Mikähän vaivaa yhtä työntekijää kun ei voi huomeneen vastata?
Ei nyt mitään kovin tuttuja olla mutta käytöstavat jne. Mutta tämä ei kyllä vastaisi mitään vaikka laittais naaman kahden sentin päähän ja sanois huomenta sille😀
Kommentit (30)
Onkohan tää niitä samoja,jotka ei myöskään osaa sanoa kiitosta,jos saa vaikka lahjan
Itse en tosiaankaan jaksa noita tyhjiä fraasilätinöitä ja joinain aamuina se näkyy musta öpaut kilsan päähän eikä silloin kyl tuukaan kukaan lässyttelee mistään huomenista. MUTTA!! Aina, jos jollakin on oikeaa asiaa, suhtaudun vakavasti ja kuuntelen ja autan niin hyvin kuin voin, ja tämä siis ns. huonoinakin aamuina.
Mahdollisia syitä ovat mielenterveys, sosiaalisten tilanteiden pelko, epäsosiaalisuus, kotona ei ole koskaan opetettu tervehtimään (juu, kyllä, luit oikein, tiedän yhden tällaisen porukan, joka ei tervehdi koskaan, ketään) tai sitten ihan rehellinen kpäisyys. Siitä käyt valitsemaan. Paha sanoa näkemättä.
Ujo/arka.
Kuuluu johonkin uskonnolliseen yhteisöön ja vääräuskoisia tulee karttaa.
Olin pari vuotta työpaikassa jossa ei vastattu tervehdyksiin tai hyvän huomenen toivotuksiin edes kahviautomaatilla (noin 80% työntekijöistä). Aika ankeaa ja tylyä oli. Taisi kuitenkin olla poikkeus, seuraavassa paikassa oli taas normaali peruskohtelias meininki.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sen huomenen seurauksia. Haluan päästä kaavojen pariin, enkä jäädä länkyttämään jonkun huomionhakuisen toimistopirkon kanssa kuinka Seijalla on taas ihan hirveä kolttu päällä ja se haisee tupakaltakin.
Tämä. Mitä epäkohteliaampi olet sitä vähemmän ihmiset hakeutuu sun seuraan.
Jos on jotain muuta juuri menossa, nyökkään kevyesti.
Sinulta jää kaikki muut sosiaaliset vihjeet paitsi ilmiselvästi huudetut HUOMENTA!!! huomaamatta.
Kahden sentin päästä huudettu huomen sinun esittämänä on todella epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sen huomenen seurauksia. Haluan päästä kaavojen pariin, enkä jäädä länkyttämään jonkun huomionhakuisen toimistopirkon kanssa kuinka Seijalla on taas ihan hirveä kolttu päällä ja se haisee tupakaltakin.
Tämä. Mitä epäkohteliaampi olet sitä vähemmän ihmiset hakeutuu sun seuraan.
Taitaa olla nykyajan kasvava trendi. Itse olen vielä niitä vanhan ajan kasvatuksen ja käytöstavat opetettuja ihmisiä,jotka tuntuu jäävän jalkoihin typerillä käytöstavoillaan :) eli vaikka et ole ihmisen kanssa ystävä,voi silti omata edes jonkinlaiset kohteliaat käytöstavat :) mutta mitäpä niistä
Voi olla vaikka kuulo-ongelmia tai mielenterveysongelmia. Mitä sitä suotta vaivaamaan päätään. Ensi kerralla joko tervehdit taas tai olet tervehtimättä.
Meillä ei ennen ollut työpaikalla tapana tervehtiä. Ihmettelin sitä, mutta jatkoin omaa tapaani ja tervehdin jokaista vastaantulijaa. Nykyään muutkin tervehtivät oma-aloitteisesti (en tiedä tervehtivätkö vain minua vai myös muita).