Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa olkaa kiltit... Miten tuon vauvan saa hiljaiseksi...

Vierailija
27.10.2006 |

Vauva on vasta viikon vanha. Se ei nuku yhtään, huutaa vaan eikä mikään auta.

Ja mä olen ihan epätoivoinen. Itkettää vaan. Ajatuksetkin on ihan sekaisin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on pari lasta, jotka eivät alusta asti nukkuneet juuri lainkaan. Syykin sitten selvisi; voimakkaat allergiat lähes kaikille ruoka-aineille - myös äidinmaidon kautta.

Tämä on siis vain yksi mahdollisuus, mutta kannattaa pitää mielessä, jos tilanne ei helpotu parin kuukauden aikana. Allergia-asioissa kannattaa mennä suoraan lastenallergioiden asiantuntijoille, koska kaikilla yleislääkäreillä ei valitettavasti ole aiheesta tarpeeksi tietoa.

Vierailija
22/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko auttaa? Meillä esikoinen kanssa itki ja kovasti.

T: pirkanmaalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet teille mukavan kolon sänkyyn ja otat vauvan iholle ihan rinnalle kiinni. Iho kosketus saattaa rauhoittaa ja maidon haju. Anna vauvan maata rinnallasi. Saattaa hyvinkin nukahtaa siihen. Todennäköisesti nukahdat itsekin, os olet todella väsynyt. Varmista siis, ettei vauva voi pudota, jäädä alle, tai upota peittoihin/ tyynyihin. Mutta ihokosketus on avain sana, auttaa maitoakin nousemaan.

Vierailija
24/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin mieleen aika oman lapsen kanssa, yksin myöskin.

Kukaan ei tullut auttamaan, vauva huusi yöt ja päivät (lähinnä yöt kuitenkin...).

Itkin ja itkin, koitin rauhottua ja itkin. Väsymys oli aivan kamala... Ja alun epätoivo ja suru lapsen itkua kohtaan muuttu vaan ärsytykseks...

En osaa neuvoa antaa, mutta se helpottaa ajan kanssa. Onneksi... Koita jaksaa, laita vaikka musiikkia, vauva kenties rauhoittuu siitäkin (meillä jostain syystä Green Dayn Wake me up when September ends sai vauvan aina hiljentymään...).

Vierailija
25/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihokontaktia minäkin suosittelisin. itse kyljelleen, vauva vaippasillaan viereen siten että masut on vastakkain ja rinta suuhun (noin pienellä vauvalla käynnistyy hamuilu tästä). läheisyys on noin pienelle elintärkeää.

ja hei! jos synnytyksestä on kulunut viikko, on ajatukset ja fiilikset TAATUSTI sekaisin! itsekin tuossa vaiheessa itkin monta kertaa päivässä mitä ihmeellisimpiä asioita ja olin ihan sekaisin. se kestää sen pari viikkoa synnytyksestä ja rauhoittuu sitten. hyvä että siskosi on tulossa! käykää kävelylenkeillä, ja NUKU. lypsä pulloon maitoa yösyöttöjä varten, laita sisko syöttämään ja NUKU. sulla on nyt voimaa vaativa aika edessä, erityisesti kun miehesi ei olekaan suunnittelemallasi tavalla mukana. älä jää yksin, pidä siitä huoli! vaikka tuntuu ettei jaksaisi seuraa, niin hanki sitä. hommaa ystäviäsi tai perheenjäseniäsi pakottamaan sinut ja vauva joka päivä kävelylenkille. puhu ja lenkkeile, puhu ja lenkkeile. itke kun itkettää. soita synnytyssairaalaan ja kysy neuvoa. kanna pientä kantoliinassa. jos asut pääkaupunki seudulla, minäkin voin auttaa, oma vauvani on jo 5kk ja usko minua kun sanon, että alku oli sekavaa! rakkauden herääminen vauvaa kohtaankin kesti hyvinkin viikkoja, mutta nyt olen pienen pöksyläiseni kanssa erottamaton. ilmoita jos haluat apua, tulen mielelläni auttamaan ihan haluamallasi tavalla!

Vierailija
26/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa on annettu (ruokaa pitää antaa 2 - 4 tunnin välein) niin itse sain ensimmäisen lapseni nukkumaan lastenlauluja hyräilemällä (lapsi oli sylissäni), vaimo oli katkera kun itse oli yrittänyt 4 tuntia saada nukkumaan yöllä ja minulta se onnistui 10 minuutissa... Ja on muuten jatkossakin ollut ihan hyvä keino. Muita lainatakseni, lapsi aistii myös sinun olotilasi. Olemalla itse rauhallinen vaikka lapsi parkuisi kuinka edistät lapsen rauhoittumista. TSEMPPIÄ!

Vierailija
27/27 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasinkin jo tuossa aika alussa, että pyydä apua ja onneksi saat siskosi sinne.