Siis täh?
Onko alkoholi " sallittua" imetysaikana? Kaveri juo kerran viikossa sikspäkin ja imettää! Siis ei tietenkään vauvan hereillä ollessa juo mutta kun on saanut vaavin unille niin lauantaisin ottaa.
Kommentit (8)
Itse kyllä annan korviketta jos juon enemmän kuin pullollisen.
jos pystyy lapsesta huolehtimaan=ei ole perseet olalla, on ok! Vauva ei tule siitä känniin! Itsekin otan joskus muutaman
Vierailija:
ei näitä jaksaisi. Mutta kyllä. Se on sallittua. Äidinmaidossa on alkoholia yhtä monta promillea kuin äidin veressä eli tuon sixpackin jälkeen äiti tuskin on missään megakännissä, ja vaikka olisi promillen humalassa, niin häviävän pieni on alkoholin määrä äidinmaidossa (ja jotta ei tule väärinkäsityksiä promille=tuhannesosa). Kännäämistä ei suositella, koska humalainen äiti ei pysty käsittelemään lasta.
en tiedä itsekään, vaikka tiedän että voisi imettää. JOtenkin vaan silloin tuntuu turvallisemmalta antaa korviketta.
olen kohtalaisen isokokoinen ja aika tottunut juomaan. Pullollisen viiniä voin juoda, ilman että kuvaisin oloani räkäkänniksi. En juo koskaan olutta, joten vaikea verrata. Ehkä meillä vanhemmilla ihmisillä alkoholi vaikuttaa eri lailla, epäilen nimittäin että olen aika paljon sinua ja kavereitasi vanhempi, peräti jo 40-vuotias.
tunnen monta naista jotka pystyvät sen verran juomaan ja olemaan vain pikku hiprakassa
ei näitä jaksaisi. Mutta kyllä. Se on sallittua. Äidinmaidossa on alkoholia yhtä monta promillea kuin äidin veressä eli tuon sixpackin jälkeen äiti tuskin on missään megakännissä, ja vaikka olisi promillen humalassa, niin häviävän pieni on alkoholin määrä äidinmaidossa (ja jotta ei tule väärinkäsityksiä promille=tuhannesosa). Kännäämistä ei suositella, koska humalainen äiti ei pysty käsittelemään lasta.