Uusperhekuviot
Laittaako miehen ex kapuloita rattaisiin? Lapset ovat jo isoja teinejä mutta heidän asioistaan ollaan jatkuvasti yhteydessä. Eikö hän osaa ratkaista mitään yksin lasten äitinä? Edes niitä yksinkertaisia asioita? Ollaan yhteydessä jopa siitä jos TEINI on myöhässä 30 min kotiintuloajasta. Miksi ihmeessä? Pointtina siis se, että tottakai saa olla yhteydessä jos teini vaikka useamman tunnin myöhässä, mutta 30 min!
Miten tuollainen teini voi koskaan muuttaa omilleen jos äiti vahtii haukkana?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi ex yhteydessä sinuun lastensa asioissa?
Ei ole.
Mitä koko juttu sitten edes sinua haittaa? Vanhemmat vastaavat lapsen asioista kuten kuuluukin.
Häiritseehän se, kun puhelin piippaa joka ainoa päivä mooooonta kertaa ja miehen ex odottaa avautumisiinsa vastauksia.
ap
No jos hän nimenomaan haluaa tukea? Jos on hankala vaihe teinin kanssa ja haluaa purkaa sitä lapsen toiselle vanhemmalle ja samalla tiedottaa niistä hankaluuksista? Ja haluaa peiliä johon peilata omia tuntemuksia, jakaa sitä vanhemmuutta? Meillä oli kanssa bonuslapsen kanssa keväällä todella hankala jakso molempien luona ja vanhemmat vaihtoivat viestejä ja tietoja keskenään siitä, millaisia konflikteja oli milloinkin ollut. Lasten äiti oli tosi väsynyt, hän vastasi omasta viikostaan yksin kun taas miehellä oli minä apuna ja tukena. Ymmärsin täysin, että äiti halusi edes jollekin purkaa tuntojaan ja väsymystään ja kenelle hän olisi niitä purkanut, ellei lasten isälle?
On kaikkien kannalta mielestäni parempi, että vanhemmat voivat tukea toinen toisiaan, vetää yhtä köyttä ja olla riidattomasti yhteydessä. Mieti omaa reaktiotasi tarkemmin, oletko mustasukkainen? Mistä? Puuttuuko sinun ja kumppanisi suhteesta jotain mikä purkautuu sitten tässä asiassa? Kaipaatko läheisyyttä ja huomiota enemmän? Sillä joku sinua kaihertaa suhteessasi kumppaniin, ei siihen eksään. Eksä on vain väylä purkaa niitä alitajuisia harmituksia.
Mulla on myös omat lapset, jotka pienempiä kuin miehen. Me ei asuta vielä yhdessä (ollaan muuttamassa kyllä). Olen totaaliyh, joten just mulla ei ole tässä tilanteessa mitään tukea muualta kuin mun mies. Heidän lapsillaan on molemmat vanhemmat ja lapset ovat isoja, toinen jo aikuinen.
ap
Eli olet kateellinen miehesi exälle, kun tämän lapsella on isä, joka jopa on kiinnostunut lapsensa asioista.
Tee palvelus miehelle(si) ja jätä hänet.
Mä saatan laittaa exälle jotain ihan yleistäkin tai joskus jonkun pöljän vitsin netistä, hän myös minulle. Meidän erosta on jo 4v ja ollaan hyvissä väleissä ja myös hänen uuden naisystävän kanssa. Exän nuoruudenliitosta on yksi lapsi ja hän on mulle kuin oma. Myös hänen äitinsä kanssa olen käynyt kahvilla ja on käyty pojan koulun juhlia katsomassa yhdessä. Ei mulla ole mitään valittamista, hyvin toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Mitä koko juttu sitten edes sinua haittaa? Vanhemmat vastaavat lapsen asioista kuten kuuluukin.
Häiritseehän se, kun puhelin piippaa joka ainoa päivä mooooonta kertaa ja miehen ex odottaa avautumisiinsa vastauksia.
ap
No jos hän nimenomaan haluaa tukea? Jos on hankala vaihe teinin kanssa ja haluaa purkaa sitä lapsen toiselle vanhemmalle ja samalla tiedottaa niistä hankaluuksista? Ja haluaa peiliä johon peilata omia tuntemuksia, jakaa sitä vanhemmuutta? Meillä oli kanssa bonuslapsen kanssa keväällä todella hankala jakso molempien luona ja vanhemmat vaihtoivat viestejä ja tietoja keskenään siitä, millaisia konflikteja oli milloinkin ollut. Lasten äiti oli tosi väsynyt, hän vastasi omasta viikostaan yksin kun taas miehellä oli minä apuna ja tukena. Ymmärsin täysin, että äiti halusi edes jollekin purkaa tuntojaan ja väsymystään ja kenelle hän olisi niitä purkanut, ellei lasten isälle?
On kaikkien kannalta mielestäni parempi, että vanhemmat voivat tukea toinen toisiaan, vetää yhtä köyttä ja olla riidattomasti yhteydessä. Mieti omaa reaktiotasi tarkemmin, oletko mustasukkainen? Mistä? Puuttuuko sinun ja kumppanisi suhteesta jotain mikä purkautuu sitten tässä asiassa? Kaipaatko läheisyyttä ja huomiota enemmän? Sillä joku sinua kaihertaa suhteessasi kumppaniin, ei siihen eksään. Eksä on vain väylä purkaa niitä alitajuisia harmituksia.
Mulla on myös omat lapset, jotka pienempiä kuin miehen. Me ei asuta vielä yhdessä (ollaan muuttamassa kyllä). Olen totaaliyh, joten just mulla ei ole tässä tilanteessa mitään tukea muualta kuin mun mies. Heidän lapsillaan on molemmat vanhemmat ja lapset ovat isoja, toinen jo aikuinen.
ap
Mutta et sä ihan oikeasti voi vaatia, että mies olisi isä sinun lapsillesi ja tavallaan hylkäisi omansa, vaikka he ovatkin isompia ja sinä olet yh. Et voi omia miestä sillä tavalla ja viedä isyyttä, sinun lapsesi eivät ole miehen biologisia lapsia eivätkä koskaan tule olemaan. Mies on vastuussa omista lapsistaan, sinä vastuussa omista. Ymmärrän että se herättää varmasti katkeruutta, että olet yh eikä lastesi isästä ole sinulle ja lapsillesi samanlaista tukea, mutta et voi vaatia miestä itsellesi ja omien lastesi isäksi, koska sitä hän ei ole.
En vaadi eikä ole lasten isä. Tiedän sen. Tarkoitan tuota, että kyllä exänkin pitää vähän koittaa ymmärtää mun tilannetta. 30 min myöhästyminen ja joka asiasta tuen hakeminen ei ehkä nyt ole mikään pakkotilanne? Hän roikkuu lapsissaan tosi pahasti kiinni eikä anna isoille lapsilleen yhtään siimaa. Omani ovat pienempiä ja en minäkään heitä haukkana vahdi. Isää heillä ei ole. Miehestäni on lasten kanssa apua mulle. Henkistäkin tukea ja tottakai on isä omille lapsilleen myös, mutta toivoisin ettei ex pommita isojen lasten joka asialla häntä/meitä meidän yhteisellä ajalla. Miestäkin tämä ärsyttää. Jos tämä jatkuu, sanoo varmasti vielä suoremmin hänelle kuin nyt on sanonut. Itse olen ollut toistaiseksi tästä hiljaa.
ap
Olet säälittävä.
Asiat joiden vuoksi on syytä pitää yhteyttä: terveys-, koulu- ja matkustusasioista päättäminen. Asumisasiat myös. Ei pienet diipadaapa-jutut.
Vierailija kirjoitti:
Asiat joiden vuoksi on syytä pitää yhteyttä: terveys-, koulu- ja matkustusasioista päättäminen. Asumisasiat myös. Ei pienet diipadaapa-jutut.
TÄMÄ! Terveisin ap. Ja mitä mies on mieltä.. niin juurihan mä kerroin, miestäkin ärsyttää ettei toinen päätä omalla vuorollaan asioista yksin. Ei joka ikiseen asiaan tarvita miehen mielipidettä/tukea. Kun tosiaan kyseessä on ISO TEINI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
ap
ap
Eli olet kateellinen miehesi exälle, kun tämän lapsella on isä, joka jopa on kiinnostunut lapsensa asioista.
Tee palvelus miehelle(si) ja jätä hänet.
Lapsen asioista voi olla kiinnostunut viettämällä aikaa lapsen kanssa, lukemalla wilmaa ja katsomalla vaikka kanta-tiedot. Ei sitä exää tarvitse spämmätä millään arkipäiväisellä pikkuasialla.
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Terveisin ap. Ja mitä mies on mieltä.. niin juurihan mä kerroin, miestäkin ärsyttää ettei toinen päätä omalla vuorollaan asioista yksin. Ei joka ikiseen asiaan tarvita miehen mielipidettä/tukea. Kun tosiaan kyseessä on ISO TEINI.
Ei ole syytä vastailla näihin viesteihin.
En osaa vastata. Noi asiat pitää puhua asian omaisten kanssa kasvotusten.Eikä nimetömänä tällä haukkua tai ihmetellä. Mitä hyödyt? Tilanne ei muutu ellette nosta Kissa pöydälle asian omaisten kanssa!
Kuulostaa takertuneelta (mieheen ja lapsiin) exältä joka ihan millä tahansa verukkeella haluaa olla yhteydessä mieheesi, eli omaan exäänsä, ja tuntee todennäköisesti myös vahingoniloa ja mielihyvää siitä että tietää näin käyttäytymällä ärsyttävänsä sinua ja hankaloittavan teidän omaa elämää.
Nimittäin kokemusta on vastaavasta eikä tuo loppunut ennenkuin sille sanottiin että nyt on hyvä sää lopettaa.
Nykyään puhuuvat puhelimessa ehkä kerran yhdessä tai kahdessa kuussa pidempään, käyvät läpi lastensa asioita. Viestittelevät vain harvoin. Mies itse on lapsiin yhteydessä päivittäin ja sopiivat keskenään tapaamiset.
Tsemppiä sulle! Puhu asiasta miehesi kanssa niin saatte asialle pisteen
Miksi ei saisi olla yhteydessä? Kyllähän miehesikin varmasti viestittelee exälleen (tuskin se ex mitään monologia sille miehelle tykittää). Ehkä molemmat haluavat olla lasten elämässä mukana silloinkin, kun lapset ovat toisella vanhemmalla, ja jos heillä on hyvät välit, niin miksipä ei. Mukavahan se on, että on kaksi vanhempaa, ketkä tietää joka päivä, miten lapsilla menee.
Taidat olla vain mustasukkainen ja kateellinen.
Kyllä se vaan niin on, että kun on lapsia niin silloin yleensä ollaan myös yhteyksissä. Sinä et ole oikea ihminen tekemään rajanvetoja asiaan. Jos miestäsi asia harmittaa niin se on hänen homma sopia exänsä kanssa kuinka asioita hoidetaan. Jos ei tähän kykene niin on munaton mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies aikuisena ihmisenä osaa itse sopia exän kanssa yhteydenpidon tiheydestä. Jos sitä on liikaa, mikä estää ukkoa avaamasta suutaan ja ilmoittamasta? Hän voi sopia, että vain sähköpostilla viestitellään ja kerran viikossa tms. ellei lapsi ole tyyliin joutunut sairaalaan.
Ero tulee siksi, että pari ei halua olla yhdessä. Ei todellakaan ole syytä päivittäin viestitellä. Kerran viikkoon riittää ja jos on hätä.
Mitä ap:n mies on mieltä? Vastaako joka viestiin.