Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis BookBeatin hinta nousee 24:99 e/kk

Vierailija
30.08.2022 |

Vielä puolitoista vuotta sitten oli 14:99 e.
Ei ole enää hintansa väärtti.

Pelkkää ruotsalaista ja suomalaista dekkaria. Kun olet yhden kuunnellut niin seuraavat 35 ovat juoneltaan samanlaisia: häijy ihminen kuolee, upea naispoliisi/juoppo miespoliisi ratkaisee jutun joka liittyy 20 vuotta vanhaan raiskaukseen/tappoon/pahoinpitelyyn tms. Huoh.

Sitten on nämä self help oppaat ja huonosti kirjoitetut true crimet tyyliin Pertsa tappoi ja narkkasi 30 vuotta, joutui vankilaan ja löysi elämänsä naisen ja on nyt onnellinen ja työskentelee Purunperän sosiaalihuollossa kokemusasiantuntijana.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storytelin saa vuodeksi 89,99 eurolla kun ostaa lahjakortin Helsingin kirjamessuilta tai netistä kun ne ovat. Olen jo muutamana vuotena ostanut ja tuolla ei tule kuukausihintaa kymppiäkään.

Vierailija
42/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Audible maksaa noin 10 €/kk. Saa yhden kirjan kuukaudessa ja oikeuden kuunnella plus katalogia. Harvoin ehtisin muutenkaan kuuntelemaan yhtä kirjaa enempää.

Tuo ei kyllä riittäisi mulle. olen lukenut jo 30 kirjaa tänä vuonna.

Itselle riittää, kun ehdin yleensä korkeintaan tunnin päivässä kuuntelemaan ja romaanit ovat pituudeltaan usein 15-30 tuntisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itsekin vaihtaa Basic tasoon, kympillä kuussa 20 tuntia kuunneltavaa. Pääasiassa Bookbeatia käyttää kuopus, rakentelee legoja ja kuuntelee. Jos ei riitä, niin saa sitten kunnella loppukuun musiikkia. 

Vierailija
44/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan itsekin vaihtaa Basic tasoon, kympillä kuussa 20 tuntia kuunneltavaa. Pääasiassa Bookbeatia käyttää kuopus, rakentelee legoja ja kuuntelee. Jos ei riitä, niin saa sitten kunnella loppukuun musiikkia. 

Vaihda johonkin muuhun palveluun, niin pian alkaa tulla Basicista 1e/kk -tarjouksia.

45/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo 14,99. Sillä saa sata tuntia kuukaudessa.

Vierailija
46/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Audible maksaa noin 10 €/kk. Saa yhden kirjan kuukaudessa ja oikeuden kuunnella plus katalogia. Harvoin ehtisin muutenkaan kuuntelemaan yhtä kirjaa enempää.

Lukenut vai kuunnellut? Kirjastosta saa ilmaiseksi kumpaakin sorttia. 

Vierailija
47/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoja lukee / kuuntelee palvelussa yli 100 tuntia kuukaudessa, niin 25 euroa / kk ei ole minusta mitenkään kohtuuton hinta.

Ja en ymmärtänyt ap:n valitusta siitä, etyä palvelussa on vain suomalaisia ja ruotsalaisia dekkateita. Sinnehän tulee suurin osa Suomessa ilmestyvistä uutuuskirjoista. Lisäksi kirjoja on saatavilla useilla muilla kielillä.

Vierailija
48/82 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoja lukee / kuuntelee palvelussa yli 100 tuntia kuukaudessa, niin 25 euroa / kk ei ole minusta mitenkään kohtuuton hinta.

Ja en ymmärtänyt ap:n valitusta siitä, etyä palvelussa on vain suomalaisia ja ruotsalaisia dekkateita. Sinnehän tulee suurin osa Suomessa ilmestyvistä uutuuskirjoista. Lisäksi kirjoja on saatavilla useilla muilla kielillä.

No on tuo vuodessa aika korkea hinta. Ja kirjailijat itse saavat aika surkeaa palkkaa ja mitättömän osuuden.

Vierailija
49/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän kuuntelevalle tää onkin ok. Vaikka hankala verrata koska kirjojen omaksi ostaminen on eri asia kuin niiden kuuntelu tai lukeminen määrätyn aikaa. Vrt. kirjakauppa ja kirjasto, jos jälkimmäinen olisi sisäänpääsymaksullinen.

Vierailija
50/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ladatkaa Ellibs Google Play -kaupasta. Saatte e-kirjoja ja äänikirjoja lainattavaksi.

Jos tyytyy siihen, mitä sillä hetkellä on saatavilla tai jaksaa jonottaa vuoroaan.

Valikoima kasvaa koko ajan.

Vierailija
51/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Harva maksaa tuollaisia summia. Sitä paitsi Yle Areenassa on tarjolla laaja valikoima kuunnelmia ja muita juttuja ILMAISEKSI.

Ei ne ilmaisia ole. Ne joutuu maksamaan joka tapauksessa.

Vierailija
52/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ladatkaa Ellibs Google Play -kaupasta. Saatte e-kirjoja ja äänikirjoja lainattavaksi.

Jos tyytyy siihen, mitä sillä hetkellä on saatavilla tai jaksaa jonottaa vuoroaan.

Valikoima kasvaa koko ajan.

Suurin osa siitä on koko ajan lainassa, ja jonot on jopa kuukausien mittaiset.

Vierailija
53/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audiblella saa myös 24 kirjaa vuodessa hintaan £109.99 

Vierailija
54/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä kirjastojen e-kirja palveluja.

Täysin ilmaisia.

Minäkin käytän, mutta tarjonta on aika surkeata ja olen jo lukenut kaiken vähänkään mielenkiintoisen ja suuren joukon tylsempiäkin. Valtaosa Ellibsin e-kirjoista on naisten kirjoittamia ja ne nyt vain eivät näin miehenä oikein nappaa. Muutaman sellaisen toki lukee, mutta rajansa kaikella. Niissä päähenkilö / sankari on nainen, esimerkiksi naisetsivä, naispoliisi, jne. No ei siinä mitään mutta mieslukijana en oikein osaa kuolata yhdessä kirjailija kanssa ihanien miesten perään enkä samaistua naisen helppoon elämään parisuhdeasioissa, jotka ovat mukana joka kirjassa. Yhtään hyvää naisen kirjoittamaa romaania en ole vielä lukenut, muista kirjoista tykkäsin Cheryl Strayedin villistä vaelluksesta ja matkakertomuksesta Camino de Santiagolta, jonka suomalaiskirjoittajaa en nyt muista.

Minulla oli BookBeatin kokeilujakso, mutta en vielä ottanut maksullista. Jos hinta vielä nousi, niin kynnys on entistä korkeampi. Ikävää että kaikilla kilpailijoilla on vain lähinnä äänikirjoja. Minä haluan lukea itse.

Vierailija
55/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ilmaisia.

Minäkin käytän, mutta tarjonta on aika surkeata ja olen jo lukenut kaiken vähänkään mielenkiintoisen ja suuren joukon tylsempiäkin. Valtaosa Ellibsin e-kirjoista on naisten kirjoittamia ja ne nyt vain eivät näin miehenä oikein nappaa. Muutaman sellaisen toki lukee, mutta rajansa kaikella. Niissä päähenkilö / sankari on nainen, esimerkiksi naisetsivä, naispoliisi, jne. No ei siinä mitään mutta mieslukijana en oikein osaa kuolata yhdessä kirjailija kanssa ihanien miesten perään enkä samaistua naisen helppoon elämään parisuhdeasioissa, jotka ovat mukana joka kirjassa. Yhtään hyvää naisen kirjoittamaa romaania en ole vielä lukenut, muista kirjoista tykkäsin Cheryl Strayedin villistä vaelluksesta ja matkakertomuksesta Camino de Santiagolta, jonka suomalaiskirjoittajaa en nyt muista.

Minulla oli BookBeatin kokeilujakso, mutta en vielä ottanut maksullista. Jos hinta vielä nousi, niin kynnys on entistä korkeampi. Ikävää että kaikilla kilpailijoilla on vain lähinnä äänikirjoja. Minä haluan lukea itse.

Storytelissa ja Nextoryssa on myös hyvät valikoimat e-kirjoja.

Vierailija
56/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Harva maksaa tuollaisia summia. Sitä paitsi Yle Areenassa on tarjolla laaja valikoima kuunnelmia ja muita juttuja ILMAISEKSI.

YLE ei ole ilmainen. Minä maksan siitä n. 13,60 €/kk

Vierailija
57/82 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ilmaisia.

Storytelissa ja Nextoryssa on myös hyvät valikoimat e-kirjoja.

Katselin Nextoryn valikoimaa ja se on kyllä äänikirja-painotteinen. Mulla on sinne 45 päivän kokeilujakso, jonka käynnistän ihan näinä päivinä. Sittenhän sen näen, mutta valikoima vaikuttaa heikommalta kuin BookBeatilla.

Vierailija
58/82 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storytel nostaa myös rajattoman hintaansa.

Vierailija
59/82 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto on ilmainen🤗

Vierailija
60/82 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukutaito kadonnut?

Inhottava kuunnella jonkun luentaa.