Hintojen nousu ruokakaupassa
Olin lentää perseelleni kun kävin viimeeksi ruokakaupassa. Hinnat on nousseet vähintään 30-50% alkukeväästä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinkakohan paljon hinnat vielä nousee loppuvuoteen mennessä.. varmaan tarjouksesta saa juhlamokka paketin kympillä..
Hintojen nousu ei pysähdy vuoden loppuun.
Tästä varoitettiin, ja kaikki mennyt agendan mukaan. Suurta nollausta? Toivottavasti se ei toteudu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl on taas ylittänyt itsensä ja nostanut hintojaan. Muut ketjut seuraavat perässä.
Yllättäen k kaupoilla on nykyään parhaat tarjoukset. Lidlin tarjoukset ovat kovasti köyhtyneet.
Kyllä, olen huomannut saman, että k -ketjulla on parhast tarjoukset. Esim täällä oli costa Rica kahvipaketti tarjouksessa 2.99€ viime viikonloppuna. Vihanneksia on usein eurolla kilo jne. Kannattaa seurata tarjouksia.
Meidän alueella myös parhaat tarjoukset k-kaupassa ja myös HalpaHallissa osittain jopa parempia tarjouksia. En käy uskollisesti missään kaupassa vaan haen tarjoukset, missä on alimmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti kyllä olen pistänyt hinnannosuun merkille, mutta yksittäisistä tuotteista eniten pisti silmään astianpesukoneenpesutabletit. Ostan aina isoja paketteja. Nyt ei ollut 100kpl pakettia tarjolla yhtäkään alle 10e, valitsemani (isoin määrä) maksoi 12e. Ennen noita on tullut ostettua jonkun 7e hujakoilta.
K-ruoka sovelluksesta katsoin, että 50 kpl paketti Pirkka konetiskitabletteja maksaa 4,69 euroa pakkaus, eli 2 pakkausta olisi 100 kpl, lähtee vielä hiukan alle kympillä 100 pesutablettia. Muilla kaupoilla en vastaavia löytänyt, nyt googlailin. Kertokaa, jos joku löysi halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Superpäivillä oli yllättävän hyviä tarjouksia, esim. tuo yllä mainittu 5 rasiaa broiskua kympillä.
Olen huomannut että jos K-kaupassa on hyvä palvelutiski, melkein kannattaa hoitaa muutkin ostokset siellä sitten- hintaerot muihin kauppoihin ovat niin olemattomia nykyään.K-kauppa on aivan törkeen kallis. Kyllä sen hintaeron esim lidliin huomaa ihan selvästi kassalla.
Joo toki, jos meinaa kaikki ostokset tehdä k kaupasta. Mutta ei sieltä olekaan tarkoitus kuin ostaa ne tarjoustuotteet ( jotka on paljon parempia kuin lidlissä tai s marketissa) ja normaalihintaiset tuotteet haetaan sitten muualta.
Enemmän kai merkkaa, mitä sieltä kaupasta ostaa. Meillä tavalliset viikonloppuostokset maksaa 200€, mutta nyt kun oli keittiöremonttia ja piti ostaa pelkkää einesruokaa, menikin 300€.
Kesäkuu 2022 yht. 15,57e
Knorr spaghetteria 1,44e
Vaasan kauratyynyt 6kpl 1,65e
Saarioinen salaattikastike 2,55e
Järvikylä jääsalaatti 120g 1,09e
Kotimainen sika-nautajauheliha 400g 2,25e
Suom. perhesalaattisekoitus 1,89e
Sadonkorjuukasvikset 1,85e
Meijerivoi 400g 2,85e
Syyskuu 2022 yht. 20,96e
Knorr spaghetteria -> + 0,55e
Vaasan kauratyynyt 6kpl -> + 0,74e
Saarioinen salaattikastike -> + 0,04e
Järvikylä jääsalaatti 100g -> - 20g + 0,30e
Kotimainen sika-nautajauheliha 400g -> + 1,24e
Suom. perhesalaattisekoitus -> + 0,36e
Sadonkorjuukasvikset -> + 0,74e
Meijerivoi -> + 1,40e
Tuossa on oman sinkkutalouteni "pikaisen kaupassakäynnin ostoslista, tämä lista on toistunut aika usein, joten vertaan siksi juuri näitä tuotteita. Eilen maksoin 5,37e enemmän ko. elintarvikkeista kuin kolme kuukautta sitten. Alkuvuonna meni joku 13-14e. Ei voi kilpailuttaa, kun on kylän ainut kauppa (S-market). Seuraavaksi lähin kauppa on 30km päässä ja kun bensa maksaa 2,20e/L, niin eipä kannata lähteä kauemmas..
Lidlin kevytmaitolitra maksaa jo 0.85€/l
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt puhetta kuukautisköyhyydestä typeränä. Se halvin sidepaketti on maksanut 80snt. No nyt se olikin 2e. Aika pöyristyttävä hinnan nousu. Maitoa sentään saa vieläkin alle eurolla litra.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Juuri eilen S-marketin sidepakettihyllyllä olleena tiedän, että halvin ( x-tra sidepaketti) maksaa n. 90 senttiä. Lidlistä, Tokmannilta ja tietenkin Prismasta saa sidepaketteja edelleen n. 1-1,50e hintaan. Varmaan K-kauppojen omat merkit ovat myös siinä ~1,50e paikkeilla.
Myös paikallisista halpiskaupoista (meillä mm. Hintakaari, Pick n pay, ja Säästöhalli) löytää siteitä edullisesti. Toki nämä eivät ole mitään merkkituotteita, mutta ajaa asiansa.
Ostin muuten Vuokkoset duo-paketin, 24 kpl, ja sen hinta oli 3,80 e. Ei paha.
(toki tähän tulee nyt paasaamaan megavuodoista kärsivät, että kun pitää ostaa sata kappaletta yksiin kuukautisiin ja menee rahaa, eikä halpissiteet suojaa jne ..., mutta ne ovat onneksi harvinaisia tapauksia ja monelle riittää vähempikin määrä ja merkittömät siteet kuukautisten ajaksi)
Mä oon käyttänyt n 15 v, yli 10 joka tapauksessa ikivanhoja, paksuja siteitä. Sain niitä lahjaksi, tai palkkiona, kun vein ulos iäkkään naapurin koiraa. Antoi kerran viikossa muovipussillisen irtotavaraa ja aina oli pari pakettia siteitä.
Pari v sitten vuoro muuttui runsaammaksi.
Tein kestovaippoja pyyheliinoista. Laitoin keston päälle ja paksun siten sen päälle.
Hyvin pärjäsi.
Nyt paksut siteen ovat loppuneet, elämä on ekologisempaa jatkuvasti. Näillä kestoillakin pärjää. Kaikki löytyi kaapista, tekemisen vaiva oli melkoinen. Pari iltaa siinä meni
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kurjinta on, että ne halvimmat tuotteet on nousseet eniten.
Ennen xtra spagetti 0,39 e kg. Nyt 1,29 e.
Ketsuppi ennen 0,49 e kg. Nyt 0,79 e.
Rainbow kermajuusto ennen 3,99 e. Nyt 6,49 e kg.
Flora kulta 600 g ennen 1,79 e. Nyt 550 g 3,09 e.
Vehnäjauho 2 kg ennen 0,79 e. Nyt 1,59 e.
Arkijugurtti ennen 0,99 e. Nyt 1,39 e.Kahvin hinta onneksi tasaantunut, nyt saa jo tarjouksesta melkein samaan hintaan kuin ennenkin.
No ei mun elämä näihin muutamaan euroon kaadu, mutta jos talous on jo valmiiksi tiukka, niin onhan tää hintojen nousu oikeesti paha.
Miksi se on kurjinta? Kyllä vieläkin xtra makaroni on selvästi halvempaa kuin Rummo.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat on nousseet järkyttävästi.
Aion pitää muun elintasoni samana ja ostan kaikki alelaputetut tuotteet mitä löytyy. Heitän pakkaseen ja syömiset suunnitellaan sen mukaan.
S-kauppojen klo9 jälkeen -60% on hyödyntämisen arvoinen. Olen illankukkuja niin ei haittaa lähteä ruoka-ostoksille iltamyöhään.Puuroa ja kananmunia menee paljon.
Kannattaa tarkkaan laskea, että kannattaako sitä pakastinta enää pitää päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt puhetta kuukautisköyhyydestä typeränä. Se halvin sidepaketti on maksanut 80snt. No nyt se olikin 2e. Aika pöyristyttävä hinnan nousu. Maitoa sentään saa vieläkin alle eurolla litra.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Juuri eilen S-marketin sidepakettihyllyllä olleena tiedän, että halvin ( x-tra sidepaketti) maksaa n. 90 senttiä. Lidlistä, Tokmannilta ja tietenkin Prismasta saa sidepaketteja edelleen n. 1-1,50e hintaan. Varmaan K-kauppojen omat merkit ovat myös siinä ~1,50e paikkeilla.
Myös paikallisista halpiskaupoista (meillä mm. Hintakaari, Pick n pay, ja Säästöhalli) löytää siteitä edullisesti. Toki nämä eivät ole mitään merkkituotteita, mutta ajaa asiansa.
(toki tähän tulee nyt paasaamaan megavuodoista kärsivät, että kun pitää ostaa sata kappaletta yksiin kuukautisiin ja menee rahaa, eikä halpissiteet suojaa jne ..., mutta ne ovat onneksi harvinaisia tapauksia ja monelle riittää vähempikin määrä ja merkittömät siteet kuukautisten ajaksi)
Mä oon käyttänyt n 15 v, yli 10 joka tapauksessa ikivanhoja, paksuja siteitä. Sain niitä lahjaksi, tai palkkiona, kun vein ulos iäkkään naapurin koiraa. Antoi kerran viikossa muovipussillisen irtotavaraa ja aina oli pari pakettia siteitä.
Tein kestovaippoja pyyheliinoista. Laitoin keston päälle ja paksun siten sen päälle.
Hyvin pärjäsi.Nyt paksut siteen ovat loppuneet, elämä on ekologisempaa jatkuvasti. Näillä kestoillakin pärjää. Kaikki löytyi kaapista, tekemisen vaiva oli melkoinen. Pari iltaa siinä meni
Voisitko kertoa, miten peset puhtaaksi kestositeet? Pitääkö ensin liottaa kylmässä vedessä tai etikkavedessä vai miten saadaan puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäsi.Nyt paksut siteen ovat loppuneet, elämä on ekologisempaa jatkuvasti. Näillä kestoillakin pärjää. Kaikki löytyi kaapista, tekemisen vaiva oli melkoinen. Pari iltaa siinä meni
Voisitko kertoa, miten peset puhtaaksi kestositeet? Pitääkö ensin liottaa kylmässä vedessä tai etikkavedessä vai miten saadaan puhtaaksi?
Pyykin sekaan kuuteenkymppiin vähintään.
Mun lempi suklaapatukka maksoi pari vuotta sitten 0,64 cnt. Nyt on 0,75 cnt. Kyllähän tuon vielä maksaa, mutta pelkään että kallistuu tuosta vielä roimasti lisää. Euro on se kipuraja mistä alan jo itkemään tarkoittaa menojen melkein kaksinkertaistumista sitten 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä kuukuppi. Voin suositella kaikille, on omasta mielestäni mukava ja helppokäyttöinen. Kuin kuukautisia ei olisikaan! Se roskan määrä mikä siteistä tulee on ihan järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Superpäiviltä kiivejä, niitä keltaisia mitä on ennen myyty kolmen kpl pakkauksessa. No nyt olikin enää kaksi kiiviä per pakkaus, ja toinen vielä mätä!! Nuo siis sitä ns. parempaa merkkiä, eipä ole usein tullut mätiä kiivejä vastaan heiltä aiemmin...törkeäksi on mennyt homma. Samoin päärynät ovat lojuneet kypsymässä kohta kolme päivää, raakoja ovat vieläkin.
Miksi tänne myydään suoranaista PASKAA?
Tottakai myytävät hedelmät ovat raakoja ja nopeasti mätäneviä, koska niitä on säilytetty kaupan ja kuljetusketjun toimesta viileässä tai kylmässä, joka ei sovellu kaikille hedelmille ja lopputulos on kypsymätön hedelmä, joka saattaa vielä mädäntyä raakana. Ostan nykyään vähät hedelmäni Lidlistä, jossa niitä ei ainakaan säilytetä viileissä altaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti kyllä olen pistänyt hinnannosuun merkille, mutta yksittäisistä tuotteista eniten pisti silmään astianpesukoneenpesutabletit. Ostan aina isoja paketteja. Nyt ei ollut 100kpl pakettia tarjolla yhtäkään alle 10e, valitsemani (isoin määrä) maksoi 12e. Ennen noita on tullut ostettua jonkun 7e hujakoilta.
K-ruoka sovelluksesta katsoin, että 50 kpl paketti Pirkka konetiskitabletteja maksaa 4,69 euroa pakkaus, eli 2 pakkausta olisi 100 kpl, lähtee vielä hiukan alle kympillä 100 pesutablettia. Muilla kaupoilla en vastaavia löytänyt, nyt googlailin. Kertokaa, jos joku löysi halvempia.
Xtra konetiskitabletti 60kpl prismassa 3,39€, eli 5,65cnt/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mun lempi suklaapatukka maksoi pari vuotta sitten 0,64 cnt. Nyt on 0,75 cnt. Kyllähän tuon vielä maksaa, mutta pelkään että kallistuu tuosta vielä roimasti lisää. Euro on se kipuraja mistä alan jo itkemään tarkoittaa menojen melkein kaksinkertaistumista sitten 😭
Onko tuolla suklaapatukan hinnalla niin väliä, kun harvoin ostetaan, että maksaako se 0,70€ vai 1€.
Hemma igen och det verkar som om priserna i affärerna skulle vara ungefär de samma som de var före midsommaren. Köpte 3 kassar mat, inkluderande en six pack (pint) starköl och alltsammans kostade totalt 66 €. I Finland kostade 2 (små) kassar mat utan dryck 120 €.
Kaikilla ei vaan ole Prismaa siinä kotinurkilla. Ja kaikki eivät omista autoa. Kävellen kun käyt kaupassa, niin esim. Prismareissuun saa varata kokonaisen päivän. Talvikaudella jää monesti toteuttamatta.