Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jokin sairaus, jonka takia ihminen helposti säpsähtää?

Vierailija
01.09.2022 |

Meillä on töissä eräs työkaveri, joka koko ajan monta kertaa päivässä säpsähtää, niin että vartalo aina hytkähtää. Käytännössä joka ainoa kerta kun hänelle menee vaikkapa puhumaan, niin hänen ensimmäinen reaktionsa on säpsähtäminen, vaikket edes tulisi mistään selän takaa. Sitten hän saattaa säpsähtää esim tietokoneen ruutua katsoessa kun joku ikkuna siihen aukeaa.
Onko tuo yliherkkä säpsähtäminen joku sairaus?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säpsähtelen melko herkästi, en tosin monta kertaa päivässä. Jos olen syventynyt ajatuksiini tai siihen mitä olen tekemässä, ja joku lähestyy huomaamatta ja kajauttaa jotain korvan juuressa, niin säikähtäähän sitä.

On mulla varmaan myös posttraumaattinen stressihäiriö mutta tämä ei johdu siitä vaan kyvystäni sulkea muu maailma ulkopuolelle kun keskityn. Koputa säpsähtelijän ovelle tai yskähdä vähän havahduttaaksesi hänet ennen kuin menet kailottamaan asiaasi.

Vierailija
22/23 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ptsd ja säpsähtelen erittäin helposti jopa tuttujen ihmisten seurassa. Ei ole kivaa, mutta se on reaktio. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös säpsähtelijä. En ole traumatisoitunut, ahdistunut tai muutenkaan hermostunut. Refleksini vaan ovat herkät. Ei myöskään liity ajatuksissaan oloon, koska säpsähdän, vaikka tiedän esim äänen tulevan. Eli vaikka itse poksauttaisin ilmapallon, niin säpsähdän ääntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän