Onko työpaikoilla erikseen syyslomia?
Vai onko niitä vaan opettajilla? Jos jotku työssäkäyvät on syyskuusa lomalla, niin onko ne esim siirtäneet kesälomasta yhen viikon syksylle ja näin ollen on "syysloma" mut ei varsinaisesti oo oikeaa syyslomaa?
Kommentit (31)
Ei ole, mut onneks meillä on pekkaset, joista voi ottaa syysloman.
Jep jep, 30 pv on vuosilomaa, laiantait lasketaan lomapäiviksi. Jos pitää 4 viikkoa kesälomaa, jää muulle ajalle käytettäväksi 6 lomapäivää, eli 1 viikko. Jos pitää nuokin päivät osissa, yhden päivistä on oltava lauantai. Eli arkipäiviä jää käytettäväksi 5.
Jos pitää syyslomaa, ei voi pitää (täyttä) talvilomaa.
Toki joissain työpaikoissa voi vaihtaa lomarahoja vapaapäiviksi tai pitää liukumavapaita. Ja palkatonta vapaatahan vpi toki myös ottaa.
Opettajilla on 3 kk kesäloma, syysloma, joululoma ja talviloma. Että jaksavat viiden tunnin työpäivänsä.
Haloo ei ole syyslomaa. On vain kesäloma ja talviloma jos sitäkään. Talviloman voi tietenkin pitää syyslomana jos niin haluaa.
Minulla on vielä pitämättömiä sairaslomia tälle vuodelle, syyslomaviikko voisi olla yksi ajankohta ja sitten tietysti joulu-uusivuosi pari viikkoa. Näillä pääsee vuoden vaihteeseen ja taas mennään valoa kohti.
Mielestäni olisi ihan hyvä, jos syksylle olisi varattu edes kaksi palkallista vapaapäivää, joilla saisi pitkän viikonlopun. Syksy on pitkä ja raskas työntekijöille.
En lomaile ikinä. Työnnän 12h vuoroja niin paljon, että tukka lähtee. 50 vuotiaana lopetan työnteon kokonaan. m38
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä puolella ei ainakaan ole. Sulla on 5viikkoa lomaa vuodessa jotka voit pitää miten haluat. Julkisella puolella lomia on enemmän
Joillakin yksityisillä terv.huollon yrityksillä on paremmat lomaehdot.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla on 3 kk kesäloma, syysloma, joululoma ja talviloma. Että jaksavat viiden tunnin työpäivänsä.
Miten kesäloma olisi kolme kuukautta, kun koulu loppuu kesäkuun alussa ja alkaa elokuun alussa? Ne opettajat, joita minä näen joka päivä, saavat kyllä palkan viidestä oppitunnista, mutta lähtevät töistä samaan aikaan kuin minä, tai jopa pari tuntia minun jälkeeni. Itse teen 8 tunnin työpäivää ns. toimistotyöaikana.
Lomaa on n. 8 viikkoa. En ole opettaja, vaikka läheltä liippaakin.
Minulla valtion hommissa on vuosilomaa 30 arkipäivää, eli 6 täyttä viikkoa. Voin pitää sitä vuoden mittaan ihan milloin vaan ja millaisissa pätkissä vaan. Ainoana rajoitteena on se, että pitää olla joku, joka työni tekee loman aikana ja sijaisia on helpompi saada kesällä ja joulun aikaan, kun opiskelijat ovat vapaina. Yleensä pidän ns. "syysloman" ja "talviloman" ja "pääsiäisloman", mutta ei niitä nyt sentään mitenkään työnantajan toimesta määrätä, anneta tai tuolla tapaa nimetä. :)