Miksi paljon kahvia juovat suuttuu, kun heille ehdottaa kahvin juonnin vähentämistä rahan säästämiseksi?
Eikö se kerro, että kahvin juonnista on tullut ongelma, jos siitä puhuminen aiheuttaa voimakkaita tunnekuohuja?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä, kun kaikki ruokaa syövät suuttuu, kun heille ehdottaa jotain muutosta ruokavaliossa tai edes kertoo omista tavoista.
Mutta joo, hyvää säästöä se on, kun kahvin juontia vähentää ( ja on muuten hyviä tarjouksia myös sattunut kohdalle, vaikka en ole innokas kaupoissa juoksija, joten niitä varmaa aika paljon nykyään on)
Jos itse keittää, eivät yhden henkilön päivän kahvit montaa kymmentä senttiä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin alkoholisti närkästyy jos ehdottaa että joisi vähän vähemmän.
Ihminen joka vertaa kahvia alkoholiin on oikeasti vajaaälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä, kun kaikki ruokaa syövät suuttuu, kun heille ehdottaa jotain muutosta ruokavaliossa tai edes kertoo omista tavoista.
Mutta joo, hyvää säästöä se on, kun kahvin juontia vähentää ( ja on muuten hyviä tarjouksia myös sattunut kohdalle, vaikka en ole innokas kaupoissa juoksija, joten niitä varmaa aika paljon nykyään on)
Onko tämä omista tavoista kertova tai muutosta ehdottava itse valmis muutoksiin. Jokainen pitää omaa tietään oikeana.
Jep, kahviin menee 5e viikossa. Rupeaa olemaan säästövinkit taas sitä luokkaa, että voihan kortsutkin pestä ja niitä voi käyttää uudestaan.
Minulla parhaillaan 13 pakettia kahvia tarjouksista. En suutu jos joku moukka kehottaa vähentämään, juon silti palon. Hyvää syksyä tev. Mummo.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kalista? Just hain K-kaupasta kaksi paketttia 2.90 senttiä /kpl. Kaiken aikaahan joku kauppa myy tarjous kahvia. Eikä mun kahvittelut muille edes kuulu.
Ei kuulu. Mutta olipa tosi halpaa kaffetta kun ei paketti maksanut edes kolmea senttiä vain 2.90 senttiä.
Juon mirlestäni paljon kahvia. Paketti kestää reilun viikon, joten päivässä 0.50 e menee kahviin. En rikastuisi, vaikka lopettaisin kahvin juonnin kokonaan.
Miksi auton ajajat suuttuu,kun heille sanoo bensan hintaan valittaessa,että ajaisivat vähemmän?
Koska raha ei toimi heille motivaattorina ja kokevat huonoksi ehdotuksen. Entä terveysasiat, et ole siitä huolissasi toisessa?
Jos juo kahvilassa kupin päivässä, se maksaa jo 90€ kuukaudessa. Mutta miksi siitä pitäisi tinkiä, jos vaihtoehtona on juoda yksin yksiössä tunkkaista suodatinkahvia?
Ihme kun kahvinjuojia ei ole toistaiseksi syytetty kolonialisteiksi ja maaorjuuttajiksi.
Yleensä jengiä vituttaa kun joku besserwisser luennoi sormi pystyssä jostain älyttömästä.
Minulla sellainen 4,5 euron pussi kestää 2-3 kuukautta. Kysy vielä kaveriltasi, mikä suututtaa.
Onko nämä kahvinjuojat valittaneet rahapulaa vai annatko säästövinkkejä ihan pyytämättä?
Saatko useinkin turpaan kun olet käynyt ehdottelemassa ihmisille ideoitasi?
Ps. en juo kahvia
1-3 kupillista päivässä on sopiva määrä. Tumma paahto on terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan se siitä että kahvinjuojilla on hallussa edes alkeellinen laskutaito. Yhdestä 500g paketista tulee 65 normikupillista kahvia joten kupillisen hinnaksi ei tule edes kymmentä senttiä.
Viittaat tällä varmaan paketin kyljessä olevaan ohjeeseen jonka mukaan kupilliseen (1.25dl) laitetaan 7.5g kahvia.
Koitapa tuota käytännössä ja sano sitten tuliko hyvä kahvi.
Juuri mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin se, että joku typerä runkkari tulee esittämään moraaliulinaansa syömisistä ja juomisista.
Vierailija kirjoitti:
1-3 kupillista päivässä on sopiva määrä. Tumma paahto on terveellisempää.
Terveys ei kiinnosta, mutta 3/5 paahto on mielestäni parhaan makuista. Se kaikista tummin kissan ruoan hajuinen ei oikein maistu.
Kyllä kahvin juonnin lopettaminen on minimaalinen säästö. Ja itse mä sen ostan, ei kuulu muille!