Miten on mahdollista, että Maija Vilkkumaan lasku synnytyksestä oli 26 e?
Muistan itse maksaneeni paljon enemmän. Ainakin 200e
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/031ee4db-d6b1-4bc6-8c47-0527e0…
Kommentit (14)
Olisiko synnyttänyt polikliinisesti, eli osastopäiviä ei tullut...?
Oma pihi äitini odotteli yli puolen yön ennen kuin meni synnyttämään, koska säästi täten yhden päivämaksun.
Käynti kestänyt alle 24 h, suoraan synnytysosastolta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Oma pihi äitini odotteli yli puolen yön ennen kuin meni synnyttämään, koska säästi täten yhden päivämaksun.
Luin myös tämän vinkin aikoinaan tältä palstalta. :D Synnytys käynnistyi illalla, mutta sinnittelin kotona ja menin vähän puolenyön jälkeen. Lapsi syntyi neljän aikoihin aamuyöstä.
Mulla on kahdesta ollut lasku useamman 100e. Olisiko ensimmäisestä ollut 450 ja toisesta n. 200e. Keskimmäinen oli halvin, mutta maksoi sekin 90e. Ja keskimmäisen kanssa lähdin kotiin suoraan salista.
Synnyttäminen on halpaa, osastolle jääminen maksaa sitten vähän enemmän. Mutta halpaahan sekin silti on moneen muuhun maahan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin myös tämän vinkin aikoinaan tältä palstalta. :D Synnytys käynnistyi illalla, mutta sinnittelin kotona ja menin vähän puolenyön jälkeen. Lapsi syntyi neljän aikoihin aamuyöstä.
Jaa. Mun lapsi olisi tuolla meiningillä kuollut, kun lähdin käyriltä suoraan sektioon.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttäminen on halpaa, osastolle jääminen maksaa sitten vähän enemmän. Mutta halpaahan sekin silti on moneen muuhun maahan verrattuna.
Tanskassa se on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahdesta ollut lasku useamman 100e. Olisiko ensimmäisestä ollut 450 ja toisesta n. 200e. Keskimmäinen oli halvin, mutta maksoi sekin 90e. Ja keskimmäisen kanssa lähdin kotiin suoraan salista.
Nämä maksut vaihtelevat aika paljon sairaanhoitopiireittäin. Itse muistan omista synnytyksistäni vuosikymmenen takaa, että päivämaksu osastolla oli vähemmän kuin Sokos-hotellissa.
Ja siinä tosiaan olisi ollut tarvittaessa tehohoito, leikkaussali ja kaikkien erikoislääkäreiden palvelut mukana, vaikken tarvinnutkaan muita kuin kätilöä ja lähtötarkastuksessa lastenlääkäriä. Melko halpaa minusta.
Päiväsairaala on päälle 50e. On puolittanut laskun siittäjän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni esikoisen teho-osastoajasta tuli oma laskunsa, muutama sata euroa. Se vasta kallista olisikin ollut esim. amerikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun lapsi olisi tuolla meiningillä kuollut, kun lähdin käyriltä suoraan sektioon.
No onneksi kaikille ei aivan niin ikävästi käy.
T. Se, jonka äiti odotti yli puolenyön.
Pääsi samana päivänä kotiin.