Hoitajana olen sitä mieltä, että ongelma ei ole palkassa tai työn raskaudessa VAAN
... p a s k i a i s i s s a työkavereissa. Yksikin inhottava työkaveri tiimissä onnistuu myrkyttämään ilmapiirin ja tekee koko työpäivästä hirveän. Tiuskimista, mykkäkoulua, syyttelyä, haukkumista jne. Eikä auta vaikka kaikki valittaisivat tästä henkilöstä, kun ei ole varaa pistää ketään pihalle. Puhuttelut eivät näihin kiusaajiin tehoa.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Se on kumma kun se toimii kaikkeen muuhun paitsi hoitajien palkkaamiseen
Hoitajat ei tuota, ihmisläheinen työ ei tuota. Ja se on ainoa asia mikä merkitsee päättäjille.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kyllä hoitajana sitä mieltä, että ongelma on nimenomaan palkassa. Ja tämä ongelma korostuu koko ajan hintojen noustessa. Ei näillä noin 1900-2000 nettopalkoilla enää tulevan talven sähkölaskuja maksella, ellei satu olemaan halpaa määräaikaista sopimusta voimassa (kuten onneksi itsellä).
Työn vastuullisuuteen ja raskauteen nähden heikon palkan lisäksi ongelmana on verotuksen progressio, joka kohtelee juuri tässä palkkaluokassa olevia kohtuuttoman kovasti. Bruttona huomattavasti vähemmän tienaavat kuten lähihoitajat, sairaalahuoltajat, siivoojat, keittäjät saavatkin vain muutaman satasen vähemmän käteen.
Sulla on kuitenkin se muutama satanen enemmän maksella sitä kallista sähköä, kuin em. ammattiryhmillä. Luuletko, ettei heillä pienen palkan ongelmat tule nyt korostumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat ja opettajat. Siinä on kyllä kaksi ammattiryhmää, jotka voisivat joko vaihtaa kevyempiin hommiin, tai tukkia suunsa. Ei riitä enää sympatiat moisille valittajille.
Suosittelen että käyt kokeilemassa edes toista noista töistä. Voi olla että löydät kokeilun jälkeen sympatiaa.
Samaa sanoi ex-hoitaja, joka vaihtoi alaa. Ei ollut ruoho sen vihreämpää.
Tekisi hyvää hoitajillekin käydä kokeilemassa muiden alojen töitä, vähenisi kummasti se valitus, miten vain heillä on rankkaa.
No just! On kuule kokeiltu aloja laidasta laitaan. Sairaanhoitajan työ on kaikkeen aiempaan verratuna ihan eri maailmasta.
Naisvaltaisuus on kaiken ongelman ydin. Emme vain osaa tulla toimeen keskenämme. Muutama mies joukkoon, niin ilmapiiri paranee heti. Miehet vain tahtovat kouluttautua lääkäreiksi, ehkä heillä on kunnianhimoa ja uskallusta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yökkö80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä yllätys, jälkeen kerran hoitsu käyttää nettoperuspalkkaa, kun se oikea 3500euron bruttopalkka ei vetäisi yhtä paljon sympatiapisteitä. Älkää viitsikö.
Siihen saa tehdä kolmivuorotyötä ja keskimäärin yksi viikonloppu kolmesta on vapaa. Olisiko sinusta yövuoroon? Luulen että jo yhden vuoron jälkeen mielipiteesi voisi muuttua siihen suuntaan että hoitaja on pienen palkkansa ansainnut.
Tämäkin väite on monesti alas ammuttu. Esim. poliisit tekee samaa työryhmiä ja yötyötä samalla palkalla kuin hoitajatkin, monella alalla vieläkin pienemmällä palkalla.
Poliisin keskipalkka on 5000egee /kk ett silleen
Pelkästään bussikuksi oppisopimusoppilaana tienaa saman ku hoitsu
-Vastavalmistuneen poliisin säännöllisen työajan ansio voi olla noin 2 450-3 000 euroa kuukaudessa. Säännöllisen työajan ansioon kuitenkin vaikuttavat myös erilaiset lisät, joita ansaitaan muun muassa ilta-, yö- ja viikonloppuvuoroista.
Poliisiammattikorkeakoulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat ei tuota, ihmisläheinen työ ei tuota. Ja se on ainoa asia mikä merkitsee päättäjille.
Kyllä tuottaa, hyvinvointia. Jos ihmisiä ei hoideta, on sairaus poissa olot paljon pidempiä tai jopa pysyviä. Nyt järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yökkö80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä yllätys, jälkeen kerran hoitsu käyttää nettoperuspalkkaa, kun se oikea 3500euron bruttopalkka ei vetäisi yhtä paljon sympatiapisteitä. Älkää viitsikö.
Siihen saa tehdä kolmivuorotyötä ja keskimäärin yksi viikonloppu kolmesta on vapaa. Olisiko sinusta yövuoroon? Luulen että jo yhden vuoron jälkeen mielipiteesi voisi muuttua siihen suuntaan että hoitaja on pienen palkkansa ansainnut.
Tämäkin väite on monesti alas ammuttu. Esim. poliisit tekee samaa työryhmiä ja yötyötä samalla palkalla kuin hoitajatkin, monella alalla vieläkin pienemmällä palkalla.
Poliisin keskipalkka on 5000egee /kk ett silleen
Pelkästään bussikuksi oppisopimusoppilaana tienaa saman ku hoitsu
-Vastavalmistuneen poliisin säännöllisen työajan ansio voi olla noin 2 450-3 000 euroa kuukaudessa. Säännöllisen työajan ansioon kuitenkin vaikuttavat myös erilaiset lisät, joita ansaitaan muun muassa ilta-, yö- ja viikonloppuvuoroista.
Poliisiammattikorkeakoulu
Vastavalmistuneen hoitajan ansio on n.2200-2600 kuussa. Siihen vaikuttaa myös lisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuottaa, hyvinvointia. Jos ihmisiä ei hoideta, on sairaus poissa olot paljon pidempiä tai jopa pysyviä. Nyt järki käteen.
Jos päättäjät ajattelisivat noin, niin ei he tekisi jatkuvia säästöjä juuri sotepuolella.
Kirurgi on mukava ja asiallinen, muut asiattomia aaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos päättäjät ajattelisivat noin, niin ei he tekisi jatkuvia säästöjä juuri sotepuolella.
He tekevät säästöjä sotepuolelle koska naisia on helpompi kyykyttää kuin miehiä. Ja köyhiä on helpompi kyykyttää kuin rikkaita.
Esim aktiivimalli ei tuota yhtäkään uutta työpaikkaa. Niitä silti säädetään koska jos säädettäisiin töihinottipakko yrityksille, herrat saisi hipulin.
Eutanasia piikit auttaisi mutta hoitajat on niin rokotevastaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isompi palkka auttaa monella tapaa jaksamaan, mm. ettei tarvitse vapaa-aikaa käyttää jatkuvaan penninvenytykseen ja palkkahan on periaatteessa haittakorvaus siitä että myyt vapaa-aikaasi ja itseäsi työnantajalle. Nyt on Rytkönen Tehyn johdossa (Superilta tarvitaan tulitukea kylläkin) sen verran tiukka täti että Jalosenkin pitää keksiä muita argumentteja kuin se viimeiset 15 vuotta toistamansa fraasi: "Ei ole rahaa."
Mistä ajattelit lisää rahaa saada palkkoihin? Lisää velkaa vaan?
Rytköskä on kyllä harvinaisen neuvottelukyvytön. Vaatia osaa. Neuvottelu ei ole yksipuolinen lista vaatimuksia, johon toinen pistää puumerkkinsä suostumuksen merkiksi.
Mistä valtio nyt muutenkin repii rahat milloin minnekin ulkomaille ja yritystukiin? Sieltä samasta paikasta. Päättäjien ongelma.
Vierailija kirjoitti:
yökkö80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla on paremmat palkat, palkanlaskijana tiedän. Kaikilla miesvaltaisilla aloilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yökkö80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla on paremmat palkat, palkanlaskijana tiedän. Kaikilla miesvaltaisilla aloilla on.
Olen oikeasti yllättynyt mikäli lasket sekä poliisin että hoitajien palkkoja.
En oikein usko tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isompi palkka auttaa monella tapaa jaksamaan, mm. ettei tarvitse vapaa-aikaa käyttää jatkuvaan penninvenytykseen ja palkkahan on periaatteessa haittakorvaus siitä että myyt vapaa-aikaasi ja itseäsi työnantajalle. Nyt on Rytkönen Tehyn johdossa (Superilta tarvitaan tulitukea kylläkin) sen verran tiukka täti että Jalosenkin pitää keksiä muita argumentteja kuin se viimeiset 15 vuotta toistamansa fraasi: "Ei ole rahaa."
Mistä ajattelit lisää rahaa saada palkkoihin? Lisää velkaa vaan?
Rytköskä on kyllä harvinaisen neuvottelukyvytön. Vaatia osaa. Neuvottelu ei ole yksipuolinen lista vaatimuksia, johon toinen pistää puumerkkinsä suostumuksen merkiksi.Mistä valtio nyt muutenkin repii rahat milloin minnekin ulkomaille ja yritystukiin? Sieltä samasta paikasta. Päättäjien ongelma.
Jep. Kyse on vain halusta, priorisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yökkö80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti yllättynyt mikäli lasket sekä poliisin että hoitajien palkkoja.
En oikein usko tähän.
Palkanlaskijakin voi vaihtaa työpaikkaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole tarvinnut mitään sairaalahoitoa, en halua olla ahneiden ja ilkeiden hotajien kanssa tekemisissä.
Hoitajien palkka on juuri oikealla tasolla jo nyt.
Vastuuta teillä ei ole, lääkäri tekee päätökset ja te suoritatte.Moni muu ammattiryhmä ansaitsee vähemmän, vaikka on kouluttanut.
Moni muu tekee vuorotöitä.
Harva syö työajalla, kuten hoitajat (lounastauko on palkkaton muilla aloilla)
Kahvitaukoja ei ole.
Noniin vastuuta ei ole. Sittenhän ei tarvi mitään pakkolakeja eikä potilaat kuole kun hoitsut häipyy teholta. Lääkärit vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajat eivät koskaan muista mainita pitkiä lomiaan?
Siksi kun suurella osalla ei ole lomat niin pitkiä kuin yleisesti luullaan. Mulla on vuodessa 30 lomapäivää ja kesällä saan pitää kerralla enintään 3vk putkeen. Töitä olen tehnyt neljä vuotta.
Minä olen tehnyt töitä 15 vuotta ja minulla kuten kaikilla muillakin yksityisen sektorin työntekijöillä on lomaa 25 päivää (+5 lauantaita mitkä olisivat lomaa muutenkin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajat eivät koskaan muista mainita pitkiä lomiaan?
Siksi kun suurella osalla ei ole lomat niin pitkiä kuin yleisesti luullaan. Mulla on vuodessa 30 lomapäivää ja kesällä saan pitää kerralla enintään 3vk putkeen. Töitä olen tehnyt neljä vuotta.
Minä olen tehnyt töitä 15 vuotta ja minulla kuten kaikilla muillakin yksityisen sektorin työntekijöillä on lomaa 25 päivää (+5 lauantaita mitkä olisivat lomaa muutenkin)
Eli sulla on 30 lomapäivää. Ei 25, niin kuin väität.
Ja miten hölmö sä oikein olet, kun väität kaikilla yksityisellä sektorilla työskentelevillä olevan saman verran?! Et tiedä mistään mitään, mutta kitistävä vaan on.
Häh. Moni on kokeillutkin, ja sille tielle jääneet.