Berlin Kudamm -sarja
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
August Wittgenstein on hottis. Olen iloinen, että hän oli juonikuvioissa mukana viime metreille asti.
Näyttelijä on myös toisessa Areenassa olevassa sarjassa Idän ja lännen lapset, jos kiinnostaa.
Berliinissä on tullut käytyä sen verran monta kertaa, että oli kivaa kuinka tuttu tuo tanssikoulun kohta Ku'dammia oli.
Juoni jäi kyllä vielä pahasti kesken. Olisin halunnut, että Helga löytää italiaanonsa uudelleen ja homppelit pääsevät myös onnellisesti toistensa luo.
Vierailija kirjoitti:
Oon aivan koukussa on aivan sairaan hyvä ja kertoo hyvin millainen naisen asema oli vielä 50-luvun lopulla. Tosin en tajua miksi Monika rakastui lopulta siihen Franckiin joka kuitenkin ekassa jaksossa rais kasi hänet. En tajua vieläkään mitä siinä tapahtui että he niin rakastuivat toisiinsa?
Joachim tunsi syyllisyyttä teostaan. Monica antoi hänelle mahdollisuuden ja sitten rakastui, kun huomasi miehen muuttuneen. Näin minä käsitin.
Vierailija kirjoitti:
Juoni jäi kyllä vielä pahasti kesken. Olisin halunnut, että Helga löytää italiaanonsa uudelleen ja homppelit pääsevät myös onnellisesti toistensa luo.
Toivoisin, että Helga nousisi hyvällä tavalla samanlaiseksi voimahamoksi kuin äitinsä ja ottaisi tanssikoulun hallintaansa. Pahoin pelkään, että Wolfgangilla ja Hansilla ei tule olemaan kovin kivaa Itä-Berliinissä muurin noustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aivan koukussa on aivan sairaan hyvä ja kertoo hyvin millainen naisen asema oli vielä 50-luvun lopulla. Tosin en tajua miksi Monika rakastui lopulta siihen Franckiin joka kuitenkin ekassa jaksossa rais kasi hänet. En tajua vieläkään mitä siinä tapahtui että he niin rakastuivat toisiinsa?
Joachim tunsi syyllisyyttä teostaan. Monica antoi hänelle mahdollisuuden ja sitten rakastui, kun huomasi miehen muuttuneen. Näin minä käsitin.
Mielestäni Joachimille tuli vain pakkomielle Monikasta sen puukotuksen jälkeen. Ei hän mielestäni mitään syyllisyyttä tuntenut. En tajua mikä Monican päässä lopulta naksahti, kun sitten lopulta rakastui Joachimiin, jota pelkäsi ihan hysteerisesti sen rais kauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon kattonut vasta kolme jaksoa, mutta oon viehättynyt. Hienosti tehty.
Mutta se Joachim o n kuvottava. Kuin voldemortin poika :D
Joachimin persoona on kyllä muuttunut. Aluksi oli sellainen niljakas dandy mutta kuitenkin rakastui Monikaan vaikka tämä puukotti sitä. Joachmin on kiinnostava kasvo, oikealta nimeltään Sable.... en ole koskaan kuullut sellaista nimeä ennen.
Mutta hienoja teemoja: feminismiä, rokin tuloa, saksan menneisyyttä, naisen pitää mennä naimisiin ja se on ainoa päämäärä, vain Monika pistää kampoihin. Ei ehkäisyä tunnettu koska kaikki tuleva raskaaksi. Myös miesten välinen rakkaus sivuteemana. Kyllä siinä riittä'.
Joachimia näyttelee Sabin Tambrea. Tosiaan hän näyttää ihan vampyyrilta (tai voisi olla nuori Voldemort), silmät ovat surulliset, vaikka hymyilee ja kuinka ollakaan - syntyisin Romaniasta. En ihmettele. Mutta jää kieltämättä mieleen.
"Joachimissa" vähän samaa outoa rumankomeaa karismaa kuin Benedict Cumberbatchissa.
Mun mielestä se näyttää siltä kuin nuori Ralph Fiennes ja Benedict olisi saanut lapsen. Olin just katsellut jonkun vanhan Fiennes leffan ja sitten rupesin katsomaan tätä sarjaa. Muutamissa kohtauksissa heidän sivuprofiilinsa oli kyllä niin sama että jos olisi kuvat lyötö vierekkäin niin ei olisi erottanut kuin hiustenväristä. Suoraan kameraan katsoessa näyttää enemmän Benediciltä.
Harmi että hänen roolinsa pilattiin. Oli niiin kuuma rakkaudentuskissaan rypevänä koviksena. Yhtäkkiä hänestä leivottiin joku mt-ongelmainen aviomies joka lopulta päättää päivänsä. Luulis että itse halunut poistua sarjasta? Tuskin muuten olisi kirjoitettu ulos koko sarjan karismaattisinta hahmoa.
Pari ekaa kautta oli kyllä ehdottomasti yle areenan parasta antia! En tiedä jos jatkoa tulee riittääkö mielenkiinto katsella ilman Joachimia.
Hyvä sarja, kiva katsoa vaihteeksi jotain, missä on ihan oikea viimeistelty kässäri. Stailaus ja lavaste myös aivan huippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Joachimille tuli vain pakkomielle Monikasta sen puukotuksen jälkeen. Ei hän mielestäni mitään syyllisyyttä tuntenut. En tajua mikä Monican päässä lopulta naksahti, kun sitten lopulta rakastui Joachimiin, jota pelkäsi ihan hysteerisesti sen rais kauksen jälkeen.
Minä taas ajattelin että juuri syyllisyyden takia palasi Monican luo ja pyysi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
August Wittgenstein on hottis. Olen iloinen, että hän oli juonikuvioissa mukana viime metreille asti.
Näyttelijä on myös toisessa Areenassa olevassa sarjassa Idän ja lännen lapset, jos kiinnostaa.
Tämä Idän ja lännen lapset oli aika huono. Liian saippuaooppera mainen. Jotenkin juostu kustu tehty kun vertaa Ku'dammiin. Myös Heino Ferch näyttelee molemmissa sarjoissa. Muistaakseni toi August irl on oikeasti jotain ruhtinassukua?
Katsoin pari ekaa jaksoa. En pystynyt enempää, kun ihmiset sarjassa ovat niin ilkeitä toisilleen (etenkin äiti lapsilleen) ja tapahtumat synkkiä. Yleensä tykkään historiallisista sarjoista, ja ymmärrän ettei kaikki ole aina pelkkää auringonpaistetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Idän ja lännen lapset oli aika huono. Liian saippuaooppera mainen. Jotenkin juostu kustu tehty kun vertaa Ku'dammiin. Myös Heino Ferch näyttelee molemmissa sarjoissa. Muistaakseni toi August irl on oikeasti jotain ruhtinassukua?
Joo olihan se turhan idyllinen kuvaus Itä-Berliinistä, mutta ihan harmitonta viihdettä. Berliini fanina tykkäsin katsella tuttuja paikkoja. Samaa katsoin, että tyttöjen isä oli sama näyttelijä kuin Professori Fasbender Ku'Dammissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monica oli heistä kahdesta ainoa joka osasi rakastaa. Joachim ehkä luuli jossain vaiheessa rakastavansa mutta se olikin enemmän häilyvän mielen pakkomiellettä ja omistushalua kuin aitoa välittämistä. Sitten lopulta kun sai Monican niin ei kauaa kiinostanut kun teki taas molempien elämästä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni siitä on tekeillä neloskausi.
Keneltä Monica näyttää ? Oli mielestäni todella tutun näköinen, onko vain mun omasta tuttavapiiristä vai onko joku julkimo saman näköinen ?
Ihana sarja! Ja kun aina oikopäätä lankean pahoihin poikiin, niin Joachim tottakai oli kovin karismaattinen. Harmi, että poistui sarjasta. Freddy on ihan hunsvotti, mutta tuleeko heistä Monikan kanssa pari ja kasvattavat Monikan ja Joachimin lapsen yhdessä? Vai löytyykö Monikalle vihdoinkin vähän tasapainoisempi kumppani?
Vierailija kirjoitti:
Keneltä Monica näyttää ? Oli mielestäni todella tutun näköinen, onko vain mun omasta tuttavapiiristä vai onko joku julkimo saman näköinen ?
Monikassa on jotain suomalaista kyllä. Itsekin mietin samaa. Reese Witherspoon tuli mieleen, vaikka kasvojen piirteet eivät ihan yksi yhteen olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin miksei Helgalla soineet yhtään hälytyskellot Wolfgangin suhteen ennen häitä. Kaikki oli niin mahdotonta ja vaikeaa heti vihkmisen jälkeen. Wolfgang vissiin kosi ensitreffeillä eivätkä sitten tavanneet kertaakaan ennen häitä. Evan pakkomielle professori Fasbenderiin oli myös outo. Ymmärän, että halusi naimisiin, jotta pääsisi pois kotoa, mutta olisi hänellä varmaan ollut varaa valita. Vai selittyykö tämä isäkompleksilla?
Itse tulkitsin niin, että sekä Helga että Eva olivat vain sisäistäneet äitinsä arvot niin hyvin, että näkivät pitkään miehet vain heidän asemansa, ei persoonansa kautta, kuten Monikakin jossain vaiheessa sanoo. Ja että avioero on naiselle se suurin häpeä - niinhän Helga sanoo aika aikaisessa vaiheessa, ettei tahdo olla eronnut nainen, vaan mieluummin sitten leikki pikkuvaimoa onnettomassa suhteessa. Eikä hän ehkä tyystin onneton ollutkaan, sitten kun sai lapsen täydentämään perhettä, uskoi varmaan ihan tosissaan, että asiat muuttuvat paremmiksi. Jotain lämpöä hänen ja Wolfganginkin välillä varmasti oli, vaikkei tätä tuotu kovin paljoa esiin. Wolfgang kuitenkin jossain kohtaa sanoo rakastavansa sekä Helgaa (platonisesti) että itä-saksalaista rakastettuaan.
Sarjassa kyllä kuvattiin hienosti näitä ristiriitoja. Huolimatta siitä, että feminismiin liittyvät teemat olivat selkeästi esillä, ei sarja ainakaan minusta tuntunut siltä, että pyrkisi "opettamaan" katsojaa, kuten vaikka monet Netflixin sarjat tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi en tykännyt kenestäkään roolihahmosta. Kaikissa oli jotain ärsyttävää, joka kumosi ensivaikutelmasympatiat. Sinänsä varmaan pätee myös tosielämässä. Kukapa meistä olisi täydellinen, kaikilla on jotain paskaa komerossa.
Minä taas opin lopulta tykkäämään lähes jokaisesta naishahmosta, vaikka varsinkin Helga sai repimään hiuksia päästä isolta osin sarjaa. Kuitenkin kuvasti hyvin juuri sitä, ettei täydellisiä ihmisiä ole, vaan etenkin vaikeissa tilanteissa ihmiset tekevät paljon myös todella huonoja päätöksiä. Oli myös mielenkiintoista ja varmaan ihan realististakin, ettei Monika katkaissut välejään perheeseensä senkään jälkeen, kun häneltä oltiin ryövätty oma lapsi pois - itse odotin, että hän ei olisi hyväksynyt tilannetta, vaikka toki se olisi tarkoittanut, ettei olisi voinut tavata lasta sitäkään vähää. Mutta sinänsä sekin kuvasi hyvin sitä, että perhesiteitä on kuitenkin tosi iso juttu katkaista, ja siskokset olivat kaikista ristiriidoista huolimatta toistensa tukena kun tarve vaati.
En kyllä allekirjoita toisen kommentoijan mielipidettä siitä, että kaikki hahmot olisivat olleet "mätämunia", Monika ainakin oli mielestäni helposti pidettävä henkilöhahmo ja hänen ruman ankanpoikasen kehityskaartaan oli ilo seurata. Samoin hänen tanssipartnerinsa kyllä sai sympatiani puolelleen ja heidän välisensä suhde oli mielenkiintoista seurattavaa.
Eka kausi oli hyvä, sitten huononee kausi kaudelta. Äiti on paras hahmo, ja tyylikkäin. Joachimilla on pienet silmät kuin myyrällä.