Mistä johtuu kasvukipujen tyyppiset jalkakivut aikuisella?
Itsellä joskus jalkakipua, mikä muistuttaa kovasti kasvukipuja (olen lapsena kärsinyt niistä paljon). Satunnaisesti myös lonkkakipuja ja esim. kylkimakuu saa lonkat kipeäksi.
Mistä voi johtua?
Kommentit (13)
Mulla on samanlaisia jalkakipuja mutta en tiedä mistä johtuu.
jos on niin saattaa olla ns. penikkatautia eli säären etuosan lihas rasittuu liikaa ja ärtyy siitä. minulle tulee sellainen aika helposti, etenkin jos olen kävellyt pidemmän matkan huonot kengät jalassa.
Olen kärsinyt tästä vaivasta aina. Lonkkakivut ovat ehkä hieman pahentuneet raskauksien ja synnytysten myötä.
-ap-
Sitä mä olen epäillyt. Imetän siinä asennossa ja usein yöllä nukahdan ja olen niin puoli yötäkin...
2
Lonkka tulee kipeäksi jos vaikka makaan sohvalla kyljellään. Hetken päästä lonkkaa alkaa " pakottamaan" ja on pakko vaihtaa asentoa. Raskausaikana tämä vaiva on ollut ihan mahdoton ja nukkuminenkin on sen vuoksi ollut välillä hankalaa, kun mikään asento ei ole hyvä.
Tiedän, että minulla on yliliikkuvat nivelet, joten lonkkakipu voi ehkä liittyä siihen. Mutta voiko se selittää jalkakivut?
-ap-
reumakokeessa? Mulla oli kans joskus nuorena usein niitä kasvukipuja ja nykyään diagnoosi on fibromyalkia eli pehmytkudosreuma.
Luin oireita ja osa täsmää kyllä...
Pitää perehtyä tarkemmin aiheeseen, tuo ei ole koskaan edes tullut mieleen.
-ap-
tosi pahana toi fubro ku säät lämpenee, mut nyt syksyllä on ollut vähän helpompi. Sauna ei sovi mulle lainkaan, illalla on tosi hyvä olo mut aamulla ei pääse sängystä ylös. Kylmä tekee hyvää mun kolottaville paikoille.
Itse asiassa minulla on joskus käsivarressakin kipua, tuntuu kuin käsi olisi ihan " veltto" (vaikea selittää). Käsivarressa ei ikään kuin ole voimaa tehdä mitään. Olen ottanut noihin särkyihin Buranaa ja se kyllä auttaa.
Ei ehkä kuitenkaan kuulosta fibromyalgialta?
-ap-
mut mulla ei burana auta vaan pitää ottaa jotain vahvempaa.
ja olen huomannut, että useiten sattuumenkkojen aikana tai jo on kakka hätä =)
Joten mielenkiinnolla jään odottamaan vastauksia...