Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon yhtenäisyyttä myös sähkönsäästö"taistelussa" meiltä kaikilta

Vierailija
03.09.2022 |

Meillä on ollut koronavuodet ja nyt tuo sota ja pitää säästää rahaa. On ollut hienoa miten suuri enemmistö (äänekkäistä ääripäistä huolimatta) on vetänyt yhtä köyttä ja saanut paljon hyvää aikaan. Ihan varmasti meillä mm. korona olisi ollut pahempi jos ei oltaisi joukolla pesty käsiä ja vältelty köhimisiä ym.

Toivon, että ei mennä vastakkainasetteluun ja tappelemiseen nyt kun pitää säästää sähköä. Tiedättekö, tyyliin "eläkeläiset voi eliminoida kun x vuotta tulee täyteen" ja "tuokin raha kuuluisi ryhmälle x" jne. Me voidaan taistella nämä säästötalkootkin yhdessä niin että jokainen tekee parhaansa. Ei se paljon taloja lämmitä jos me haukutaan toisiamme. Ihan niistä kaikista köyhimmistä ja sairaista yritetään kuitenkin pitää huoli, joohan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nämä mäntit alkavat kadehtia kodittomia, joilla ei ole huolta sähkölaskuista.

Vierailija
2/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta nämä mäntit alkavat kadehtia kodittomia, joilla ei ole huolta sähkölaskuista.

Nyt ei kyllä kenenkään tarttisi kadehtia muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se teollisuus ja varakkaat ole kuitenkin tässä se suurin tekijä.

Vierailija
4/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikkien on osallistuttava

Vierailija
5/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekijä? Eivät varakkaammat automaattisesti muita riistä. Minun rahat on minun rahat, ja sinun rahat on myös minun rahat-ajattelu tulee muualta, ei näistä piireistä. Toki joitakin mustia lampaita osuu porukkaan kuin porukkaan, mutta huom, ei kaikki ole sellaisia. Tietysti kaikki eivät mielellään elätä elämäntapasiipeilijöitä, varsinkin kun sen omasta selkänahastaan joutuu repimään. Eiköhän ole ihan ymmärrettävää.

Vierailija
6/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon uusia innovaatioita sähkön hankintaan, enkä säästöjä. Sijoittakaa lainarahat ennemmin siihen.

Vierailija
7/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon uusia innovaatioita sähkön hankintaan, enkä säästöjä. Sijoittakaa lainarahat ennemmin siihen.

Sillon ku menee huonosti, pitää panostaa, ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Vierailija
8/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan jokaiselle 1200kwh sähköä per vuosi. Ne jotka menevät yli vähentävät käyttöään. Näin saamme yhdessä kaikille tasapuolisen sähkönjakelun

Vierailija
9/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekijä? Eivät varakkaammat automaattisesti muita riistä. Minun rahat on minun rahat, ja sinun rahat on myös minun rahat-ajattelu tulee muualta, ei näistä piireistä. Toki joitakin mustia lampaita osuu porukkaan kuin porukkaan, mutta huom, ei kaikki ole sellaisia. Tietysti kaikki eivät mielellään elätä elämäntapasiipeilijöitä, varsinkin kun sen omasta selkänahastaan joutuu repimään. Eiköhän ole ihan ymmärrettävää.

Vanguard ja Blackrock.

Vierailija
10/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanguard ja Blackrock.

Vuoteen 2027 tulevat omistamaan lähes kaiken planeetalla. Lähde: Bloomberg

Vierailija
11/11 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sijoitusrahastoissa Euroopan laajuisesti lainaa vihreille innovaatioille pienellä korolla antavaa rahastoa. Yleensä ihminen löytää Yhdysvalloissa sen oman juttunsa kolmen konkaan jälkeen. Nyt sodan vuoksi rahastoon ei tunnu vain löytyvän niitä, kenelle voisi lainata rahaa hanketta tai innovaatiota varten. Eilen salkku oli suunnilleen -16%. On liukunut sinne sodan myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi