Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Markettien ja ketjuliikkeiden rintaliivit

Vierailija
05.09.2022 |

Kertokaapa te viisaammat, miksi marketeissa ja perus lindexeissä ei löydy juurikaa D- tai E- kuppia isompia liivejä?

Suurin osa suomalaisista naisista käyttää liian pieniä liivejä tämän vuoksi. Itsellänikään ei mitkään mahdottoman isot rinnat ole, mutta F-koon liivejä en siltikään juuri mistään taviskaupasta löydä.

Tästä ongelmasta kärsii moni ja vuosien ajan olen kuullut valituksia aiheesta. Miksi asia ei vaan muutu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on vähän hassua, koska varmaan yleisimmin marketeista ostaa keski-ikäiset ja vanhemmat naiset, joilla aika usein on tosi isoja rintoja. Isommista Prismoista kyllä esimerkiksi löytyy, itse olen kokoa 105 G ja on löytynyt ainakin.

Vierailija
2/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aikuisena vanhempana naisena urheilu liivejä .Ostan niitä lidi poisto myynnistä edulliset.10 kpl on mustia. Toimivat minulle. Kehoani kun rintojani vie ales päin maan vetovoima. 2 lasta imettänyt jotka jo aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko on 75F vastikään tehdyllä mittauksella (kyllä - väärää kokoa, liian isoa ympärysmittaa ja pientä kuppia käytin aiemmin) ja ihan tänä kesänä olen löytänyt oikean koon ja muutenkin sopivat sieltä Lindexistä, toiset Sokokselta. Totta on, että monessakaan paikassa ei myydä. Itse tein niin, että tutkin netistä kokotarjonnan ensin ja sitten vasta lähdin ostoksille liikkeisiin ja menin vain niihin, joiden sivuilta oikea koko oli löytynyt.

Vierailija
4/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se juuri siksi, että moni nainen käyttää / on totutettu käyttämään liian pieniä? Kun sitä F:ää ei valikoimista löydy, ostetaan vuodesta toiseen D:tä ja E:tä liian suurella ympärysmitalla ja luullaan sitä sopivaksi ja että huono istuvuus / epämukavuus / yläselkävaivat johtuu jostain muusta. Liikkeen sisäänostaja taas luulee, että koska D:tä ja E:tä myydään tasaiseen tahtiin, on valikoima kohdallaan ja epäilee, että F:ää ei ehkä menisi, koska D ja E tuntuvat olevan halutut koot.

Eli: jatkossa meidän pitää tehdä liikkeiden henkilökunnalle tiettäväksi, että kaipaamme isompia ihan jokaiseen valikoimaan.

Vierailija
5/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kyseessä on paljolti se, ettei niistä myynnissä olevista malleista ole ylipäätään tarjolla isoja kokoja. Ei erikoisliikkeessäkään ole kaikista malleista olemassa isoja kokoja. Monilla vaatemallistoilla on myöskin vain tietyt koot tarjolla. Puhumattakaan sitten kengistä. Suurijalkaisten on vaikea löytää sopivia. Jos jotain joskus on marketissa (tai kenkäkaupassa) tarjolla, se menee samantien tai sitten se on niin kamala, ettei kukaan niitä halua. Kenkäkaupassa joskus selittivät, että he eivät saa sitä yhtä isoa paria enempää, kun tilatessa joutuu ottamaan tietyn kokosarjan ja niitä keskikokoisia tulee enemmän ja ääripäitä sitten vain yksittäinen pari.

Vierailija
6/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko on 75F vastikään tehdyllä mittauksella (kyllä - väärää kokoa, liian isoa ympärysmittaa ja pientä kuppia käytin aiemmin) ja ihan tänä kesänä olen löytänyt oikean koon ja muutenkin sopivat sieltä Lindexistä, toiset Sokokselta. Totta on, että monessakaan paikassa ei myydä. Itse tein niin, että tutkin netistä kokotarjonnan ensin ja sitten vasta lähdin ostoksille liikkeisiin ja menin vain niihin, joiden sivuilta oikea koko oli löytynyt.

Toivottavasti ymmärrät, ettei tuo koko ole mitenkään absoluuttinen totuus. Eri valmistajien koot vaihtelevat keskenään ja saman valmistajan eri mallistakin voi olla toinen koko parempi ja istuvampi. Mutta siitä lähistöltä se oikea koko löytyy.

Vierailija
7/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ymmärrät, ettei tuo koko ole mitenkään absoluuttinen totuus. Eri valmistajien koot vaihtelevat keskenään ja saman valmistajan eri mallistakin voi olla toinen koko parempi ja istuvampi. Mutta siitä lähistöltä se oikea koko löytyy.

Päästyäni jatkuvista yläselkäkivuista selvitettyäni oikean rintaliivikoon ja -mallin vaikutuksen luulen ymmärtäni aika paljon. Ymmärrän mm. että a) sovituskoppiin otetaan aina useampi rinnakkaiskoko, b) myös olkaimien sijainnilla on väliä, toisille istuu narut lähempänä kainaloita, toisille keskemmällä ja tärkeimpänä c) koskaan, ikinä ei pidä ostaa valikoiman puutteessa mallia, joka on sinne päin.

Jos joku muukin tahtoo ymmärtää, voi aloittaa vaikka täältä https://liiviteos.fi/rintaliivien-koko/ 

Sekin jostain löytynyt tieto oli iso oivallus, että liian iso ympärysmitta ei aina aiheuta rintsikoiden nousua takaa ylös, mutta jatkuvasti olkapäiltä valahtelevat olkaimet kertovat samasta ongelmasta. Kun sitä ongelmaa sitten virheellisesti korjaa kiristämällä ympärysmitaltaan liian isojen liivien olkaimia tiukemmalle, selkäkivut sen kun pahenevat.

Vierailija
8/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vielä sen ajan, kun koot loppuivat ceehen. Tilanne on sentään vähän parantunut ja nykyään löydän lindexiltä joskus liivit.

E75

Vierailija
9/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on vähän hassua, koska varmaan yleisimmin marketeista ostaa keski-ikäiset ja vanhemmat naiset, joilla aika usein on tosi isoja rintoja. Isommista Prismoista kyllä esimerkiksi löytyy, itse olen kokoa 105 G ja on löytynyt ainakin.

Markettiliiveissä on sellainen hassu logiikka, että suurempia kuppikokoja löytyy vain suurelle ympärysmitalle.

Jos pitäisi löytää joku 70G tai 80H, niin ei ole mitään.

Pakko on aina tilata jostain erikoisliikkeestä.

Vierailija
10/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markettiliiveissä on sellainen hassu logiikka, että suurempia kuppikokoja löytyy vain suurelle ympärysmitalle.

Jos pitäisi löytää joku 70G tai 80H, niin ei ole mitään.

Pakko on aina tilata jostain erikoisliikkeestä.

Just raavin päätäni lindexin kirjainkokoisen (s-xl) pehmoliivivalikoiman edessä. Tutkiessani niitä totesin että niissä koon kasvaessa vain ympärys suurenee, kuppikoko on suunnilleen sama joka koossa. Mielessäni oli siis ostaa iso koko jotta kuppia olisi riittävästi ja kaventaa liivejä itse, mutta eihän se onnistunutkaan kun xl-koossa kuppi oli sama kuin s-koossa. Juu ei ole helppo löytää kapeaympäryksisiä ja isompikuppisia liivejä, edes tuollaisia pehmomalleja, puhumattakaan kaarituellisista.

Vierailija
11/11 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on onneksi tullut jopa markettiliiveihin ympärysmitta 70, jota aikaisemmin ei saanut mistään muualta kuin liiviliikkeistä.