Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuki sähkölaskun maksuun!

Vierailija
30.08.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12600668

"Sähkön hinnannoususta kärsiville kotitalouksille on tulossa Kelan kautta haettava erillinen harkinnanvarainen tuki. Tuen määrä sekä se, kuka sitä voisi saada, on vielä auki."

Ketkä tätä tulee saamaan 🤔 ois kyl jees, eikös mammat?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämänhän saa tietysti tukien varassa elävät. Töissäkäyville tai pienyrittäjille, itse kotinsa sähkölaskun maksavat eivät saa mitään. Harkinnanvarainen, eli Kelan eläteille.

Vierailija
2/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep lisää tukia, toivottavasti nostetaan vähän veroja kaupan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit yllättäen puskee persaukisille lisää rahaa, mutta veroja ei vahingossakaan lasketa :D

Vierailija
4/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämänhän saa tietysti tukien varassa elävät. Töissäkäyville tai pienyrittäjille, itse kotinsa sähkölaskun maksavat eivät saa mitään. Harkinnanvarainen, eli Kelan eläteille.

Ei? Tämä, kuten moni muukin kelan tuki lasketaan sun tuloista ja kohtuullisista menoista ja sen mukaan päätetään tarttetko lisärahaa vai etkö. Jos oot pienituloinen duunari, niin sulla voi olla oikeus kelan tukiin. 

Vierailija
5/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvät ja pienyrittäjät joutuvat omien kohonneiden sähkölaskujensa lisäksi maksamaan kelan elättien kohonneet sähkölaskut.

Vierailija
6/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tuollainen suoraan sähköyhtiölle maksettava tuki, niin ainakin kohdentuu oikein. Mulla ei ole valitettavasti pienintäkään luottoa siihen, että harkinnanvaraista tukea sähkölaskuunsa saisivat kaikki, jotka siihen olisivat oikeutettuja. Mulla on niin karvaita kokemuksia koko harkinnanvaraisesta, että melko skeptinen olen sen suhteen. Muistan vieläkin, miten usean pienen lapsen opiskelevana yh:na menin itku kurkussa pyytämään sossusta apua kesäkuun vuokran maksuun kun opintotukea ei sille kuulle saanut ja ensimmäinen palkka tuli vasta heinäkuun puolessa välissä. Sain niin törkeää kohtelua silloiselta virkailijalta, että toista kertaa en ole mennyt siitä lafkasta apua hakemaan vaikka mikä olisi ollut. 

Vierailija
7/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit yllättäen puskee persaukisille lisää rahaa, mutta veroja ei vahingossakaan lasketa :D

No kenelle sitä tukirahaa pitäis antaa jos ei köyhille? Mihin rikkaat sitä tarttee? Toiset tarttee sitä pysyäkseen hengissä ja te vissiin tarttisitte että pääsisitte parempaan hotelliin laskettelureissulla.

Vierailija
8/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa mainittuun: Voisin maksaa sata euroa ylimääräistä veroa siitä että tuota ylimääräistä lapsilisää EI maksettaisi.

Vaalit tulossa ja kepulaiset yrittävät kalastella ääniä niiltä jotka eivät muutenkaan saisi äänestää mitään muuta.

Vierailija
9/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tätä tukea työtön joka ei saa toimeentulotukea?

Vierailija
10/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tuollainen suoraan sähköyhtiölle maksettava tuki, niin ainakin kohdentuu oikein. Mulla ei ole valitettavasti pienintäkään luottoa siihen, että harkinnanvaraista tukea sähkölaskuunsa saisivat kaikki, jotka siihen olisivat oikeutettuja. Mulla on niin karvaita kokemuksia koko harkinnanvaraisesta, että melko skeptinen olen sen suhteen. Muistan vieläkin, miten usean pienen lapsen opiskelevana yh:na menin itku kurkussa pyytämään sossusta apua kesäkuun vuokran maksuun kun opintotukea ei sille kuulle saanut ja ensimmäinen palkka tuli vasta heinäkuun puolessa välissä. Sain niin törkeää kohtelua silloiselta virkailijalta, että toista kertaa en ole mennyt siitä lafkasta apua hakemaan vaikka mikä olisi ollut. 

No sehän onkin tarkoituksella ihmisten kyykyttämistä ja lannistamista. Nykyään tehty vielä vaikeemmaks, kun on hajautettu kahteen laitokseen, ettei ne virkailijat itsekään tiedä miten ja mistä jotain kuuluis hakea ja rahaa säästyy kun ihmisiltä jää tuet saamatta. Samaan aikaan oikeisto ulvoo miten helposti sitä rahaa saa ihan vaan makaamalla. 

Vierailija
11/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että tammikuun ja helmikuun sähkölasku tulee olemaan yhteensä n. 1200€ (okt 120m2). Pystyn sen kyllä maksamaan mutta eikö tässä pitänyt tukea niitä keneen tämän sähkön hinnan nousu iskee koviten?

Vierailija
12/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, en oo katsonut miten laskevat. 

Vierailija
13/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin

Vierailija
14/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotaanko sitten ollenkaan kuinka sitä sähköä on käytetty?

Vierailija
15/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa mainittuun: Voisin maksaa sata euroa ylimääräistä veroa siitä että tuota ylimääräistä lapsilisää EI maksettaisi.

Vaalit tulossa ja kepulaiset yrittävät kalastella ääniä niiltä jotka eivät muutenkaan saisi äänestää mitään muuta.

Mielelläni kyllä otan ylimääräisen lapsilisän, mutta ääneni menee kyllä ihan toisaalle.

Vierailija
16/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä se ylimääräinen lapsilisä on menossa läpi. Ihan jees, mutta entäs köyhät lapsettomat? Kyllä heilläkin on ruoan ja muun hinnat nousseet. Pyhällä hengelläkö pitäisi elää?

Vierailija
17/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sairaseläkeläisenä joka ei saa asumis- tai toimeentulotukea tuskin olen tohon oikeutettu. Varmaan tarkoitettu 100% varattomille ulosoton asiakkaille

Vierailija
18/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näemmä se ylimääräinen lapsilisä on menossa läpi. Ihan jees, mutta entäs köyhät lapsettomat? Kyllä heilläkin on ruoan ja muun hinnat nousseet. Pyhällä hengelläkö pitäisi elää?

Lapsilisän ostovoima on 1990-luvun alun tasolla. Siihen nähden muut etuudet ovat nousseet reippaasti.

Vierailija
19/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvotaanko sitten ollenkaan kuinka sitä sähköä on käytetty?

Eiköhän ne halua sulta laskut ja tulotiedot kuten muissakin harkinnanvaraisissa tuissa. Siitä vaan lähettelemään tiedot joka tilistä aina veikkauksen pelitiliä myöten ja kaikki laskut selvityksineen myös.

Vierailija
20/50 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monen kannabiskasvattamon sähkölaskun maksaa sossu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi