Voinkohan saada liitolta rahaa opiskeluajan harjoitteluihin?
Olen siis lähihoitaja, työkokemusta noin 5 vuotta kaikkiaan takana. Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi. Edessä on harjoitteluja, mistä en saa palkkaa. En ymmärrä millä elätän itseni harkkakuukausina.
(Hain opiskelemaan vielä ollessani naimisissa ja luulin miehen auttavan rahallisesti, mutta hän lähtikin toisen matkaan.)
Onko teillä kokemusta, voiko esimerkiksi liitolta saada jotain avustusta vai mitä ihmettä keksin?
Lähihoitajana työskentelen tällä hetkellä 80% sopimuksella. Lainaa olen nostanut, mutta sekin pakko laittaa ainakin osittain säästöön, että selviän tulevaisuudessa vielä pidemmistä harkkaputkista, milloin en pysty tekemään töitä ollenkaan...
Kommentit (4)
En ole kuullut että ammattiliitoilla olisi tuollaisia tukia olemassa.
Mikset saa palkkaa työstäsi? Neuvottele sellainen sopimus että saat. Hoitajista on pulaa, eikös se niin ollut?
Noi palkattomat harjoittelut on pakollisia, naurettavaa silmäänsä että opiskelusta rankaistaan. Kannattaa sieltä omasta liitosta kysyä onko heillä niihin mitään koulutustukea tarjolla tai sitten suoraan kelasta selvittää mihin tukiin on oikeutettu...
Ammstyiöiitoills ei ole avustuksia tuollaiseen. Opintolainalla ja -rahalla sekä asumistuella muutkin itsensä elättää.
Heitä työkeikkaa. Itse tein ne harjoittelut opintotuella kolmen lapsen äitinä. Lainalla ostettiin lapsille ruokaa ja vaatetta.
Monet unohtaa tuon, että suuri osa opiskelee ihan vain opintotuella.