"En halua lapsia." Vastauksesi?
Mitä vastaat, jos jos parikymppinen nainen ilmoittaa ettei aio koskaan tehdä lapsia? Entä jos henkilö onkin kolmekymppinen? Neljäkymppinen?
Kommentit (62)
Sanoisin että "ok? en kysynyt haluatko saada lapsia, miksi minulle kerrot?"
Vierailija kirjoitti:
Olet unelma naiseni, lähdetäänkö n ussimaan.
"En halua lapsia"
"Ok, lähdetäänkö tekemään lapsia?"
Miksi pitää vastata jotain, tarvitsetko hyväksyntääni valinnallesi vai odotatko että paheksun jotta pääset pahoittamaan mielesi? En kysynyt. En ole kiinnostunut. Ei ole mielipidettä sinun elämästäsi eikä valinnastasi. Sanon kai ok tai aha.
Riippuu keskustelusta. Jos olisi keskusteltu perheistä, parisuhteesta tai jotenkin asiaa sivuavasta aiheesta, kysyisin miksi. En kettuillakseni tai koska itse halusin perheen, vaan uteliaisuudesta; eikö pidä lapsista (=en puhu sitten lapsista tai järjestä vahingossa tilanteisiin, joita inhoaisi), ilmastosyistä (mitä muuta tekee asian eteen?) vai eikö vain (sillä hetkellä) kiinnosta. Jokaisen oma asia haluaako lapsia, mutta jos sitä pitää kysymättä toitottaa, niin voi sitten varmaan jatkaa keskustelua vähän pidemmälle ilman, että kukaan loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En halua lapsia"
"Ok, lähdetäänkö tekemään lapsia?"
Varmaan tarkoitti peräaukkoon rakastelua.
Yleensä vastaan, että viisas päätös, huonoja geenejä ei kannata jakaa eteenpäin. Jostain syystä lapsettomuuttaan puolustelevat suuttuu joka kerta.
Ok. Tosin tyttäreni väitti samaa 20-30 -vuotiaana. Nyt on kuitenkin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En halua lapsia"
"Ok, lähdetäänkö tekemään lapsia?"Varmaan tarkoitti peräaukkoon rakastelua.
Aaa, homostelujuttuja.
"No hyvä, en minäkään. Mennääks meille vai teille?"
"Ok. Itse varmasti parhaiten tiedät, onko sinusta vanhemmaksi vai ei. Ilmeisesti ei."
Hauska huomata miten niin moni provosoituu jo ajatuksestakin että joku kertoo olevansa vapaaehtoisesti lapseton. :D Kummallinen ilmiö.
No päivittelisin tietenki. "Ohherranjumala, mitä ihmettä, Kaikki haluaa lapsia, tytön ja poijan, miten voit tehdä äidilles ja isälles noin, olet tosi outo"
Riippuu siitä, olisinko suhteessa tämän henkilön kanssa ja haluaisinko itse lapsia.
En kysy keneltään aikooko hän hankkia lapsia vai ei. Jokaisen täysin oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Hauska huomata miten niin moni provosoituu jo ajatuksestakin että joku kertoo olevansa vapaaehtoisesti lapseton. :D Kummallinen ilmiö.
Suurin osahan vastaisi vaan että ok, jos nyt ylipäätään pitää mitään vastata.
Samoin, en ole minäkään halunnut koskaan lapsia. Ja olen jo 45.
No enpä tiedä miksi mulle tarttis kertoakaan. Systeri on jo ajat sitten todennut ettei halua lapsia, ja sehän on vallan ok. Hänen elämä ja valintansa, ja täyttääkin jo 40, niin eipä se mielikään enää toivottavasti muutu,