Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen linkous ja hiljaisuus

Vierailija
01.09.2022 |

Elikkä talossa on hiljaisuus 22-07. Onko ongelmaa, jos minulla pesuohjelma linkoaa 22 jälkeen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä pesukone sulla on. Jos on kunnon painava kone joka ei liiku lingotessaan vaan linkoaa hiljaa,  niin sit tuskin on ongelmaa.

Vierailija
2/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma. Sellaista hiljaisuutta ei voi olla, mikä kieltää normaalit elämisen äänet. Pesukoneen linkouksen ääni on normaali elämisen ääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on ongelma. Pesukoneen linkous tai kuivurin hurina kuuluvat helposti naapuriin joko runkoääninä tai muutenkin. Nuo työt ehtii kyllä tehdä muulloinkin kuin hiljaisuuden aikana, jos ei juuri tänään, niin jonain muuna päivänä.

Vierailija
4/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kerran, josko semmoiset kumitassut vaimentaisivat pyykkikoneen linkousääniä lattiaa vasten. Ei ollut hyvä idea, kone keikkui lingotessa kun ne muutaman millin paksuiset tassut antoivat periksi, rasittaa rummun laakerointia älyttömästi semmoinen. Jo ensi kerran jälkeen otin pois ne. Koneen on oltava tukevasti kovalla alustalla vatupassilla suoraan säädettynä.

Vierailija
5/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ongelma kuten muutkin melua aiheuttavat äänet klo 22 jälkeen. 8tse haluan nukkua, aamulla herätys klo 6 ja töihin pitää jaksaa. Naapuri tekee joskus puutöitä klo 22 aikaan ja saa mun hermot riekaleiksi kun hiomakone laulaa. Pari kertaa jo huomautettu, alkaa vihdoinkin tajuamaan(ulkkari).

Vierailija
6/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut niuhot valittaa kaikesta. Itselläni ei haittaisi. En ole koskaan kuunnellut naapureiden ääniä tai ei ne ainakaan ole haitanneet. Osaan sulkea äänet pois ajatuksista. Kerrostaloja asuja olen ollut vuosikymmeniä.

Vierailija
7/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaise pesukone ennen kuin se linkoaa. Laita sisään juomapullo, jossa sinulla on smoothie ainekset. Kansi kiinni ja linkoamaan. Näin saat samalla smoothien tai pirtelön vaivattomasti.

Vierailija
8/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se ei olisikaan sääntöjen vastaista, niin olisin kohtelias enkä tahallani laittaisi konetta pyörimään hiljaisuuden jälkeen. Satunnaisesti se on ihan ok. Joku meidän naapuri pyörittää konetta säännöllisesti puolenyön jälkeen, ei tunnu kivalta kun se matala linkousääni resonoi meidän makkarissa. En nyt siitä ala valittamaan, mutta olisi kiva jos pesisi pyykkinsä aiemmin.

Vierailija
9/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi äänien kantautuvuus on todella talokohtaista, ja sitten lisäksi joitain ei häiritse mitkään äänet lainkaan ja toisilla häiriintyy unet jos kuuluu vähänkin mölyä, puhetta tai satunnaisia kolinoita. Koska ei koskaan voi olla varma, miten saman talon ihmiset voivat tai jaksavat elämässä, yritän itse levittää positiivisia aaltoja ja hyvää karmaa ajattelemalla juuri niin kuin yksi aiempi kommentoija: ellei ole pakko niin kunnioitan talon hiljaisuusaikaa, ja jopa aloitan hiljaisemman elon jo klo 20.00 kun tiedän että naapurihuoneiston muksu käy yöunille.

Paha maailma tarvitsee lisää hyviä tekoja.

Vierailija
10/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi äänien kantautuvuus on todella talokohtaista, ja sitten lisäksi joitain ei häiritse mitkään äänet lainkaan ja toisilla häiriintyy unet jos kuuluu vähänkin mölyä, puhetta tai satunnaisia kolinoita. Koska ei koskaan voi olla varma, miten saman talon ihmiset voivat tai jaksavat elämässä, yritän itse levittää positiivisia aaltoja ja hyvää karmaa ajattelemalla juuri niin kuin yksi aiempi kommentoija: ellei ole pakko niin kunnioitan talon hiljaisuusaikaa, ja jopa aloitan hiljaisemman elon jo klo 20.00 kun tiedän että naapurihuoneiston muksu käy yöunille.

Paha maailma tarvitsee lisää hyviä tekoja.

Ihana kommentti. Kunpa kaltaisiasi olisi enemmän. 💚

Vierailija
11/11 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut niuhot valittaa kaikesta. Itselläni ei haittaisi. En ole koskaan kuunnellut naapureiden ääniä tai ei ne ainakaan ole haitanneet. Osaan sulkea äänet pois ajatuksista. Kerrostaloja asuja olen ollut vuosikymmeniä.

Siinä vaiheessa kun itsellä on pää tyynyssä ja ympärillä vallitsee hiljaisuus, kuuluu takuulla kolistelut ja vasaroinnit ym. vaikkei yrittäisi kuunnella yhtään mitään. En käsitä tämän kaltaisia kommentteja. "Kun minulle ei ole tapahtunut, niin ei muillekaan" tai "kun minua ei häiritse, niin ei pitäisi häiritä muitakaan", "kun minun taloyhtiöni on hiljainen, niin on oltava muillakin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi