IS: INSTAGRAM-SEURAAJIENmäärä ei ole yhdentekevä. Tulevaisuuden politiikkaa nimittäin tehdään sosiaalisessa mediassa
Tämän ajatuksen on esittänyt muun muassa Koneen Säätiön vieraileva tutkijaAiri-Alina Allaste, joka tutkii TikTokin käyttöä ja kuntavaaleja sekä Suomessa että Virossa.
Kommentit (37)
Ei vaikuta minuun. Osaan erottaa jyvät akanoista.
Riippuu siitä onko äänestäjät sitä ikäluokkaa, että ovat instanssa.
Ja kyllä olis hyvä tavata äänestäjiä ihan fyysisestikin.
TV on valttia suurimmalle osalle iäkkäämpiä.
IG.ssa pitäisi sitten olla enemmän sisältöä. Pelkkä kuvien katselu ei riitä eikä tee vaikutusta.
En seuraa IG:ssa kuin muutamaa omaa läheistä. Twitteriä luen joskus mutta asiahaun perusteella, en ketään henkilöä erityisesti.
Minulle on ihan sama, kuinka paljon ostettuja intialaisia seuraajia jollain wannabe-poliitikolla on instagram-tilillään. Omaa naamaa sinne suurin osa kuvaa kuitenkin. Ei liity politiikkaan mitenkään.
Sanna Marin kultti on taas herännyt, juttua pusketaan ulos jo samaan tahtiin kuin Kremlin trollitehtaalla.
Instagram suositteli mulle Sanna Marinia mutta en klikannut seurattavaksi :D
Vierailija kirjoitti:
IG.ssa pitäisi sitten olla enemmän sisältöä. Pelkkä kuvien katselu ei riitä eikä tee vaikutusta.
Sieltä tärähti asiantunteva mielipide ihmiseltä joka ei käytä instagramia kuin korkeintaan kaverien kuvien tykkäilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama, kuinka paljon ostettuja intialaisia seuraajia jollain wannabe-poliitikolla on instagram-tilillään. Omaa naamaa sinne suurin osa kuvaa kuitenkin. Ei liity politiikkaan mitenkään.
Miten suhtaudut siihen kun lehdessä on poliitikon haastattelu ja siihen on liitetty kyseisen poliitikon naamakuva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtaudut siihen kun lehdessä on poliitikon haastattelu ja siihen on liitetty kyseisen poliitikon naamakuva?
Aika negatiivisesti, jos kuvassa on bisseä ja joku muka cool teksti "HEI BOOM-BOOM-BOOMERI, RELAA OTA CHILLISTI!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika negatiivisesti, jos kuvassa on bisseä ja joku muka cool teksti "HEI BOOM-BOOM-BOOMERI, RELAA OTA CHILLISTI!".
Taitaisi tehdä kuitenkin sinulle hyvää jos noudattaisit kehotusta.
Ensi keväänä Eduskuntaan nousee uusi some edustajia. Tuntemattomia sinulle, mutta nuorison staroja at tik ja ig
Instagramia päivitetään ja tekstareita lähetellään
Näin meidän suomalaisten asioita hoidetaan
Tulokset on nähtävissä!
Öööö...just heräsin
Krapula on.
Ei oo vielä ehtiny uusia kuvia lataamaan.
Illalla ja uho jengi kokoontuu
Iloa ja valoa beibi!
-Sanna
Jaa. Ne ig:tä jatkuvasti selfieillä päivittävät bimbot eivät yleensä äänestä.
Kieltäydyn elämästä spedemaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ne ig:tä jatkuvasti selfieillä päivittävät bimbot eivät yleensä äänestä.
Niin kun ei ikä vielä riitä äänestämiseen xD
Seuraajien määrä toki painaa mutta tietysti mutta se sisältö mitä laittaa someen ja kuinka usein laitaa sisältöä ja sekin että mitä kaikkea porukkaa seuraajissa on...
Mutta jos on tosi paljon seuraajia somessa, niin ei ole mikään vähäpätöinen asia.
Jos haluaa olla aktiivinen esim. Instassa, niin sinnekin pitäisi useamman kerran viikossa laittaa sisältöä ja kyllä näin useat suomalaiset poliitikot jo tekevätkin. Työstähän tuokin jo käy tavallaan.
Puolueet pitävät yllä myös omia some-tilejään.
Italian feministijohtaja Melonilla enemmän seuraajia kuin Sannalla.
Näinhän se on.