasta, liput asemalta ja junaan. Kirjailijatar on myös haudattu omille mailleen.
Lokakuussa Firenzeen ja Toscanaan. Marraskuussa New York ja Miami.
Vierailija kirjoitti:
Mene Maltalle, lokakuussa siellä on yleensä vielä tosi kiva sää. Edullinen kohde ja paljon nähtävää. Löytyy sekä kaupunkia, että rantaa.
Maltalla oli ihanan lämmintä merivettä vielä marraskuussa kun kävimme joitakin vuosia sitten. Valletta upea paikka. Busseissa ei ollut ovia, se oli hämmentävää.
Rodokselle Amaryllis-hotelliin. Siellä on niin hauskaa , että rannalla olosta ei väliä. Ontuva tarjoilija viheltelee typyköille ja huutaa imelällä ääänellä : Bella! Omenapiirakkamme meni saman tarjoilijan käsissä korkealla kädessä takapöytään . Odotettiin kauan. Viimein rupesin maksettua laskua katselemaan ja silloin tuli kysymään tästä. Sanoin että omenapiirakat puuttuvat. Ei uskonut,sanoin,että näethän, 2 kahvikuppia,ei lautasia. Meni katsomaan kuitteja ,totta oli ja itse isäntäkin pyysi ainakin kaksi kertaa anteeksi ,tarjoilija myös.
Kadun varrella tapahtui kaikenlaista, kohtelias nuorimies korjasi typykän skootteria,oli alkaa kahakka toisessa kahvilassa. Yhteispeli olisi ollut heti valmis ,varustautuivat lähtemään apuun. Oli myös liikkeitä, kauniit rannat jne.. lyhyet matkat,laivareissuja,liikkeitä,nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Menisin johonkin lämpimään. Kun täällä suomessa 10 astetta, niin joku 25 lämpöä olisi mukavaa vaihtelua tai miksei enemmänkin.
Taormina, Sisilia. Retkelle Etnalle, kävelylle tulivuorta pitkin ylös. Se on elämys. Marsala viiniä ja välimeren ravintoa.
4-5 päivää Sisiliaan kuulostaa vähän turhan niukalta. Matkoihin menee kuitenkin jo jonkun verran aikaa.
Pohjolassa on silloin aika holotna joten sellainen paikka joss olisi tasainen +20 astetta silloin ei palele ja jaksaa liikkua. Kyll sellainen 20-vyöhyke löytynee
Vierailija kirjoitti:
Pohjolassa on silloin aika holotna joten sellainen paikka joss olisi tasainen +20 astetta silloin ei palele ja jaksaa liikkua. Kyll sellainen 20-vyöhyke löytynee
Eteläinen Eurooppa ja miksei keskinenkin, mikäli sää vain sattuu olemaan kohdillaan.
Viroon, Gotlantiin, Riikaan, Köpikseen tai Tukholmaan. Tai Buda ja Wien samalla keikalla, Berliiniin tai Krakovaan tai Praha tai Rooma ja Pariisi. Onhan noita valinnan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tai Buda ja Wien samalla keikalla
Aikaa 4-5 päivää näille yhteensä?? No, tulisihan siinä molempien lentokentät ja juna-asemat tutuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa 4-5 päivää näille yhteensä?? No, tulisihan siinä molempien lentokentät ja juna-asemat tutuiksi.
Itse asiassa olen ehtinyt hyvinkin esim. viidessä päivässä. Matka-aika 2.30 min keskustasta keskustaan.
Miami, Sydney, Singapore, Kuala Lumpur Jonnekin missä trooppinen ilmasto, en pidä syksystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen ehtinyt hyvinkin esim. viidessä päivässä. Matka-aika 2.30 min keskustasta keskustaan.
No ihan liian vähän aikaa molempiin kohteisiin. Olin pitkän viikonlopun Budapestissä ja sain kulutettua aikaa jo ihan vaan kylpylöihin. En missää nimessä yhdistäisi Wieniä vielä samalla reissulle.
Vierailija kirjoitti:
Miami, Sydney, Singapore, Kuala Lumpur Jonnekin missä trooppinen ilmasto, en pidä syksystä.
No en yhdistäisi noin pitkiä lentomatkoja 4-5 päivän lomaan.
Barcelonaan.
Vielä hyvät säät siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä menetät jokaisessa siirtymisessä n. puoli päivää. Aikaan et voi laskea pelkkää junan kulkua, vaan kamojen kasaan laiton + hotellista ulos tsekkautumisen, siirtymisen juna-asemalle, mahdollisen odottelun, junamatkan, siirtymisen juna-asemalta uuden kohteen hotellille, sisääntsekkauksen sinne...
Amsterdamissa on Anne Frankin kotitalo. Itkin kun näin sen ja kirkon tornin, jota hän katseli ikkunastaan. Onneksi Annella oli Peter. Kaunis rakkaustarina.