Mikä on ihaninta syksyssä?
Kynttilät, villasukat ja torkkupeitto. Toivottavasti tulee pian pakkasta, niin saa maata sohvalla peiton alla. Ihanan tunnelmallista!
T. Persunainen
Kommentit (40)
Rakastan kaupungin valoja pimenevässä illassa!
Syksy - Kun sirkus saapuu Helsinkiin ,mutta minä katselen vain sen telttoja ja kuuntelen musiikkia!
Vierailija kirjoitti:
Ruska aurinkoisina päivinä. Pimeät, lämpimät ja tuulettomat illat, kun kivitalot ja asfaltti hohkavat vielä kesän lämpöä. Eli harvoin on mitään kivaa syksyssä!
Näin on. Olisikin jo kevät - linnut laulaa, ensimmäiset krookukset kukkii, luonto herää.
Kesä on tietysti parasta aikaa, ulkonakin tarkenee päivin öin ja kesän mittaan tulee liikuttua todella paljon luonnossa.
Ruska, pimenevät illat eli ns. siniset hetket, tähtitaivas ja revontulet.
Ei ole enää ruohon leikkuuta, eikä vielä pitkään aikaan lumitöitä.
Se että voi mennä paksun peiton alle nukkumaan ilman hikoamista 😍
Lämpimät päivät ja auringonpaiste. Tyyni sää. Pilvetön taivas.
En pidä syksystä. Tulee pimeää, märkää ja tylsiä pihahommia mitä on pakko tehdä siellä pimeässä ja märässä. Vuorotyöläisenä lähdet töihin yön säkkipimeään. Jos jotain hyvää on pakko keksiä niin tumma tähtitaivas.
Vierailija kirjoitti:
Sateen ropina on ihanan rauhoittavaa.
Keväisin sataa enemmän kuin syksyisin.
Luonnossa liikkuminen. Ei enää tukahdu helteeseen.
Tähtien bongaaminen kirkkaina öinä
Intiimihetket puolison kanssa pihasaunan ulkopenkillä.
Ööh no en oikein keksi mitään hyvää. Inhoon pimeyttä, sadetta, pitkäkoipi hämähäkkejä... Mun kesän parveke elämä on ohi, pyöräilyt ohi, ei tuolla pimeässä uskalla työvuoron jälkeen. Picnikit rannalla ohi.
Kynttilää olen ruokapöydällä polttanut muutenkin, äitienpäivä, juhannus, pojan synttärit yms. Inhoon kun pitää pukeutua kunnolla...mä jään miettimään sitä hyvää asiaa syksyssä....
Kylmä ja kostea ilma sekä kuiva asfaltti.
Metsässä liikkuminen. Ennen vanhaan marjastettiin enemmän, voisin ehkä lähteä pitkästä aikaa puolukkaan. Varrellinen poimuri oltava, kyykkiä en viitsi. Selfiekeppi myös mukaan 🤗
Tulin ulkoa ja on kyllä ihana tuntea pitkästä aikaa kylmä 5
Syksyllä on ihanaa vaihtaa oveen iso syksyinen kranssi, etuterassille laitan koristekurpitsat ja ostan oransseja ulkokrysanteemeja. Lyhdyssä voi jo polttaa kynttilää viikonloppuisin tai jos vieraita on tulossa.
Sisällä laitan kauniit maanläheiset ja syksyiset asetelmat olohuoneen pöydälle ja takan päälle. Ruudullinen, paksu huopa sohvalle ja kynttilät palamaan. Syksyinen kimppu maljakkoon. Omenapiirakka uuniin ja pumpkin spice -makusiirappia kahvin joukkoon.
Hallmark Channellilta katson kaikki Fall in Love -syysleffat. Tai Youtubesta, jos Freedomea ei olisi.
Saatanpa keittää kattilassa potpourrin appelsiiniviipaleista ja kanelitangoistakin jo.
Oranssia vaahteranlehtiaikaa koristeluissa kestää minulla syys- ja lokakuu. Marraskuussa vaihdan kanervat ja havut piharuukkuihin ja lyhtyihin öljykynttilät.
Vietän aika amerikkalaista syksyä näköjään. Mutta minä tykkään ja perhe tykkää.
Saa pukeutua! Oikeasti tällä viikolla käytän housuja ekaa kertaa koko kesänä, kun oli niin kuuma että aina piti olla mekossa/hameessa.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Raikas ilma ja parempi hengittää. Ja voi yöt nukkua paremmin.