Söitkö lapsena kaurahiutaleita sokerilla/ kaakaojauholla + maidolla?
Minä söin välillä välipalaksi koulun jälkeen.
Meillä ei ollut koskaan muroja, jugurttia vaaleaa leipää tms.
Ruisleipää oli tarjolla.
Kommentit (34)
Jätkän velliä. Hiutakeet sokeria päälle ha maitoa reunaan
Vierailija kirjoitti:
En, mutta kaakaopalloja söin: kaakaojauhetta, voita, sokeria ja kaurahiutaleita mössöpalloiksi, sitten kieritys raesokerissa ja nassua kohten. Oli hyvää. En tiedä oisko enää.
Sojerin tilalla pitää olla tomusokeria.
En syönyt. En olisi saanut syötyä.
Meillä keitettiin kyllä ihan aamu- ja iltapuurot mutta välipalana syötiin joskus kaurahiutaleita maidon kaa ja kaurahiutaleita jugurtilla
En ikinä, ei olisi tullut mieleenkään. Mutta kaakaojauhetta laitettiin kyllä murojen ja maidon sekaan.
Söin lapsena kun tulin koulusta ja olin yksin kotona! Kaurahiutaleita, maitoa ja siirappia.
Minä söin penkkivelliä 50-luvulla. Muistan vieläkin, kun äiti sanoi, että se on penkkivelliä siksi, kun sen voi tehdä vaikka penkillä, ei tarvitse keitellä.
Nyt tämän luettuani alkoi kyllä tehdä sitä mieli. Pitääpä käydä keittiön kaapilla.
Kyllä syötiin ja hoikkana kasvettiin.
Meillä syötiin kaurahiutaleita sokerilla ja maidolla. Eikä mitenkään salaa, äitikin sitä joskus tarjosi välipalaksi.
Eräs sukulaismies syö tuota samaa tänä päivänä.
Pitihän sitä nyt syödä, viime kerrasta oli varmaan 40 vuotta. Oi miten Hyvää! Miksi tuo olikin unohtunut.
En, laitoin aina jugurtin sekaan kaurahiutaleita.
Meillä ei taas ollu koskaan likein kaakaota, tai sitä ei juotu kuin tosi poikkeuksellisesti jos juotiin.
Mehujakaan ei jääkaapista löytynyt, appelsiinimehua oli välullä samusin puristettuna oikeista appelsiineista.
Kaapissaoli vuosia vanha pieni purkki ehkä van houten kaakaota välillä, ja äiti teki selkasia palleroita, siitä, voita kaakaoo ja kaurahiutaleita, se nyt muistui mieleen.
Hitto ihan kuin lukihäiriöinen käsipuoli ois kirjottanut ton minun kommentin, anteeksi.. 😂
Viestin 33 kirjottaja
Pelkästään kaurahiutaleita ja maitoa, kerran päivässä, ei siihen muuta tarvita. Ei helppouden takia vaan koska hyväksi havaittu. Nykyään korvaan maidon kauramaidolla. Veriarvoni ovat priimaa - kaikki arvot.