Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitajaopiskelija ja huomenna taas menossa harjoitteluun

Vierailija
04.09.2022 |

En tahtoisi mennä. Olen itkenyt ja stressannut viimeiset kaksi viikkoa, kuinka kohta se alkaa. Tiedän, että se on taas kiusaamista, kyykyttämistä, väheksymistä, väkivaltaa... Olen monta kertaa meinannut jo perua koko harjoittelun. En vain jaksa sitä oikeasti. Yksityiselämässäkin menee huonosti ja tuntuu vain, että olen luuseri ja elämä ei ikinä parane.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi viimeinen tällainen ikävämpi harjoittelu ja sen jälkeen minulla on yli 140 opintopistettä, mikä toivottavasti avaa parempaan työpaikkaan. Sairaalaan en halua sen jälkeen enää ikinä. Kunpa voisi vain kelata tämän ohi. 

Ap

Vierailija
2/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa tien*

Ap

Vierailija
4/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene.

Tätä aivonikin hokevat koko ajan tai onko se sitten ns. sydämeni. En tiedä. 

Ap

Vierailija
5/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että saan hermoromahduksen ensimmäisestä vastoinkäymisestä siellä...

Ap

Vierailija
6/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä kyykyttää ja kiusaa?

Vierailija
7/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan harjoittelu kestää? Ota päivä kerrallaan, nopeasti se on ohi

Vierailija
8/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon väkisin vielä kestää loppuun että saa paperit luulen että myöhemmin olet tyytyväinen

Vierailija
9/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä mättää? Tein tänään viimeisen harkkavuoron sairaalassa ja hyvä fiilis jäi, kuten muistakin harkoista. Ainoastaan ylilääkäri oli ylimielinen, mutta sellainen hän oli tasaisesti kaikille. Oikea Marjut Blom!

Vierailija
10/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene.

Tätä aivonikin hokevat koko ajan tai onko se sitten ns. sydämeni. En tiedä. 

Ap

Koita kuitenkin mennä, jos se tosiaan on viimeinen ikävä harjoittelu. Kyllä se onnistuu,Tsemppejä sulle!

Vierailija
11/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä luovuta. Teet tutkinnon valmiiksi ja sitten menet johonkin kivaan yksikköön. Vaikka joku ala, mitä et ole ikinä tullut ajatelleeksi. Kunhan on hyvä ilmapiiri ja esimies. Oot siinä 1-2 vuotta ja sitten mietit. Saat itsetuntoa ja osaamista.

Tollaista se on. Itsellä se ero oli nuorena että kollegat ei kyykyttäneet vaan ilkeät hoitajat (ja jotkin psykopaatit proffat/ylilääkärit yliopistosairaalapalvelun yhteydessä).

En viitsi sanoa alaa, mutta meidän hoitajat on unelmatyöpaikassa. Vaihtuvuus vähäistä, kiva ilmapiiri. Meillä ei kyykytetä. Pienen keskussairaalan sivutoimipiste, erityisosaamista vaativa ala mutta se kehittyy vähitellen.

Itsekin olen monessa paikassa laskenut tunteja. Nyt unelmatyössä. Sulla on hirveästi valinnanvaraa hoitoalalla. Tsemppiä!

Terveisin lääkäri 38 v

Vierailija
12/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sh-opinnoissa yksi niin järkyttävä harkkapaikka, että vaihdoin kahden viikon jälkeen paikkaa. Sanoin opettajalle, kuinka siellä kohdeltiin ja kiusattiin ja hän kysyi että haluanko vaihtaa. Lähdin samana päivänä pois ja pääsin todella hyvään harjoittelupaikkaan, jonne myöhemmin työllistyinkin hyvällä mielellä. Tsemppiä, pidä puolesi!

Vierailija
13/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joitain vuosia sitten samassa tilanteessa ja valitettavasti tiedän, että tuota kaikkea se pahimmillaan on. Välillä meni parikin viikkoa, että vapaa-ajan itkin vain opiskelija-asunnossa sängyssäni ja jokainen soluni huusi, että en halua enää takaisin harjoitteluun. Selvisin kuitenkin ja nyt työelämää jonkin verran nähneenä voin antaa muutaman neuvon.

Tee ohjaajallesi heti selväksi, että olet opiskelija ja haluat tukea ja ohjaajan seurantaa työtehtävissä. Älä suostu tekemään yksin mitään sellaista, missä koet olosi epävarmaksi, etkä ole täysin varma osaamisestasi, sinulla on aina oikeus saada ohjausta. Jos tästä tulee sanomista, ole yhteydessä opettajaan.

Ole kiinnostunut työstä ja kysele paljon, myös ohjaajan mielipiteitä ja kokemuksia, tämä saa ohjaajankin monesti motivoitumaan paremmin tehtäväänsä ja yhteistyönne sujuu paremmin.

Muista, että lähes kaikki muutkin opiskelijat tuntevat samoja tunteita harjoittelussa, ole yhteydessä opiskelijakavereidesi kanssa.

Muista myös, että olet harjoittelupaikassa vain yksi monista opiskelijoista, etkä tee varmasti mitään sellaista, mitä he eivät olisi jo nähneet/kuulleet. Unohdut todennäköisesti myös heti harjoittelun loputtua, varsinkin, jos et ole kiinnostunut menemään ko. paikaan töihin.

Yritä ottaa harjoittelusta opiskelijana kaikki hyöty irti tulevaisuuttasi ajatellen.

Tsemppiä harjoitteluun, kyllä sinä pärjäät! Muista, että et ole yksin! <3

Vierailija
14/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan terrorisointi seis, 17:36 ->

Vierailija
15/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut joitain vuosia sitten samassa tilanteessa ja valitettavasti tiedän, että tuota kaikkea se pahimmillaan on. Välillä meni parikin viikkoa, että vapaa-ajan itkin vain opiskelija-asunnossa sängyssäni ja jokainen soluni huusi, että en halua enää takaisin harjoitteluun. Selvisin kuitenkin ja nyt työelämää jonkin verran nähneenä voin antaa muutaman neuvon.

Tee ohjaajallesi heti selväksi, että olet opiskelija ja haluat tukea ja ohjaajan seurantaa työtehtävissä. Älä suostu tekemään yksin mitään sellaista, missä koet olosi epävarmaksi, etkä ole täysin varma osaamisestasi, sinulla on aina oikeus saada ohjausta. Jos tästä tulee sanomista, ole yhteydessä opettajaan.

Ole kiinnostunut työstä ja kysele paljon, myös ohjaajan mielipiteitä ja kokemuksia, tämä saa ohjaajankin monesti motivoitumaan paremmin tehtäväänsä ja yhteistyönne sujuu paremmin.

Muista, että lähes kaikki muutkin opiskelijat tuntevat samoja tunteita harjoittelussa, ole yhteydessä opiskelijakavereidesi kanssa.

Muista myös, että olet harjoittelupaikassa vain yksi monista opiskelijoista, etkä tee varmasti mitään sellaista, mitä he eivät olisi jo nähneet/kuulleet. Unohdut todennäköisesti myös heti harjoittelun loputtua, varsinkin, jos et ole kiinnostunut menemään ko. paikaan töihin.

Yritä ottaa harjoittelusta opiskelijana kaikki hyöty irti tulevaisuuttasi ajatellen.

Tsemppiä harjoitteluun, kyllä sinä pärjäät! Muista, että et ole yksin! <3

Hyviä ohjeita - ja surullista, ettei perhettä ja kouluja kiinnosta sivistää seuraavaa sukupolvea valveutuneella asenteella.

Vierailija
16/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti kouluun,jos ongelmia ilmenee. Itse olen kokenut kaikki kurjuudet harjotteluissa, juurikin kyykyttämistä. Kyykyttjät ovat lapsellisia ja usein työhönsä kyllästyneitä. Tsemppiä!

T: Saman kokenut sairaanhoitaja

Vierailija
17/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Onko hoitoalalla harjoittelujoiden kyykytys jokin yleinen normi?

Vierailija
18/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisin luonteeni puolesta hoitoalalle, mutta en sovi niiden perushoitsujen joukkoon.

Vierailija
19/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Onko hoitoalalla harjoittelujoiden kyykytys jokin yleinen normi?

Tietäisitpä vaan. 

Vierailija
20/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita harjoitteluja läpikäyneenä voin kertoa, että on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi