Olen kaksi kuukautta noudattanut viljatonta ruokavaliota
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vaikutuksia?
Turvotus poissa, ylimääräinen nälkä poissa, polvien nivelrikon kipu poissa, aterioiden määrä vähentynyt, hiljainen tulehdus poissa.
Mä olen myös ollut viljattomalla ruokavaliolla. Tosin syön maissia ja kauraa.
Mitä te sitten syötte, jos viljaa ei saa syödä? Liha on epäterveellistä ja maitokaan ei taida olla parasta ihmiselle. Kalaa vaikka onhan sekin lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten syötte, jos viljaa ei saa syödä? Liha on epäterveellistä ja maitokaan ei taida olla parasta ihmiselle. Kalaa vaikka onhan sekin lihaa?
Ei multa vilja ole kielletty, en vain halua sitä syödä, koska vointi on hyvä ilman.
Liha ei ole epäterveellistä ja hapanmaitotuotteet jopa hyväksi suolistolle. Myös kala ja kananmunat ovat hyvää ravintoa, samoin kaikenlaiset kasvikset. En jää mistään paitsi, kun en viljaa syö, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten syötte, jos viljaa ei saa syödä?
No kaikkea muuta, paitsi viljoja. Esimerkiksi perunaa ja muita mukuloita, salaatteja, palkokasveja, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, siemeniä, äyriäisiä, kalaa, lihaa, munia, juustoja, hapanmaitotuotteita jne. Suurustaa voi perunajauholla tai tapiokatärkkelyksellä. Vilja lähinnä vie aterialla tilaa ravintorikkaammilta raaka-aineilta, sehän on lähes pelkästään mahantäytettä.
Viljaton ruokavalio merkitsee minulle: Ei ilmavaivoja,ei vatsa kipeä ei valtavaa turvotusta. Nyt sen lisäksi opetelen maitotaloustuoteet pois. Alkaa vyötärökin kapeenee.Sokeri tuoteet jättänyt jo pois. Kuin juomat joissa hiilihappoa.Laajentavat vatsalaukkua ja sinne mahtuu silloin enemmän ruokaa ,syö yli.
Vierailija kirjoitti:
Saan syödä ihan mitä vaan, mutta en syö. Saattaa tuntua monesta liha-ja-lisäke-leipää-ja-leikkele -ihmisestä ensin kummalliselta, mutta paitsi että en syö viljoja, en syö myöskään lihaa, kalaa, äyriäisiä, maitotuotteita enkä lisättyä sokeria. Omasta mielestäni minulle jää vaikka mitä syötävää niin kotona kokaten kuin ulkona syödessänikin. Olen jonkinasteinen ruokaharrastaja ja ravintoloissakin syön varsin usein. Ruokavalio on muotoutunut vuosikymmenten mittaan alkaen kasvissyönnistä.
Mulla viikko takana. Myös muut hiilarit alhaalla, hedelmä ainoa.
Turvotus poissa, närästys poissa, ei ilmavaivoja.
Ainoa haitta on entistä pahempi unettomuus, nukahtaminen vaikeaa. No en tiedä liittyykö edes tähän
Minä lihoin viljattomalla, ruisleipä pitää kylläisempänä. Mutta yksilöitä ollaan kaikki.
Mä vaihdoin gluteenittomiin viljoihin. Ei turvota, pieretä eikä närästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin viljattomalla, ruisleipä pitää kylläisempänä. Mutta yksilöitä ollaan kaikki.
Mä taas pysyn tosi kylläisenä kun proteiinia on tuplasti aiempaan verrattuna. Nälkää ei ole juuri ollenkaan eikä tee mässyä mieli.
Mieheltä maistoin eilen 1 ranskalaisen ja tänään teelusikallisen jäätelöä. Normaalisti olisin syönyt samantie pari desiä. Ja puolet suklaalevystä tuosta pöydältä. Nyt ei edes katse osu siihen:)
9
Vierailija kirjoitti:
Useiden "outojen" sairauksien juurisyy on gluteeni.
Pariaatteessa se on kasvi joka on jalostettu sellaiseksi että siinä on luonnottoman paljon sitä gluteenia. Koska jotkut pystyvät syömään spelttiä ja muita jalostamattomia alkuviljoja ilman ongelmia
Minkälaisia vaikutuksia?