Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuolleesta ei saa puhua pahaa vaikka olisi ollut paha ihminen?

Vierailija
05.09.2022 |

Mistä tällainen tekopyhä jäänne on peräisin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan? Aina olen puhunut, ikinä tuollaista kuullutkaan!

Vierailija
2/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon kuullut tosta. Vaikeeksihan se menisi jos tota noudattaisi kirjaimellisesti. 

Mutta kokeillaanpas, hmmm....

"Adolf H. oli erittäin määrätietoinen, ja kykeni toteuttamaan pitkänkin aikavälin suunnitelmansa varsin hyvin. Lisäksi hän melko varmasti muisti huolehtia henkilökohtaisesta hygieniastaan. Muuta hyvää en nyt keksi."

Joo, helppoahan tää on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yleinen käsitys ja mielipide, itse olen toista mieltä. Jos joku on ollut ilkeä niin turha sitä on kaunistella, ei kuolema sitä miksikään muuta.

Vierailija
4/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei pääse puolustautumaan syytöksiltä enää

Vierailija
5/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa puhua.

Vierailija
6/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pahan puhuminen ei ole hyväksi puhujalle, mutta en minä näe tässä eroa eläviin nähden. Mielipiteeni joistakin kuolleista ei ole muuttunut yhtään, mutta en puhu pahaa kenestäkään, jos mahdollista. Jos mielipidettä kysytään, muotoilen sen ehkä pehmeämmin, koska kuolleen läheisiä ei tarvitse varta vasten loukata.

Vierailija
7/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon kuullut tosta. Vaikeeksihan se menisi jos tota noudattaisi kirjaimellisesti. 

"Adolf H. oli erittäin määrätietoinen, ja kykeni toteuttamaan pitkänkin aikavälin suunnitelmansa varsin hyvin. Lisäksi hän melko varmasti muisti huolehtia henkilökohtaisesta hygieniastaan. Muuta hyvää en nyt keksi."

Joo, helppoahan tää on!

Tämä vegaani suurmies rakasti eläimiä, sai kokonaisen kansakunnan nousemaan ensimmäisen maailmansodan raunioilta yhdeksi euroopan merkittävimmäksi valtioksi, hänen määrätietoisuutensa avulla perustettiin juutalaisille oma valtio keskelle palestiinalaisalueita, eikä pidä myöskään unohtaa hänen toimestaan rakennettua moottoritieverkostoa jonka avulla hänet tullaan aina muistamaan myös vapaan liikkuvuuden ja autoilun merkkihenkilönä.

Vierailija
8/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Tosi helppoa. Hän ihan aidosti oli todella hyvä johtaja. Ei, se ei tarkoita sitä, että hänen johtamansa asia olisi ollut hyvä tai millään tapaa kannatettava, mutta siitä huolimatta hän sai koko valtakunnan asiaansa mukaan.

Vastaavaa suoritusta ei olla sen jälkeen nähty.

Vierailija
9/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse syyttelystä vaan esimerkiksi luonteenpiirteistä. Mun toinen vanhempi on sellainen josta hyvällä tahdollakaan on vaikea keksiä mitään positiivista sanottavaa. Elää tosin vielä.

Vierailija
10/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa puhua. Mutta on asiallista yleensä, että heti kuoleman jälkeen ja niin kauan kuin omaiset ovat pitäneet hautaanpanijaiset, pidättäydytään kritisoinnilta. Sen jälkeen pitääkin puhua, jos aihetta, myös vainajan virheistä .

Vierailija
11/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyi vastaamasta syytöksiin eläessään.

Vierailija
12/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pahan puhuminen ei ole hyväksi puhujalle, mutta en minä näe tässä eroa eläviin nähden. Mielipiteeni joistakin kuolleista ei ole muuttunut yhtään, mutta en puhu pahaa kenestäkään, jos mahdollista. Jos mielipidettä kysytään, muotoilen sen ehkä pehmeämmin, koska kuolleen läheisiä ei tarvitse varta vasten loukata.

Ei ole kyse pahaa puhumisesta vaan siitä että totuuden saa sanoa vaikka kyseinen ihminen olisi kuollut. Ei kuoleminen ketään pyhitä.

Vierailija
13/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Adolf H. itse asiassa teki paljonkin hyviä asioita, mutta tuli kuuluisaksi sodasta ja kansanmürhaamísesta. Sellaisilla on taipumus mustata ihmisen jälkimaine aika totaalisesti.

Siihen on kuitenkin ihan oikeat syyt miksi Adolf oli niin suosittu 1930-luvulla. Olihan hänellä faneja Englannissakin.

Vierailija
14/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksianto. Miksi jäädä kiinni negatiivisen tunteeseen vainajaa kohtaan? Enemmän siinä itse velloo negatiivissa tunteissa kuin kuollut.

Vierailija
15/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Tosi helppoa. Hän ihan aidosti oli todella hyvä johtaja. Ei, se ei tarkoita sitä, että hänen johtamansa asia olisi ollut hyvä tai millään tapaa kannatettava, mutta siitä huolimatta hän sai koko valtakunnan asiaansa mukaan.

Eikä vain yhtä kansakuntaa, sillä kansallissosialismi oli useiden euroopan maiden johtavia aatteita 30-40 luvuilla.

Myös meillä ja liittouduimme hänen kanssaan toisen maailmansodan pyörteissä.

Vierailija
16/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Yritettiin kyllä kirjoittaa kirja "Hitlerin hyvät teot". Mutta siihen tuli vaan kannet. Ei voitu laittaa levitykseen.

Vierailija
17/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Eikä vain yhtä kansakuntaa, sillä kansallissosialismi oli useiden euroopan maiden johtavia aatteita 30-40 luvuilla.

Myös meillä ja liittouduimme hänen kanssaan toisen maailmansodan pyörteissä.

Höpsis, Suomen fasistipuolue IKL kiellettiin jo 1930-luvun alkupuolella, eikä meillä edes ollut mitään kansallissosialismia ajavaa puoluetta. Katso vaikka Wikipediasta mitkä puolueet olivat hallituksessa 1930-1944.

Vierailija
18/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, helppoahan tää on!

Herra H oli myös eläinrakas ja kaikissa toimissaan ajatteli oman kansansa etua, samaa ei voi meidän hallituksesta sanoa.

Vierailija
19/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse elävätkään kun nämä "paahaa puhumiset" tapahtuvat lähes aina selän takana

Vierailija
20/27 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Aatu oli tosi hyvä jätkä ja hänen tekojaan ei saa missään nimessä tuomita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi