Pitäisikö vähentää sähkön kulutusta?
Huoneessa ei tarvitse olla 25 astetta lämpöä. Saniteettitilojen lattialämmityksen ei tarvitse olla tulikuuma. Suihkussa ei tarvitse asua puolta tuntia. Saunaa ei tarvitse lämmittää monta kertaa viikossa. Valojen ei tarvitse palaa huoneessa jossa ei ole ketään. Tietokoneen ei tarvitse olla päällä 247.
Siinä vähän vinkkejä talven varalle. Ottakaa onkeen ja säästäkää pitkä penni!
Kommentit (8)
Kukaan ei säästä erona aiempaan noilla konsteilla senttiäkään. Paljastit vain itse juuri täydellisen taloudellisen elämäntavan osaamattomuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Mut..mut...mutku mulla on oikeus huudattaa saunaa 24/7, minun sauna!
Mut...mut..mutku mulla on oikeus huudattaa sähkölämmitteistä allasta pihalla 24/7!
Mut...mut...mutku mulla on oikeus pitää 600 watin tekoaurinkoja jokaisessa huoneessa 24/7!
Wääääh, miksi hallitus ei tee mitään auttaakseen minua?!?!
Totta kai voi, jos haluaa maksaa 200€/kk enemmän elämisestään talvella. Tuella sähkölaskuun ei ole mitään tekemistä tuhlauksen kanssa. Sinäkin osoitit täydellisen matemaattisen älyn puutteesi omalla kommentillasi. Jos sähkön hinta noisee 3-kertaiseksi, aika harva voi vähentää kulutuksena kolmanneksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut...mut..mutku mulla on oikeus huudattaa sähkölämmitteistä allasta pihalla 24/7!
Mut...mut...mutku mulla on oikeus pitää 600 watin tekoaurinkoja jokaisessa huoneessa 24/7!
Totta kai voi, jos haluaa maksaa 200€/kk enemmän elämisestään talvella. Tuella sähkölaskuun ei ole mitään tekemistä tuhlauksen kanssa. Sinäkin osoitit täydellisen matemaattisen älyn puutteesi omalla kommentillasi. Jos sähkön hinta noisee 3-kertaiseksi, aika harva voi vähentää kulutuksena kolmanneksella.
Koko viesti oli tarkoitettu v*ttuiluksi palstan wt-porukan poraamista kohtaan. Mutta kyllähän sen jo tiesin valmiiksi, että tällä palstalla älykkyys ei riitä tunnistamaan sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko viesti oli tarkoitettu v*ttuiluksi palstan wt-porukan poraamista kohtaan. Mutta kyllähän sen jo tiesin valmiiksi, että tällä palstalla älykkyys ei riitä tunnistamaan sarkasmia.
Onko täällä kukaan muka tuollaista puhunut? Enpä kyllä usko. Minusta tuntuu siltä, että pistit kommentin ihan omien kuvitelmiesi ja ennakkoluulojesi mukaan. Et myöskään tunnu tunnistavan tunnetta, joka tulee, kun aiempi 5snt:n sähkön kilowattituntihinta muuttuu 33 sentiksi?
Jos joku silloin vielä määkyy, että haluaa tuhlata sähköä, niin tuskinpa tämä samaihminen kirjoittaa, miten tulevan talven sähkölaskusta selviäminen ahdistaa ja vaatii valtiota puuttumaan peliin!sä vain vaikutat kuvittelevan näin.
Minusta sinakin valtion tulisi estää sähkön hinnannousu, 10 snt on sopiva maksimi sähkön hinnalle, korotussiis max 30-50% vuodessa on hyväksyttävää, ei 300-500%.
Miten vuokratalossa jossa keskuslämmitys tulee voimalaitokselta lämmityksessä säästät? Nousee vaan vuokra oli paterit nollilla tai ei!Kerroppa se.Kaikki ei asu omistus asunnot.Omakotitalo tai rivitalot tai luhti talot.Tuskinpa sinäkään aloiteen tekijä? Luulisi jos asuisit olisi syys hommat pihan ja ei aikaa tällä kirjotella.
Vierailija kirjoitti:
Miten vuokratalossa jossa keskuslämmitys tulee voimalaitokselta lämmityksessä säästät? Nousee vaan vuokra oli paterit nollilla tai ei!Kerroppa se.Kaikki ei asu omistus asunnot.Omakotitalo tai rivitalot tai luhti talot.Tuskinpa sinäkään aloiteen tekijä? Luulisi jos asuisit olisi syys hommat pihan ja ei aikaa tällä kirjotella.
Siis lämmitys on ainoa joka siellä vie sähköä? No, sitten ei ole mitään tehtävissä. Harmi.
Mutta meillä muilla joilla töllö, tietsikka, sauna, uuni, lattialämmitys, valot ulkona ja sisällä on päällä 247 on varaa säästää aika mukavasti.
Jos alamme säästää , niin kohta hinta nousee, kun on niin vähäistä kulutus😨