Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
861/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt. Se voitti joka eniten ääniä sai. Se on siis enemmistön mielestä kaunein. Minun suosikki talo ei päässyt edes kymmenen parhaan joukkoon. Se oli se Naantalin vanha talo upealla sijainnilla. Tämä voittaja ei ollut minun top vitosessa, mutta ei harmita, makuja on niin monia.

Ja eikös tämän ohjelman idea ole inspiroida ihmisiä sisustamaan ja laittamaan kotejaan, jotka tuovat asujalleen kauneutta ja iloa, jotka ovat niin henk.kohtaisia ja jokaisella meillä omansa.

Eikä tuon ohjelman poitti ole edes valita Suomen kauneita kotia, vaan paras on joka saa eniten ääniä ja se valitaan joka vuosi uudestaan.

Eli on turhaa ja ajan haaskausta väitellä, onko se kaunein vai ei.

Itse tykkään ohjelmasta ja saan uusia ideoita ja asioita voi tehdä monella tavalla. Niin kuin se makkaratehdas, josta oli tehty ihastuttava koti, vaikka julkisivu oli kaikkea muuta, kun löytyy rohkeutta.

Vierailija
862/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kajaanin talon sijainti on niin karsea että itku pääsis jos tuollasesa paikasa pitäs asua..enkä itkis ilosta vaan surusta...

No mitä ihmettä? Onneksi sun ei tarvitse siinä asua. Ihan keskustassa ja lyhyt matka ulkoilureiteille ja luontoon. Ei mitään vikaa minusta!

Sehän se ongelma tuossa onkin (minun mielestäni) että sijaitsee noin keskustassa. Ei mitään yksityisyyttä, eikä varmastikaan ole rauhallista asua noin keskustassa, missä kävely ja autotiet persiisä kii.

Se nainen sanoi jaksossa, että he remontoivat mäkkiä Oulujärven rannalta. Oulujärvelle on tuosta vähimmillään 5km matkaa. Toki iso järvi, mutta parhaimmillaan pääsee mökille ja rauhaan pyörällä. Kajaani on sitäpaitsi niin kuollut ja hiljainen kylä, että ei nuo tiet tuossa varmaan paljoa ahdista. Onpahan palvelut lähellä!

Hyvällä paikallahan se talo on, ihan keskustassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekava ja epäkäytännöllinen. Kattoparrut keskellä oleskelutilaa. Isoja, korkeita kaappeja oleskelutilassa myös. Tyyli kantaa vain ohuesti läpi koko talon. Ympäristö erikoinen. Talo on ihan kuin tiputettu jonnekin, minne se ei kuulu. Tulos kertoo enemmän siitä, ketkä aktivoituvat äänestämään tällaisissa kilpailuissa. Yllättävä tulos. Kampanjoilla saavutettu.

-Etpäs viitsinyt katsoa tarkemmin missä talo siis Kajaanin vanhin tai toiseksi vanhin talo sijaitsi ensin. Joen rannalla. Myöhemmin rakennetut rumat kerrostalot pilasivat idyllin ja niin ihana vanha talovanhus jäi rumilusten varjoon, kunnes tämä nuoripari ja heidän vanhempansa pelastivat talovanhuksen. 

Minä äänestin taloa, mutta oleskelutilassa oli eräs paha virhe. Toivottavasti sen voivat poistaa ja rakentaa oleskelutilaan kauniimman, nimenomaan kauniimman kaapiston.  Tyyliin ja väreihin sopivamman. 

Vierailija
864/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko tuomareiden pettyneet ilmeet, kun voittaja julkistettiin? Ja niin olin minäkin. Äänestin donitsia.

Vierailija
865/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kilpailun rumin - eli donitsi - ei voittanut!

Vierailija
866/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitto meni oikeaan osoitteeseen. Juuri sellainen koti mistä itse haaveilen. Vinot katot, puupalkit, hienosti vanhan ajan tunnelmaa nykyajan mukavuuksilla.

Aivan ihana.

Samaa mieltä. Siinä oli pidättäydytty hienosti roudaamasta kämppää täyteen wanhaa tavaraa ym klisheitä. Silmään ei myöskään osunut yhtään esinettä mikä olisi just nyt trendikästä. Kodikas ja samaan aikaan vähäeleinen. Keittiö erityisen onnistunut vinokattoisessa tilassa. Marokkolaisuus näkyi mm matoissa ja itse tehdyssä 'sohvassa', muttei ollenkaan lavasteenomaisesti. Ainoa ihan kamala tila oli se lapsen nurkkaus. Anteeksi, mutta ihan kuin joku Turun linnan vankikoppi.

Vierailija
867/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hinttarien talo oli aika magee.

Vierailija
868/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkitehdas oli paras <3

Vierailija
869/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias Lönnrotin kotitalo, kun hän asui Kajaanissa ollen piirilääkärinä alueella. Samaan aikaan hän kokosi Kalevalan.

Myöhemmin talossa oli mm. Kajaanin kaupungin pääkirjasto, vuoteen 1985 saakka.

Sen jälkeen Kainuun Pirtti, jossa myytiin paikallisia käsitöitä.

Alakerrassahan on ollut viime vuosina kahvila tms.

Kulttuurihistoriallisesti aivan älyttömän arvokas rakennus.

t. kirjastossa usein käynyt ja työskennellytkin

Vierailija
870/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kilpailun rumin - eli donitsi - ei voittanut!

en minäkään pitänyt siitä, mut en nyt tiedä oliko se ruminkaan. Vähän julkisen tilan oloinen monessa kohtaa ja itseä ei miellytä kulta, kristallit tai pankkikonttorin värit sisustuksessa. En tiedä oliko keittiön maalaus tarkoituksella kuin viimeinen ehtoollinen, mutta oudon goottinen tunnelma siitä jäi. Makuuhuone muistutti omaani kun olin teini-ikäinen (koruton runkopatja ja yksinäinen random taulu seinällä)

Vierailija
871/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan donitsitalon keskellä talvella lumikasa? Sinne ne kai sulaa johonkin salaojiin sitten, mutta jos sataa metreittäin lunta, on varmaan hauskan näköinen?

Vierailija
872/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun ei peräreikätalo voittanu.

Vierailija
873/893 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko tuomareiden pettyneet ilmeet, kun voittaja julkistettiin? Ja niin olin minäkin. Äänestin donitsia.

Donitsi oli enemmänkin näyttelytila kuin kaunis koti. Tuolla saisi koko ajan olla varpaisillaan että mihin saa istua ja mihin ei. Varmaan mahtavaa kun lumet sataa tuohon pyörylään ja saat uusia laseja joka talven jälkeen.

Vierailija
874/893 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donitsi oli enemmänkin näyttelytila kuin kaunis koti. Tuolla saisi koko ajan olla varpaisillaan että mihin saa istua ja mihin ei. Varmaan mahtavaa kun lumet sataa tuohon pyörylään ja saat uusia laseja joka talven jälkeen.

Mitä pa*kaa. 😄 Miksi ne lumet rikkoisi talvella nuo lasit? Meneekö sulla joka talvi ikkunat rikki? Mietin nyt mikä määrä on varsinkin nykytaloissa koko seinän kokoisia ikkunoita ja lasitettuja terasseja! On jopa lasikattoja ja kattoikkunoita. Multa ainakin on sellainen uutisointi mennyt ohi, että nämä järjestään joka talvi poksahtelee rikki. 😄

Vierailija
875/893 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pa*kaa. 😄 Miksi ne lumet rikkoisi talvella nuo lasit? Meneekö sulla joka talvi ikkunat rikki? Mietin nyt mikä määrä on varsinkin nykytaloissa koko seinän kokoisia ikkunoita ja lasitettuja terasseja! On jopa lasikattoja ja kattoikkunoita. Multa ainakin on sellainen uutisointi mennyt ohi, että nämä järjestään joka talvi poksahtelee rikki. 😄

Itse asiassa tuo talo on ihan ison järven rannassa ja takuulla tuulee välillä kovaa (mökkeilemme saman järven rannalla), joten olen aivan varma, että heillä on vahvat lasit ikkunoissa.

Vierailija
876/893 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tuo talo on ihan ison järven rannassa ja takuulla tuulee välillä kovaa (mökkeilemme saman järven rannalla), joten olen aivan varma, että heillä on vahvat lasit ikkunoissa.

No eiköhän kaikissa uusissa taloissa ole vahvat lasit ikkunoissa.

Vierailija
877/893 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän kaikissa uusissa taloissa ole vahvat lasit ikkunoissa.

Tarkoitin että jos on epätavallista muotoa tms ja talo sijaitsee ehkä normaalia vaativammassa paikassa, asia on aivan varmasti otettu huomioon. Varsinkin tämä pariskunta on huolehtinut. Pedantteja ja fiksuja tyyppejä ovat.

Vierailija
878/893 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että vanhoja kulttuurihistoriallisesti arvokkaita taloja vaalitaan.

Vierailija
879/893 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi fillerijakso. Ite jätän katsomatta. Siinä on tuo leimattu virolainen jonka pärstä on jatkuvasti iltapäivälehdissä kommentoimassa koska hän on jollain meriiteillä "asiantuntija". Nyt sitten telsuun ja seuraavaksi oma sijoitusohjelma?

Teemu Muurimäen koti oli ihana ja Teemu on todella miellyttävä ihminen.

Tuli luettua Muurimäestä vähän enemmänkin, ja uskomaton juttu: hän on 48-vuotias! Näyttää korkeintaan kolmevitoselta. Kai se on niin että kun ihminen on noin ystävällinen ja sovinnollinen luonteeltaan niin se näkyy ulkonäössäkin.

Vierailija
880/893 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä hienoja nuo isot talot stadissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän