Ilmianna 100% etätyötä salliva työnantajasi
Työnhaku edessä. Te, jotka teette täyttä etätyötä, tai max 1 lähipäivä viikossa, missä olette töissä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän melkein kaikissa suurissa yrityksissä ole nykyään ainakin osittainen etätyö. Siis niillä, joilla on ns. toimistotyö. On tiimien oma asia päättää, miten monta kertaa viikossa/kuukaudessa pitää olla toimistolla. Itselläni 100% etätyö (käyn omasta halustani toimistolla n. kerran kuussa), mutta meillä on osastoja, jotka ovat päättäneet, että toimistolla pitää olla 2 päivää viikossa. Oma esimieheni sanoi jo haastattelussa, että tässä työssä on ihan sama missä ja koska työnsä tekee, kunhan hoitaa hommat. En nyt viitsi firmaa mainita, kun ei ole hirveän iso (150 työntekijää). Mutta näyttää nykyään olevan jo työpaikkailmoituksissa maininta, jos etätyö on mahdollista.
Valitettavasti etätyömahis ilmoituksessa saattaa tarkoittaa, että 1-2 päivää viikossa saa olla etänä.
Noiden kanssa pitää olla ihan supertarkka! Jos on yhtään sellaisessa asemassa, että voi kilpailuttaa osaamisensa, noihin lähipakottajiin ei kannata lähteä (jos ei itse halua tehdä lähiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista firmaa olekaan missä kaikki voivat olla aina etänä tai jos on, niin 5 hengen pulju.
Valtio. 1 pakollinen lähipäivä kuussa. Ja iso organisaatio, mutta sen varmaan tiesitkin.
Ja teillä aulapalveluhenkilöt ja siivoojatkin työskentevät etänä? Vau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista firmaa olekaan missä kaikki voivat olla aina etänä tai jos on, niin 5 hengen pulju.
Valtio. 1 pakollinen lähipäivä kuussa. Ja iso organisaatio, mutta sen varmaan tiesitkin.
Nehän on ostopalveluita yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin töykeä vastaus? Ei meillä ole aulapalveluhenkilöä. Siivooja ja vartijapalvelut ovat ulkoistettuja.
IT alalla nykyään vakiona mahdollisuus 100% etätyöhön. Kiitos Koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän melkein kaikissa suurissa yrityksissä ole nykyään ainakin osittainen etätyö. Siis niillä, joilla on ns. toimistotyö. On tiimien oma asia päättää, miten monta kertaa viikossa/kuukaudessa pitää olla toimistolla. Itselläni 100% etätyö (käyn omasta halustani toimistolla n. kerran kuussa), mutta meillä on osastoja, jotka ovat päättäneet, että toimistolla pitää olla 2 päivää viikossa. Oma esimieheni sanoi jo haastattelussa, että tässä työssä on ihan sama missä ja koska työnsä tekee, kunhan hoitaa hommat. En nyt viitsi firmaa mainita, kun ei ole hirveän iso (150 työntekijää). Mutta näyttää nykyään olevan jo työpaikkailmoituksissa maininta, jos etätyö on mahdollista.
Joo, olen töissä firmassa, jossa on kaksi etätyöpäivää ja kolme lähipäivää. Ei riitä. Otsikossa lukee 100% etänä, semmoinen on hakusessa.
Koulutukseltani olen KTM.
Ei taida löytyä, koska meillä on pakollisia tiimipäiviä 4 kpl/v, muuten saa olla etänä. Melkein luulen, että joka firmassa edellytetään vuodessa muutamaa päivää poissa etätyöpisteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen töissä firmassa, jossa on kaksi etätyöpäivää ja kolme lähipäivää. Ei riitä. Otsikossa lukee 100% etänä, semmoinen on hakusessa.
Koulutukseltani olen KTM.
Ei taida löytyä, koska meillä on pakollisia tiimipäiviä 4 kpl/v, muuten saa olla etänä. Melkein luulen, että joka firmassa edellytetään vuodessa muutamaa päivää poissa etätyöpisteestä.
Muutama päivä vuodessa tai edes kuussa ei ole ongelma. Pohdin enemmänkin viikkotasolla. Tuntuu, että monessa firmassa senkin kanssa tekee tiukkaa.
Olen pankissa töissä.
Ennen oltiin aina konttorilla mutta kiitos koronan saa tehdä töitä kotoa käsin.
Teen etätöitä välillä käyn paikan päällä konttorilla. Se on kivaa vaihtelua.
Tilitoimisto 100%:n etätyö. Meillä ei ole koskaan ollut sellaista toimistoa, jossa olisi työpisteitä. Teemme töitä ympäri Suomea ja tapaamme 2-3 kertaa vuodessa koulutuspäivillä ja pikkujouluissa. Tarvittaessa pidämme teams palavereita.
Tilitoimisto täälläkin ja 100% etänä. Tosin käymme kerran kuukaudessa (vapaaehtoinen) yhdessä toimistolla ainakin lounaalla. Varmaan riippuu meilläkin tiimistä mutta niin kauan kuin työt hoituvat niin ainakaan omassa tiimissäni ei ole mikään ongelma päättää itse mistä työt haluaa tehdä.
En kerro kun en halua ketään kärkkymään omaa maailman parasta työtäni.
Meillä 100% etätyömahdollisuus, mutta käyn suunnilleen kerran viikossa pyörähtämässä toimistolla muutaman tunnin ajan. Mulla on siellä oma huone, joten periaatteessa voisin tehdä enemmän lähityötäkin mutta tykkään etäillä. Kuusi vuotta olen ollut tässä työssä joka on kaiken lisäksi todella mielenkiintoista, en halua koskaan lähteä täältä vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on ostopalveluita yksityiseltä.
Taatusti jokainen valtion työntekijä ei ole ostopalveluna ostettu joka ei pysty tekemään työtään etänä. Puhut omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on KTM?
KetkuTomppeliMestari
Helsingin kaupunki, toimistotöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on KTM?
Varmaan Korkeamman Tason Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on KTM?
Varmaan Korkeamman Tason Mies
En mä ole mies, vaikka olenkin KTM (eri kuin aiempi)
KTM = Kiitettävän Tietävä Muusa
LähiTapiola ja Pohjola Vakuutuksessa työskennellessä oli korona aikana 100% etätyö mutta muuttui hybridityöksi. Nyt Sarastialla jossa 100% etätyö.
Miksi pitäisi käydä toimistolla muutama päivä viikossa, jos netti ja työt toimii kotonakin. On netti jopa toiminut Lapissa metsän keskellä mökillä. En ymmärrä vanhaa ja jäykkää mallia toimisto pakosta.
Valtiolle ei pääse töihin kuin sisäisinä siirtoina tai suhteilla.
Kaupunki. Palkkakin tulee ajallaan.