Ozempic loppu apteekeissa
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako läskit käyttää muuten tuota loppuelämänsä? Siis jos toi jätetään kesken, niin ne pudotetut kilothan tulee takasin asap?
Lääke itsekurittomuuteen, sääliksi käy. :D
No mutta jos lääke tuo avun, niin sehän todistaa että kysymys ei ole itsekurista. Täysin terveillä lääke ei varmaan vaikuta mitään.
Oletko kuinka tyhmä ? Itsekurista se laihtuminen on kiinni, mutta vaikka tuo lääke jonkun verran tehoaa niin itsekuri tehoaisi myös, mutta kun se puuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako läskit käyttää muuten tuota loppuelämänsä? Siis jos toi jätetään kesken, niin ne pudotetut kilothan tulee takasin asap?
Lääke itsekurittomuuteen, sääliksi käy. :D
No mutta jos lääke tuo avun, niin sehän todistaa että kysymys ei ole itsekurista. Täysin terveillä lääke ei varmaan vaikuta mitään.
Oletko kuinka tyhmä ? Itsekurista se laihtuminen on kiinni, mutta vaikka tuo lääke jonkun verran tehoaa niin itsekuri tehoaisi myös, mutta kun se puuttuu
Yksikään oikeasti lihavuuteen perehtynyt ihminen, tutkija, vähän fiksumpi ammattilainen tai vähän normaalia älykkäämpi tavis ei enää jaksa suustaan päästää tuollaista moneen kertaan hutuksi todettua sontaa, mutta sinä se vaan jaksat
No sinustahan se ainoastaan kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkettä tulee viikolla 42.
Ei vaan viikolla 19
Saatavuusongelmat jatkuvat ainakin vuoden 2023 loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun en käytä sitä laihdutukseen vaan diabetekseen. Pitänyt verensokerin hyvin aisoissa niin ei ole tarvinnut paljon muuta lääkitystä. Ei tuota saisi myydä laihdutukseen jos ei sitten riitä diabeetikoille.
Aika harvalla ilman konkreettisia sairauksia on halua maksaa 180€/kk Ozempicista. Muitakin lääkkeitä on ollut samoin tukusta lopussa ja lopulta niitä tulee.
Ensi vuonna tulee laihduttajille yli 2:n Ozempic eli se tulee tasaamaan tilannetta diabeetikoiden ja laihduttajien välillä.
Kelakorvauksen kanssa on halvempi. Minulla on yksi kynä jäljellä ja olen apteekissa jonossa ja toivottavasti saavat jostain lääkettä. On auttanut tosi hyvin verensokeriin, on mulla toinenkin lääke mutta se ei yksin riitä. Lisäksi paino on tippunut muutamia kiloja, vielä pitäisi laihtua n 7kg niin olen normipainossa.
Paino lähtee nousemaan heti kun lopetat ozempicin käyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota lääkettä ole ollut markkinoilla kuin pari vuotta, miten kaikki diabeetikot aikaisemmin pysyivät edes hengissä?
Sepä se. Olisikin mielenkiintoista kuulla jonkun diabeetikon vastaus tähän. Minä muuten sain tänään Ozempicia, mutta toiselle puolelle kaupunkia piti mennä.
2tyypin diabeetikko pysyy kunnossa sopivalla ravinnolla.
Ei pysy, jos on kyse sukurasitteesta eikä siitä, että olisi ylipainoa.
Etkö tiedä että mikään sairaus ei voi olla sukurasite vaan ainoastaan itsekurin puutteesta johtuva
Eivät ole yhtä tehokkaita. Näin sanoi diabetekseen erikoistunut lääkärini.