Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, sähkön hintapäivitys tuli, hinnannousu on keskimäärin 119%

Vierailija
05.09.2022 |

"Fortum Kesto -sähkösopimuksesi hinta päivittyy neljä kertaa vuodessa.

Seuraavalle kolmen kuukauden jaksolle Fortum Kesto -sopimuksesi hinta nousee 19,71 c/kWh. Hinnannousu on keskimäärin 119%.

Siis voi hyvä luoja oikeasti! Kai tässä sitten menetetään luottotiedot ensi kesään mennessä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nousee 191%. Äkkiä laskien tietää noin 2700 € vuotuista lisälaskua sähkön hintaan.

Lounais-Suomi

Vierailija
42/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne ihmiset valittaa sähkön hinnasta. Laittakaa puhelimet & läppärit kiinni ja lukekaa kynttilän valossa. 

Naiivia roikkua netissä valittamassa sähkön hintaa. Senkin ajan voisi tienata tai säästää siinä sähkössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lappu tuli, ei tuo omalla käytöllä tee kuukautta kohden kuin 136 € kun kesällä se oli 71 € ja nyt syksyn tulee olemaan 81 €.

Vierailija
44/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, oikeen sääliksi käy kun ei ole säästetty pahan päivän varalle.

Onneksi olen säästänyt ja puskurissa 47 000€.

Ja sinustako on sitten hienoa että sähköyhtiöt ryöstää noita säästöjäsi?

just näin:-Dei haittaa:-Dhohhoijaa

Vierailija
45/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes osaa laskea. Jos (ja kun) mun 5 sentin hinta on vaihtumassa 45 senttiin, niin tarkoittaako se 900% korotusta?

Vierailija
46/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kikyillä. Pitää tehdä ilmaiseksi 5 kertaiset viikkotuntimäärät että kilpailukyky säilyy. Eli 200h per viikko

Vierailija
47/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ne ihmiset valittaa sähkön hinnasta. Laittakaa puhelimet & läppärit kiinni ja lukekaa kynttilän valossa. 

Naiivia roikkua netissä valittamassa sähkön hintaa. Senkin ajan voisi tienata tai säästää siinä sähkössä.

Juu, niinpä. Siten voit säästää ehkä kympin kuussa, tuskin sitäkään. Ja tehdä elämästä monin verroin tylsempää.

Vierailija
48/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes osaa laskea. Jos (ja kun) mun 5 sentin hinta on vaihtumassa 45 senttiin, niin tarkoittaako se 900% korotusta?

Tarkottaa

Vierailija
49/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800% korotus

Vierailija
50/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu suunnittelee sähkön hintamekanismin muuttamista niin ettei kallis kaasusähkö nostaisi muiden tuotantotapojen hintoja.

Vierailija
51/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole tehneet energiainvestointeja. Panelit 10 000e, ilpit 2500 e/kpl, älytekniikkaa kotiin itse ohjelmoiden 3000e. V2G auto. En ymmärrä valitusta, jokaisella ois ollu vuosien varrella mahdollisuus tehdä investointeja, kustannus lainoillakin vain noin 300e/kk 5v maksuajalla.

Vierailija
52/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma syy, jos valinnut sähkösopimuksen muuttuvalla hinnalla. Tällaiset sopimukset on AINA riski.

Vierailija
53/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan korotus tuli tosiaan kun tehtiin viime vuonna kahden vuoden kiinteä sopimus. Joutuu perhana maksamaan 5.9 senttiä kwh 2023 vuoden loppuun asti.

Vierailija
54/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää ulkoa hakemassa jätesäkissä valoa kotiinne niin kuin hölmöläisen sadussa tehdään. Näin säästätte sähkölaskussa.

Vierailija
55/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800%

Vierailija
56/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ole tehneet energiainvestointeja. Panelit 10 000e, ilpit 2500 e/kpl, älytekniikkaa kotiin itse ohjelmoiden 3000e. V2G auto. En ymmärrä valitusta, jokaisella ois ollu vuosien varrella mahdollisuus tehdä investointeja, kustannus lainoillakin vain noin 300e/kk 5v maksuajalla.

Ei kyllä kukaan kysynyt multa mitä kaikkia investointeja olen tehnyt vaan ihan kysymättä tuli tuo uusi hinta. Katsos, ei vaikuta sähkön hintaan. Kulutukseen kyllä, hintaan ei.

Vierailija
57/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma syy, jos valinnut sähkösopimuksen muuttuvalla hinnalla. Tällaiset sopimukset on AINA riski.

Ihan oma syy että on aikanaan ottanut kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen tähän aikaan vuodesta. Kyllä sitä ollaan nyt niin viisaita niin viisaita, kun oikeasti on vaan käynyt MIELETÖN MUNKKI.

Vierailija
58/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun fortumi ottaa miljarditolkulla veronmaksajien rahaa ja sen jälkeen velottaa sähköstä, jonka tuottaminen maksaa fortumille 2 senttiä kwh.

Se lainaa sen 11% korolla lyhyksi aikaa että saa vaakusmaksut maksettua sähkön myynnitä pörsiin.

Vierailija
59/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ja hihittelen kotisohvalla kun porukat siellä panikoi talven sähkölaskuja😆. Koittakaa haalia eurot tuleviin laskuihinne🤣🤣🤣. Mulla pienet laskut joten ei tarvitse persettä raapia.

Vierailija
60/71 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, oikeen sääliksi käy kun ei ole säästetty pahan päivän varalle.

Onneksi olen säästänyt ja puskurissa 47 000€.

Ja sinustako on sitten hienoa että sähköyhtiöt ryöstää noita säästöjäsi?

Eihän se hienoa ole, mutta ymmärrän että sähköyhtiö joutuu nostamaan hintoja koska heidän ostamansa sähkö on kallistunut paljon.

Ei ki näin tyhmiä ihmisiä ole :D

Kuule, ei sullakaan raha tule täällä enää pian riittämään. Se on kohta loppu. Siinä vaiheessa sä hassasit rahasi sähköfirmojen ylisuuria voittoja vetäville pomoille, muut kyltti rahat mm. matkailuun, hyvään ruokaan, harrastusvälineisiin yms.