Onpa euriborkorko noussut huimasti viimeiset pari kk!
Kommentit (8)
Elokuun alussa oli vielä prosentin pinnassa, eli viimeisen kuukauden aikana on pompsahtanut kunnolla.
Kateeksi käy pari vuotta sitten korkosuojauksen ottaneita.
Vierailija kirjoitti:
Elokuun alussa oli vielä prosentin pinnassa, eli viimeisen kuukauden aikana on pompsahtanut kunnolla.
Minulle sanottiin pankisa, että minulla on se paras korko, johon maailmantilanne ei vaikuta. Nyt kumminkin on tuplakorko. Siksi olen maksellut tähän asti kalliimpaa korkoa (eli ei ollut nollakorkoa), että nyt ei olisi samaa nousua kuin muilla. Näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin pankisa, että minulla on se paras korko, johon maailmantilanne ei vaikuta. Nyt kumminkin on tuplakorko. Siksi olen maksellut tähän asti kalliimpaa korkoa (eli ei ollut nollakorkoa), että nyt ei olisi samaa nousua kuin muilla. Näkyy olevan.
Onko sinulla korkoputki? Silloin ei lainasi korko nouse tietyn tason yli, vaikka tapahtuisi mitä. Kun lainojen korot huitelevat kolmessa-neljässä, maksat vain korkoputkesi kattoa.
Uskon, että hyvän valinnan olet tehnyt.
Joko joku pankki myöntää 6 kk:n lainoja?
Meillä 3 kk euribor. Oli miinuksella vuositolkulla ja kyn marginaali 0,4 niin ilmaista lainaa. Nyt korko 0,7. Ennusteen mukaan 3 kk eurobor vasta 2024 ois 1,8. Mutta talletuskorokokin jo 1,1. Tervettä nostaa. Miinuskorot ei ole. Inflaatio laukkaa.
Jatkuu kauan