Loukkaannunko turhaan?
Kommentit (10)
Tarkennatko ap nyt sen verran, että sanooko puolisosi sinua äiskäksi, kun olette kahdestaan tai vain aikuisessa seurassa, vai silloin, kun lapsenne on/ovat paikalla. Ensimmäisessä tapauksessa pitäisin outona, toisessa en. Jos teillä ei ole lapsia ollenkaan, pitäisin erittäin omituisena ja enemmän kuin vähän häiritsevänä.
Olen aina ihmettelyt tätä tapaan. Jotkut miehet kutsuvat vaimoa äiti tai äiskä ja nainen miestään isä tai iäskä.
Mieheni sanoo satunnaisesti sanalla mamma, vaikkei meillä lapsia olekaan. Kissa oli, ja siitä se sanonta alkoikin, kun olin niin huolehtivainen ja äidillinen sille kissalle :D Tuota sanaa hän käyttää tilanteissa, joissa olen äidillinen ja toisaalta myös näin: "pääsiskö mamman tissien väliin". Ja tuo nimittely ei aiheuta oikeastaan mitään tunteita, antaa sanoa vaan.
Exä kutsui minua äitikäksi vuosia. Tyyliin "älä nyt äitikkä" puhuinpa vaikka miten tärkeästä asiasta tahansa. Lapset meillä jo aikuisia. Kaikkeen olin äitikkä (vaan) Syystä siis ex!
Moni mies sanoo ,kun siinä on lapsia. Jos teillä ei lapsia? Ottaisin jalat aleni samassa asemassa olevana.