Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluan pihaan huussin. Vaatiiko jotain perustuksia?

Vierailija
01.09.2022 |

Eli meillä tulee vesi kämppään sähköpumpulla kaivosta, joten jos sähköt menee niin mun mielenrauhaa parantaisi vanha kunnon huussi.

Se vaan tarttee varmaan jonkun ammattilaisen että sen saa pystyyn?

Onko jotain ämpäri+istuin systeemiä, siihen mun rahat ja taidot varmaan riittää 🤣

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om man inte kan bygga ett skithus själv, är det bäst att glömma hela idén.

Vierailija
2/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pykäät jonkinlaisen vajan, sinne voi aivan hyvin ostaa ison ämpärin huussiksi. Mutta minne sen sitten tyhjennät? Sitä säädellään. Muistaakseni huussituotokset pitää kompostoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huussituotokset saa polttaa isossa tynnyrissä, niin ne rauhanturvaajatkin tekevät. Sinne vaan metallitynnyriin ja risua mukaan ja polttoon!

Vierailija
4/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kysyisin vauvapalstalta neuvoa, jos aikoisin paskahuussin rakentaa!

Vierailija
5/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaalla kympillä myydään isokokoista ämpäriä, jossa on istuin ja kansi. Hanki sähkökatkon varalle sellainen. Voit säilyttää kellarissa tms, mulla on ihan kerrostalossa vesikatkojen varalta. Täällä kaupungissakin joskus talvella putket pamahtavat ja tulee yllättäviä vesikatkoja.

Sopii varasysteemiksi hyvi. Jos haluat hifistellä, voit säilyttää ulkona ja laittaa vaikka kariketta sisälle, mutta tietty pitää varoa, ettei tule rottia tms. Sen sijaan ihan muovipussikin käy.

Vierailija
6/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tartte mitään perustuksia ja niitä on varmasti sellaisia valmiitakin mökkejä sitä varten. Meillä on kompostoiva huussi, joten sen tyhjennys ei ole mitenkään vastenmielistä, sillä tyhjennettäessä on jo aika hyvin hajonnut. Toki laitan ne vielä kompostoitumaan omaan kompostiin.

Vierailija
7/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua vanhaa kunnon huussia, vaan nykyaikaisen erottelevan ja kompostoivan vessan.

Katso rautakaupan sivuilta. Siellä on ihan valmiita istuimia ja koppeja.

Vierailija
8/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue perustuslakia. Siellä neuvotaan näitä perustusasioita, varmaan myös huussin perustukset löytyy.

Vierailija
9/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompostin, johon sen tyhjentää, pitää olla pohjasta umpinainen.

Sinällään joku kannellinen, yläosasta hallitusti ilmastoitu säiliö käy, kun heittää paljon kariketta sinne. Mutta kuka haluaa katsella sellaista pihalla pari vuotta, mikä kompostoituminen voi kestää.

Jos tulee parin tunnin kiertävä sähkökatko, niin tavallinen potta voisi olla paras.

Vierailija
11/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa se rakennuslupa ettei tule luvatonta paskahuussia.

Vierailija
12/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellainen 40 litran muovisaavi, johon laitat ison jätesäkin. Hajuton huussi tarvitsee kuiviketta, kaupastakin saa, mutta voit myös haravoida metsässtä tai pihalta lehtiä ja havunneulasia ja kariketta. Myös turve on hyvä lisä huussipurussa, kuivattaa jätteen. Tietysi pissillä voisi ainakin miesväki käydä metsässä, niin harvemmin tarvitsee huussia tyhjentää.

Tuolla systeemillä tyhjentäminen on vaivatonta. sidota vain jätesäkin narulla kiinni ja viet talven tai parin ajaksi kompostoitumaan säkissään.

Sitten vain uusi pussi  saaviin ja kuiviketta vähän pohjalle aluksi.

Itse huussin rakennuskin on aika yksinkertainen asia, siihen löytyy varmaan piirustuksia netistä.

Vierailija
13/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltta ja tämä, ellei kuistille halua.

https://pikkuvihrea.fi/tuote/pikkuvihrea-pikkula/

Vierailija
14/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komposikäymälän saa varmaan tehdä mihin vaan ja siitä ei tarvi kellekään puhua mitään.

Tuskin mitään paskahuussipartioita kulkee pihoja tsekkaamassa.

Vierailija
15/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pykäät jonkinlaisen vajan, sinne voi aivan hyvin ostaa ison ämpärin huussiksi. Mutta minne sen sitten tyhjennät? Sitä säädellään. Muistaakseni huussituotokset pitää kompostoida.

Mä oon sen verran nirso etten koko juttua haluaisi tyhjentää, niin oon miettinyt sellasta (kylläkin kallista) huussia mikä on samalla komposti ja siitä tulee multaa. Se voisi olla siedettävä ja samalla ympäristöystävällinen vaihtoehto

Ap

Vierailija
16/16 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua vanhaa kunnon huussia, vaan nykyaikaisen erottelevan ja kompostoivan vessan.

Katso rautakaupan sivuilta. Siellä on ihan valmiita istuimia ja koppeja.

Näitä olen katsonut, mutta jos mä esim tilaan sellaisen netistä, niin mä tartten varmaan sellaiselle jonkun asentajan? Et tuskin näin hentoja naisihmisenä sitä yksin saan kasaan?

Pääsen ehkä helpommalla jos hankin vaan varoiksi ämpärisysteemi "vessan".

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi